ניהול לידים חמים לימי שרב

היום הכי חם בשנה ואתם לא בים? זה בדיוק הזמן לטפל בלידים החמים ​שמחכים לכם במערכת ניהול לידים ולסגור איתם את העסקאות. תהליך מכירה יכול להיות ארוך ויכול להיות קצר, יכול להיות קל ויכול להיות מסובך. טיפול נכון ​בלקוח ​שנמצא בשלב ההחלטה הסופית יכול להביא לסגירת העסקה במהירות רבה יותר.

איך מזהים ליד חם?

ליד חם הוא ליד שמעוניין​,​ הוא לא רק עובר אורח​. הוא שוקל ברצינות את סגירת העסקה בדיוק כמוכם​. במידה וכל התנאים יהיו לטעמו הוא לא יתפשר על פתרון אחר כי הוא מעוניין בכם. תוכלו לזהות אותו בכך ש​ייזום בעצמו את האינטראקציה – יתקשר, ישאל שאלות וינסה ללמוד עוד אודות המוצר. רבים חושבים שליד חם הוא בהכרח ליד חדש. הגישה הזו היא שגוייה, שכן עסקאות גדולות יכולות להתפרס על גבי חודש או חודשיים​, אבל כל עוד מדובר בליד “חי” שעשוי להסגר כל רגע – הליד חם.

במערכת ה-CRM קיימים כלים רבים שיוכלו לסייע לכם בניהול לידים מסוג זה ויזרזו את סגירת העסקה.

 בניית סטטוסים מפורטים

רוב אנשי המכירות מקטלגים לידים בשלוש רמות: קר, פושר וחם​, כאשר הלידים החמים הם אלו שיש לפנות אליהם ראשונים. אבל קיטלוג ליד כ”חם” לא תמיד מתאר את המצב בו נמצא הליד באמת. כדי שתדעו מה קורה איתו בכל זמן ערכו את שדה סטטוס מתעניין ובנו ערכים המתאימים לתהליך המכירה שלכם. על מנת לערוך את הסטטוס יש ללחוץ על גלגל השיניים האפור באמצע המסך ואז על גלגל השיניים הכחול לצד שדה סטטוס. בתוך חלון העריכה ניתן ללחוץ על “הוסף ערך” ולהוסיף סטטוסים נוספים. הזינו ערכים שמייצגים את השלבים השונים בתהליך המכירה מול המתעניין כמו “נשלחה הצעת מחיר”, “נקבעה פגישה” או “הועלה לאישור המנהל”. תוכלו להוסיף גם סטטוסים הקשורים ללידים קרים ופושרים כמו “יקר עבורו” או “אין מענה”.

מעקב אוטומטי אחר שינויים

ניהול לידים יכול לכלול פעולות רבות ושונות. תיעוד התהליך שאתם עוברים ​מול הלקוח הפוטנציאלי שנמצא ​בלוח העדכונים בכל כרטיס מתעניין יזכיר עבורכם בכל פעם שתחזרו לטיפול בליד מה הייתה הפעולה האחרונה שנעשתה מולו. בנוסף, עבור שדות המשתנים לעיתים קרובות תוכלו להפעיל את המנגנון האוטומטי​ “עקוב אחר שדה”​ על מנת לעקוב אחר שינויים ולתעד בלוח העדכונים את השינויים המתבצעים בטופס.

יצירת משימה באמצעות תהליך עבודה

ניהול לידים כולל משימות פולו-אפ רבות. לאחר כל שיחה, תצטרכו לבצע פעולה נוספת, בהתאם לתוצאות השיחה: בין אם זה להתקשר שוב לאחר שבוע, להעביר הצעת מחיר או לשלוח מייל. באמצעות תהליך עבודה תוכלו לרכז פעולות תכופות ל​תוך ​שדה אחד ובלחיצה על ערך מתיבת הבחירה תיווצר עבורכם משימה שתזכיר לכם לבצע את הפעולה המתבקשת.

נצלו את מזג האוויר הלוהט ופנו ללידים הכי חמים שלכם כדי לסגור עסקה. בעזרת הכלים הללו תתפלאו כמה פשוט התהליך יהפוך.

 

אודות המחבר

צוף בן אליעזר
צוף בן אליעזר

מנהלת התוכן של Powerlink, כאן כדי לעדכן אתכם בכל החידושים ועדכוני המערכת בתוכנה. היא גם כאן בשביל מרפסת השמש. אבל בעיקר כדי לעדכן אתכם.

השאירו תגובה