חשיבות תיעוד שיחות במוקד

ניהול מוקד מכירות מצריך יכולת בקרה על תהליך המכירה משלב הליד ועד לסגירת העסקה, נתונים רבים זורמים למוקד מתוך שיחות של נציגים עם לקוחות. אם במוקד שלכם נעשה שימוש במערכת CRM, אז אתם בדרך הנכונה לבקרה ושליטה על העסק שלכם.

תיעוד שיחות בלוג שיחה מסודר הוא קריטי להצלחה של המוקד ושל נציגי המכירות. כל פנייה והתקשרות מול הלקוחות צריכה להיות מתועדת. ברוב המקרים מנהלי המוקדים לא מצליחים לאכוף את התיעוד של שיחות שנמצא באחריות הנציגים במוקד, נציגים רבים לא מבינים את החשיבות ועסקאות רבות נופלות.

במוקדים רבים תיעוד השיחה מתבצע בצורה מיושנת (סיכום השיחה נכתב על נייר), במקרים אחרים על הנציג לעבור בין תוכנות או גיליונות אקסל מסורבלים. כל מי שמנהל עובדים חווה על בשרו את הקושי בהטמעת מערכות CRM עבור הצוות שלו והמאמץ שנדרש כדי לגרום להם לתעד את הפעילות השוטפת שלהם מול הלקוחות. לכן, חשוב למקם את אזור תיעוד השיחה במקום נגיש לנציגים, לאפשר ממשק יהיה נוח, פשוט ומזמין כדי לעודד את הנציג להשתמש בו.

תובנות מתיעוד השיחות יכולות לצמצם עלויות ולהגדיל את אפקטיביות תהליך המכירה של הארגון. בעזרת ניתוח נתונים ניתן לגלות באילו שעות ביום מתבצעות רוב השיחות שמובילות לסגירת עסקה, מתי יש שעות “מתות” בהן אף לקוח לא זמין. בנוסף, תיעוד השיחות מאפשר לייצר היסטורית התקשרות כך שבשיחה הבאה עם הלקוח ניתן להמשיך בדיוק מהמקום בו עצרתם בשיחה האחרונה.

לסיכום, מיקום חלון תיעוד לוג השיחה הוא קריטי לעידוד הנציגים ומשפר משמעותית את איסוף המידע במערכת. אצלנו במערכת ה-CRM של Powerlink לוג השיחות מופיע בכרטיס הלקוח, ניתן לפתוח אותו מכל מקום בזמן השיחה ולנהל את תוצאות ההתקשרות, ניתן לנתח נתונים בקלות ובצורה גרפית כדי להקל על מנהלי המוקד לעקוב ולבצע בקרה.

אודות המחבר

עידו נברו
עידו נברו

מנהל שיווק והדרכות Powerlink. אני פה בשביל ליצור עבורכם תכנים אמינים וטובים לקידום וניהול העסק שלכם.

השאירו תגובה