כיצד למדוד פעילות עסקית: לוחות בקרה

פעמים רבות מתעורר צורך לדעת מה היקף הפעילות העסקית של חברה. הכוונה היא לא רק לגבי הפעילות הפיננסית של החברה, אלא גם לפעילויות ליבה. לדעתי כמעט כל ארגון רוצה לדעת :

כמה לקוחות חדשים נכנסו החודש ?
כמה כסף נכנס החודש מכלל הלקוחות ?
כמה אנשים התעניינו במוצרים של החברה ?
מהם המקורות מהם אנשים מגיעים ?

כמובן שכל המידע הזה קיים בכל אירגון אבל בכדי לאסוף אותו ולהציג אותו בצורה מרוכזת דרושות שעות עבודה רבות ויקרות. בכדי לספק פתרון יעיל שיחסוך לכל עסק זמן וכסף, החלטנו להשיק את לוחות הבקרה.

לוחות בקרה הינם מקום מרכזי אחד שמיועד לשם הצגת מידע רב כגון : גרפים, מדדים, טבלאות ודוחות שונים. כל זאת נועד על מנת להציג בזמן אמת מידע אודות הפעילות העיסקית בחברה.

ניתן להוסיף לתוכנה לוחות בקרה רבים, ללא הגבלה. כל לוח בקרה יכול לכלול מידע רב שנמצא במקומות שונים בתוכנה. לוח בקרה יכול להכיל:

1. גרפים (מכל סוג שהוא : עמודות , פאי , קו וכדומה)
2. טבלה מסכמת
3. מדד

בדוגמא שמובאת להלן ניתן לראות לוח בקרה המדגים פעילות של מתעניינים במוצרי החברה.

לוח הבקרה זה כולל ארבעה מדדים וגרף עמודות :

1. מדד של כמות מתעניינים חודשית
2. סה”כ כמות לקוחות חדשים
3. משימות שעדיין לא בוצעו
4. סה”כ הזמנות שהתקבלו לפי השווי הכספי שלהן.
5. גרף עמודות המראה פניות של מתעניינים חדשים לפי מקור הפניה והסטאטוס הנוכחי של הפניה במערכת.

כל הנתונים בלוחות הבקרה מתעדכנים בזמן אמת כך שבכל רגע נתון ניתן להכנס ללוחות הבקרה ולהתעדכן בנעשה בחברה במהירות ובקלות. אלמנט זה נותן תמונת מצב תמידית ומעודכנת על הפעילות השוטפת של החברה, מה שמשפר בצורה דרמטית את הבקרה והיעילות של הארגון.

אודות המחבר

אמיר שגב
אמיר שגב

בעלים ומייסד Powerlink. בזמני החופשי נהנה לרקוד בלהקה מקצועית ולטייל בישראל.

השאירו תגובה