מזל טוב! ליד נולד

לפני מספר שנים כשהעסק שלי היה בחיתולים חוויתי התרגשות עצומה כשהגיע אלי המתעניין הראשון במערכת ניהול הלקוחות PowerLink CRM. למען האמת, לא ממש ידעתי כיצד לפנות אל המתעניין בצורה שיווקית נכונה. אחרי שיחת טלפון ארוכה עם האדם הבנתי שאני זקוק לשיטה, וזאת כיוון שככל שיגיעו יותר לידים כך אצטרך לשמור ולתעד את כל הפעילות עמם באופן יעיל שבו אוכל לדעת מי מתוך כל הפונים יכול להפוך ללקוח שלי בעתיד.

כל חברה מנהלת את פעילות הלידים שלה באופן שונה וזאת בהתאמה לצרכי החברה ולצורה שבה נמכרים מוצרי החברה. אתן לכם מספר דוגמאות על מנת להבהיר את הנושא:

בחברה שעוסקת בתחום החזרי המס המתעניינים עוברים תהליך ארוך מאד של מילוי טפסים, הגשות ואישורים עד שבקשתם מאושרת. מה שמשתמע מכך הוא שעד שהמתעניין הופך ללקוח קיימת פעילות ארוכה מולו ולכן חשוב במקרה זה לנהל את הפעילות דרך מערכת ניהול הלקוחות שבה ניתן באמצעות שינוי סטטוס לבצע מעקב יעיל על מצבו של הליד.
מעבר לכך, מתוך המערכת ניתן לשמור על תיעוד של כל המסמכים שהוגשו ושנשלחו ללקוח בצדו השמאלי של מסך המתעניין. תיעוד זה הוא בעל חותמת זמן של תאריך ולכן קל מאד לדעת מתי נשלח כל מסמך ללקוח ומתי קיבלנו ממנו תשובה. בנוסף, ברגע שקיים עדכון עבור המתעניין קיימת אפשרות לשלוח הודעת טקסט ללקוח הפוטנציאלי מתוך המערכת באופן קל ופשוט. לאחר שהמתעניין עבר בהצלחה את שלב מילוי והגשת הטפסים והוא מקבל את ההחזר מתוך כרטיס המתעניין ניתן להמירו ללקוח ולהמשיך לקיים את פעילות המעקב עבורו מתוך מסך לקוחות.

דוגמא נוספת לאופן שבו מנוהלים לידים היא חברה שעוסקת בהשמת עובדים בחו”ל. בחברה מסוג זה הלידים מגיעים בעיקר מפניות מאתרי אינטרנט שמציעים עבודה בחו”ל. כאן הלידים מתנהלים באופן שונה, עם הגעת פניה שנכנסת באופן אוטומטי למערכת יוצרים עם המתעניין קשר טלפוני ומבצעים תשאול טלפוני שבמהלכו מכניסים למערכת נתונים כמו גיל, שליטה בשפות, סוג דרכון, ניסיון רלוונטי ומצרפים את קובץ קורות החיים שלו לצד השמאלי של כרטיס המתעניין. במידה והמתעניין עובר את תהליך הסינון הראשוני מזמנים אותו לראיון אישי שבו מחליטים אם הוא מתאים לעבודה. הזימון לפגישה מתועד אף הוא מתוך כרטיס המתעניין ומופיע ביומן הפגישות של המשתמש שקבע את הפגישה. לאחר הגעת המתעניין לפגישה וקבלתו לעבודה מתחיל תהליך קבלת אשרת העבודה שמנוהל מתוך כרטיס המתעניין על ידי שינוי סטטוסים בהתאם לשלב בתהליך האישור של הויזה. לאחר שאושרה הויזה המתעניין מומר ללקוח וטס בבטחה לעבוד בחו”ל.

כמו שתי החברות האלה יש עוד מגוון רב של עסקים שכל אחד מהם בוחר לנהל את הפניות שלו באופן המתאים לו ובצורה שתניב הכי הרבה עסקאות.

בשורה התחתונה חשוב שכל בעל עסק באשר הוא יזכור כמה כללים פשוטים לניהול נכון של לידים:
*איסוף כל הלידים למקום אחד
*סדר וארגון- עבודה עם סטטוסים, בכל שלב של התהליך חשוב להגדיר סטטוס רלוונטי למתעניין. בהמשך יהיה ניתן לבצע בקרה על אנשי מכירות ועל הפיכת הלידים לעסקות באמצעות מעקב וניטור הסטטוסים.
*תיעוד היסטוריה של המתעניין על מנת להיות מעודכן בפרטי המקרה לעומק.

אודות המחבר

אמיר שגב
אמיר שגב

בעלים ומייסד Powerlink. בזמני החופשי נהנה לרקוד בלהקה מקצועית ולטייל בישראל.

השאירו תגובה