חמישה סימנים שהגיע הזמן להיפרד מהאקסל ולעבור למערכת CRM

במאה ה-21, למרות הקדמה הטכנולוגית והשימוש בתוכונות מתוחכמות כמעט בכל תחום בחיים, רוב העסקים הקטנים מנהלים את המידע של הלקוחות שלהם בכלים מיושנים שלא מתאימים לתהליכים העסקים של היום, כמו דוא”ל וגיליונות אקסל. עסקים רבים מתחילים איתם בגלל שהם קלים, מוכרים ובעיקר לא עולים כסף – הרי איזה עסק חדש לא רוצה כלים בחינם?

אבל, כשעסק צומח ומוסיף אנשים לצוות, גיליונות אלקטרוניים הופכים למסורבלים וקשים למעקב. קשה לנהל את צוות המכירות והשירות של העסק מול טבלת שליטה אחת. ככל שהעסק צומח וקצב המכירות גובר, מידע רב עלול ללכת לאיבוד, ולבסוף העסק משלם מחיר כבד על הכלים החינמיים האלה.

איך תוכל לדעת מתי להעביר את העסק שלך מגיליונות האקסל והדוא”ל? ואיך תוכל לדעת איזו מערכת מתאימה עבור העסק שלך? האם לבחור תוכנה לניהול מוקד מכירות או תוכנה לניהול מוקד שירות?
אספנו עבורך מספר מקרים שיעזרו לך לדעת מה הזמן הנכון לעבור למערכת ניהול לקוחות מתקדמת.

1. שימוש בגיליונות אלקטרונים מרובים עבור כל עדכון
האם אתה שולט בכך שכולם עובדים בגרסה האחרונה של הגיליון העדכני שהופץ? ריבוי הגיליונות המפוזרים מעמיד את צוות המכירות או השירות עם מחסור במידע עדכני על פרטי יצירת קשר עם הלקוח, מצב ההזמנות שלו והאינטראקציה אחרונה עמו.

2. אתה מאבד היסטוריה של לקוחות
אתה שומר על גיליונות מעודכנים, אבל מה קורה להיסטורית ההתקשרות עם הלקוח? האם היא נמחקה או הוחלפה בעדכון האחרון? גיליונות אקסל לא מאפשרים לשמור בצורה טובה הערות ותקצירי שיחה לאורך מחזור חיי הלקוח. במיוחד כשמעל 50% מהשיחות מגיעות מלקוחות קיימים, שמירה על מערכת יחסים טובה עם לקוחותיך היא הלחם והחמאה של העסק.

3. אתה יוצר דוחות בצורה ידנית או שאין לך דוחות בכלל
האם אתה והצוות שלך עוברים תהליך מסובך של יצירת דוחות באופן ידני? אם כן, יכולות המעקב וקבלת ההחלטות שלך לוקות בחסר ואתה והצוות שלך מתקשים להבין את היתרונות והחסרונות של העסק.

4. אם אתה עדיין מסתכל על מערכות אחרות (או גליונות אחרים) לאיסוף עוד מידע
אם אתה מנהל את הלקוחות שלך באקסל, אבל מסתכל בגיליון אחר כדי לעקוב אחר פעילות השירות, ופונה למערכת אחרת עבור ניהול אפיקי השיווק. אם אתה מנהל את העסק שלך במערכות שונות אתה מבזבז זמן יקר בחיפוש אחר מידע בין המערכות במקום להתמקד ולנצל את הזמן להגדלת המכירות, לשפר מערך השירות ולבנות צוותים חזקים.

5. אתה פועל ללא מערכת מאובטחת
אם גיליונות אקסל הם באמת מסד הנתונים שלך, המידע של הלקוחות שלך חשוף למחיקה, העתקה ושיתוף עם כל אחד בכל זמן ועל ידי כולם – מחשבה מחרידה! כל אחד יכול פשוט לקחת את כל המידע של הלקוחות שלך על ידי העתקה של גיליון האקסל. אתה עובד קשה כדי להרוויח את הלקוחות ולזכות באמונם אתה לא רוצה לאבד אותם בגלל עבודה רשלנית עם גיליונות אקסל.

הרבה עסקים קטנים נשארים קטנים לאורך זמן, עבודה עם גיליונות אקסל לא מאפשרת צמיחה מהירה. אם המטרה הסופית שלך היא שמירה על לקוחות, הגדלת הרווחיות או פשוט שיפור הארגון, מערכת ניהול קשרי לקוחות, או בשמה המקצועי- מערכת CRM, מסייעת לך בכל הקשור לניהול מסעות הפרסום, מעקב אחר לקוחות ועד ניהול המוצרים והשירותים.

על ידי צמיחה באמצעות טכנולוגיה מתאימה, אתה יכול להתאים את העסק שלך במהירות לצורכי הלקוחות השונים. המאמץ שנדרש בהתחלה חוסך לך זמן יקר וכסף בהמשך הדרך. התייחס לתוכנת CRM כהשקעה בעסק שלך, השקעה שתבטיח לך מערכת יחסים חזקה עם הלקוחות גם היום וגם מחר.

אודות המחבר

עידו נברו
עידו נברו

מנהל שיווק והדרכות Powerlink. אני פה בשביל ליצור עבורכם תכנים אמינים וטובים לקידום וניהול העסק שלכם.

השאירו תגובה