9 טיפים להעלאת המוטיבציה של צוות המכירות שלך

עולם המכירות הוא אחד התחומים הבודדים שבו נוצרים כל כך הרבה התרגשות והתלהבות במהלך העבודה. כל איש מכירות מנוסה יודע שיש עליות ומורדות בדרך להגשמת היעדים, לכן, חשוב לתמוך ולתת אוזן קשבת לצוות המכירות שלך דווקא בנקודות השפל על מנת להפוך אותם מנציגים טובים למצוינים. מוטיבציה של אנשי הצוות שלך היא תכונה שצריכה טיפוח מתמיד ובאמצעות אימון וניסיון תוכל לטפח את הצוות שלך להישגים גבוהים. מצורפים מספר טיפים שיעזרו לך לעודד את צוות המכירות שלך להיות טוב יותר ולשאוף למצוינות.


היה סקרן וחפש להבין את נקודת המבט שלהם
לא מספיק שתיתן משימות והנחיות לפעולה עבור הצוות שלך, חשוב שתבין מהי עמדתם וכיצד הם רואים את הדברים. חשוב מאד לזכור שמערכת היחסים בינך לצוות המכירות שלך צריכה להיות נעימה, השתדל ליצור שיחה תרבותית במקום עימות עם איש המכירות שלך.

למד איך אנשי המכירות שלך רוצים להיות מנוהלים על ידי שאילת השאלות הנכונות
שאלות כמו “מה הקושי שלך במכירה?” או “מהי נקודת התורפה שלך?” הן פחות טובות, עדיף לשאול שאלות בלשון החיוב כמו “מה היה עוזר לך לשפר את המכירות?”.

חזון ונקודת מבט ייחודית הם הבסיס של מנהיגות שבאמצעותם ניתן לשנות בקלות את דעתם של אנשים ואת האופן בו הם פועלים
ברגע שתהיה בטוח במטרות שלך ותדע להעביר אותן באופן מעורר השראה שמאחוריו עומד רעיון עמוק אנשים ילכו אחריך מאד בקלות. לפעמים לאנשי המכירות שלך יהיה מאד חשוב להבין את ההיגיון מאחורי הדברים על מנת שיהיה קל ללכת בדרך שלך.

לתת מקום לצוות שלך לפתור בעיות במקומך מחדד את הכישורים שלהם
ביזור סמכויות הוא דבר חיובי, ככל שתדע לתת אחריות רבה יותר לצוות שלך כך הכישורים שלו יהפכו לטובים יותר.

מנטור טוב משלב את ה”מה לעשות” עם ה”איך לעשות זאת”
בכדי לתת לווי מדויק לצוות המכירות שלך עליך לדעת לתת הנחיות אך לפעמים גם להסביר את דרך הפעולה. לא תמיד הדרך תהיה מובנת לצוות שלך ולכן עליך להתעכב להסברים.

כאשר אתה מדריך ומבקר את נציגי המכירות שלך וודא שהפידבק שלך תמיד עקבי, אובייקטיבי, אינדיבידואלי לנציג ורלוונטי
עליך להבין שביקורת היא דבר קשה לעיכול לפעמים ולכן עליך להפוך את ההיזון החוזר לממוקד ורלוונטי עבור איש מכירות ספציפי ולא לדבר בסיסמאות כוללות שתקפות לפעילות כל הצוות שלך.

אם תוכל להקדיש לנציג המכירות עוד זמן ליווי והכוונה כמעט תמיד תראה עליה בביצועים
ככל שתהיה יותר קשוב ותקדיש את הידע והניסיון שלך עבור הכפופים לך כך תראה שיפור בתפוקות ובאיכות העבודה שלהם.

דוגמא אישית
כמובילי מכירות אנו חייבים להציג רף גבוה קודם כל עבור עצמנו וכפועל יוצא מכך גם לצוותים שלנו. ככל שנשאף להיות טובים יותר כך נעלה את רמת המוטיבציה של אנשי המכירות שלנו ונעודד אותם לשאוף למצוינות.

אנשי המכירות שונים איש מרעהו שמנהלים את שיטת המכירה ואת קשרי הלקוחות שלהם באופן נבדל אחד מהשני
מנהל טוב יודע שכל נציג מכירות שלו שונה מהאחר ובהתאם לזאת מנהל כל אחד מהם בצורה שונה. בכדי להעלות את המוטיבציה של אנשי המכירות שלך ולהוות מקור להשראה עליך להכיר את אנשי המכירות שלך כאנשים אינדיבידואליים ולהתייחס אליהם בהתאם.

אודות המחבר

נגה שרייר
נגה שרייר

מנכ"לית Powerlink. אני פה בשביל ליצור עבורכם חווית שימוש קלה ונעימה. כלי הרכב המועדף עלי הוא אופניים, אוהבת לבשל ומשתדלת לעשות יוגה בזמני הפנוי.

השאירו תגובה