3 יתרונות לשימוש בתוכנת ענן

בשנים האחרונות חל שינוי גורף בדפוסי השימוש בתוכנות ברחבי העולם. בעבר שלטו בשוק תוכנות שהיו נרכשות ומותקנות על המחשב באמצעות דיסק וכיום יש עליה חדה בשימוש בתוכנות שנמצאות בשרתי ענן ולא נמצאות פיזית על המחשב של המשתמש.

קיימות סיבות רבות לשינוי באופיין של התוכנות שחלק מהן נובעות מהצורך ההולך וגובר לאחסון מידע רב יותר מהעבר. כיום, למרות שהשימוש בתוכנות ענן נפוץ מאד קיימים חששות ופחדים באשר לשימוש בהן הקשורים באבטחת מידע ובתלות בצד שלישי. לצד החששות קיימים מגוון יתרונות לשימוש בתוכנות אלה:

גמישות בשימוש במשאבים

כיוון שהנתונים נמצאים בשרתי ענן לא קיימת הגבלה על מספר משתמשים וכמות מקום לאחסון מידע. בנוסף, אין צורך לדאוג לעדכוני תוכנה, הכל נמצא באחריות הספק החיצוני שמבצע תחזוקה שוטפת של התוכנה, עדכונים וניהול של התוכנה. 

נגישות רבה יותר לנתונים

שימוש בתוכנת ענן מבטיחה שהנתונים שלך יהיו יותר נגישים לך ולעובדיך גם מחוץ למשרד במרחקים גדולים. אם משרדים שונים או מחלקות שונות צריכות לשתף מידע רשת הענן יכולה לחבר ביניהם בקלות. בנוסף, העובדים יכולים גם לגשת למידע באמצעות שימוש במכשיר הנייד שלהם כאשר הם נמצאים בשטח. באמצעות  האפליקציה מבוססת הענן לסמארטפונים.

חסכון בעלויות

זו הסיבה העיקרית לכך שעסקים קטנים בוחרים בתוכנה מבוססת ענן. אין צורך לרכוש חומרה, רק תוכנה ובכך קיים חסכון גדול בעלויות רכישה והתקנה. בנוסף, החיוב הוא עבור משתמש בתשלום חודשי מה שיכול להשפיע במיוחד על עסקים בעלי תקציב קטן הנמצאים בתחילת דרכם.

לסיכום, למרות הפחדים מהשימוש בתוכנה מבוססת ענן כדאי להכיר ביתרונות הרבים שלה כגון עלות שימוש נמוכה ואי הגבלת שטחי אחסון מידע.

 

אודות המחבר

נגה שרייר
נגה שרייר

מנכ"לית Powerlink. אני פה בשביל ליצור עבורכם חווית שימוש קלה ונעימה. כלי הרכב המועדף עלי הוא אופניים, אוהבת לבשל ומשתדלת לעשות יוגה בזמני הפנוי.

השאירו תגובה