10 מכות בניהול עסק – ואיך להתמודד איתן (חלק א’)

מניהול לקוחות מסורבל, דרך משימות שנופלות בין הכיסאות ועד שימור ידע חלקי או חסר – ניהול עסק מביא איתו התמודדות עם שלל אתגרים מידי יום.

לכבוד פסח, אספנו עבורכם רשימה של 10 מכות שכל בעל עסק מכיר ומתמודד איתן וגם הצעות לפתרון שיעשו את החיים שלכם בניהול העסק להרבה יותר קלים. איך? בעזרת מערכת הCRM של Powerlink כמובן…

 

המכה: פתקים

מכורח ההרגל אנחנו כותבים על פתקים כל מיני תזכורות ומחשבות חשובות שנוגעות להתנהלות העסק. כל עוד אנחנו יודעים איפה שמנו אותם – זה יכול להיות מצוין. הבעיה מתחילה ברגע שאנחנו ממש צריכים מידע מסוים שאנחנו זוכרים שכתבנו על פתק, אבל לא זוכרים איפה שמנו אותו.

הפתרון: תיעוד כל המידע החשוב בכרטיסים השונים באמצעות הסטרים, כך שנמצא אותו במהירות ובקלות בכל פעם מחדש.

 

המכה: ריבוי יומני פגישות

קביעת  פגישות עם לקוחות או ספקים ושמירתן ביומן פגישות הוא הרגל נהדר שמונע מאיתנו לפספס פגישות חשובות. אבל מה קורה כשרוצים לקבוע פגישה אחת שבה ישתתפו כל עובדי העסק? למצוא את הזמן המתאים שבו כולם נמצאים במשרד וזמינים להיפגש יכול להפוך להיות כאב ראש לא קטן, שגדל ככל שכמות העובדים גדלה.

הפתרון: סנכרון כל יומני העובדים במקום אחד, כולל סנכרון של היומן האישי בGmail, כך שנוכל לצפות בבת אחת ביומני הפגישות של כל העובדים ולמצוא בקלות את המועדים הרלוונטיים הפנויים לפגישה.

 

המכה: ניהול לקוחות מסורבל

בעל עסק יודע שכל לקוח הוא מיוחד במינו. ישנם לקוחות שאוהבים ליצור קשר לפחות פעם בשבוע, לעומתם לקוחות אחרים מעדיפים לא ליצור קשר בכלל ופונים רק כשיש להם בעיה חמורה. ככל שכמות הלקוחות גדלה, כך יותר קשה לבצע מעקב אחר צרכי הלקוחות והמאפיינים שלהם, בעיקר אלו שדורשים יחס אישי וצמוד במיוחד.

הפתרון: ניהול כל הידע בכרטיס הלקוח במערכת יאפשר לכם לתת יחס אישי וחם לכל הלקוחות שלכם. כך למשל, תוכלו לכתוב לעצמם כהערה בסטרים כשהלקוח שלכם יוצא לחופשה ארוכה בחו”ל. במקביל תוכלו ליצור תזכורת להתקשר אליו עם חזרתו לארץ כדי לשאול איך היה והאם הוא צריך משהו מכם, עכשיו כשחזר לעבודה שוטפת. הדברים הקטנים האלה הם מה שיעזרו בשימור הלקוחות שלכם לאורך זמן ויבטיחו את שביעות הרצון שלהם.

 

המכה: עבודה על קבצים אישיים

לעיתים הפעילות העסקית השוטפת דורשת עבודה מול טבלאות מרובות נתונים, כמו רשימת לקוחות וספקים. אם יש לכם יותר משניים-שלושה עובדים בעסק, ניהול הרשימות הללו יכול להפוך להיות בעייתי במיוחד שכל עדכון בקובץ אקסל אחד, לא מביא לעדכון בכל שאר הקבצים ששמורים מקומית על מחשבי שאר העובדים.

הפתרון: ייבוא של כל קבצי האקסל למערכת, כך שכל המידע והשינויים שמבוצעים בהם יהיו נגישים עבור כל העובדים בכרטיסים במערכת.

 

המכה: קלסרי הנהלת חשבונות

לא רק שהם תופסים המון מקום במשרד, לרוב אנחנו שוכחים לתייק במקום הנכון את המסמכים החשבונאיים שאנחנו מנפיקים, כך שאיתור קבלה מלפני 3 חודשים יכול להפוך לעניין של שעות ארוכות.

הפתרון: הפקה דיגיטלית של כל המסמכים החשבונאיים, כך שהם ישמרו במקום אחד במערכת ויהיה ניתן לשלוח אותם במייל ללקוח בלחיצת כפתור.

 

אלו היו חמש מכות שכל בעל עסק מכיר ומתמודד איתן באופן יומיומי. אנחנו מזמינים אתכם לקרוא את חלק ב’ של הפוסט, בו נפרט על חמש מכות נוספות שבוודאי נתקלתם גם בהן…

אודות המחבר

שיר וורובל

השאירו תגובה