6 צעדים שיעזרו לך למכור את המוצר שלך טוב יותר

הצגת המוצר שלך באופן הטוב ביותר היא משימה לא פשוטה ודורשת דו שיח מתמיד עם לקוחותיך. בכדי לבצע מכירה באופן היעיל ביותר אתה נדרש להאזין ללקוח הפוטנציאלי לשואל שאלות קונקרטיות ולהציע פתרונות לבעיות שהוא חווה.

תחילת שיחת המכירה צריכה להתחיל תמיד ברושם ראשוני חיובי, שיישאר הרבה אחרי שתציג את המוצר בפני הלקוח העתידי שלך. בכדי למכור בצורה הטובה ביותר אתה צריך לבצע הצגה שתמשוך את תשומת לב הקהל שלך, ככל שתצליח להסב את תשומת הלב לאורך זמן רב יותר כך יגדלו הסיכויים שתצליח לגרום להם להיות בצד שלך.

הפיכת הקהל שלך ל”שבוי” כרוכה בהצגת מידע רלוונטי לקונה ושיתוף של הרוכש בשיחת המכירה. בכדי להצליח לבצע מכירה עליך לשמור על שיחה כנה ופתוחה עם הלקוח העתידי שלך וכן להיות מוכן להתקלות ושאלות אפשרויות שלא צפית. חשוב לציין שיכולות המכירה משתפרות עם הניסיון והזמן לכן החלטנו לתת לך מספר טיפים שיעזרו לך לשפר את אופן הפניה שלך ללקוחות פוטנציאלים ולהגדיל את היקף המכירות שלך.

הבנת צרכי הלקוח
ביצוע שיחת מכירה יעליה כרוכה בהבנת צרכי הלקוח שלך באופן הטוב ביותר, כך שאם לא תלמד את הלקוחות הפוטנציאליים שלך ואת הצורך שלהם במוצר שלך לא תוכל לבצע מכירה אפקטיבית. לא מספיק שתסביר לעצמך למה אתה אוהב את המוצר ואיך אתה רואה את הדברים, חשוב שתבין את הצורך של לקוח הקצה כיוון שלעיתים הצורך שלו שונה לחלוטין מהצורך שלך ומאופן בו אתה רואה את הדברים. לפני יצירת הקשר עם הקונה הפוטנציאלי חשוב לבצע מחקר מקדים על החברה שלו, על התעשייה ועל מתחריו, בשלב הקשר הראשוני חשוב לשאול את השאלות הנכונות על מנת להתאים את המוצר שלך לעסק ולצרכים הספציפיים של הקונה שלך. לאחר ביצוע המחקר והבנת צרכי החברה הדגש בפני הקונה את הצדדים במוצר שחשובים עבורו.

ההחלטה הטובה ביותר שתבצע
כל המחקרים והמידע בעולם לא יעזרו לך אם אתה לא בקשר אם הגורם שמבצע בפועל ומאשר את ההחלטות לרכישה של מוצרים בחברה. לפני ההצגה של המוצר יש לוודא שאכן אתה מדבר עם האדם שלא רק מבין את צרכי העסק אלא הוא גם הגורם המחליט בחברה. אם אתה לא מצליח לאתר אדם זה באמצעות המחקר המקדים אל תתבייש להתקשר ולשאול מי האדם הזה בחברה.

תן להם תשובות לשיעורי הבית שלך
אם עשית מחקר צרכים מקדים מקיף, התשובות לצרכי החברה כבר נמצאות בידיים שלך וכל שנותר לעשות הוא לשתף את המידע הזה עם מקבל ההחלטות שעמו אתה משוחח. זה לא סוד שאם תציע פתרון לבעיה או לצורך של לקוחותיך התגובה לכך תהיה חיובית ביותר. לכן, בתהליך המכירה חשוב לציין את הבעיה וכמובן להציג פתרון מתאים שנוגע למוצר שלך.

היה מוכן להתנגדויות
התמודדות עם התנגדות היא חלק חשוב בתהליך המכירה וכדאי שיהיו לך תשובות עבור מספר סוגים של התנגדויות כגון: בעיות תקציב, צורך שונה ומסגרת זמן מוגבלת. המפתח הוא להציע לקונה שלך ערך אמיתי במוצר שלך ולהראות את היתרונות בשימוש בו אל מול ההתנגדויות שמוצבות בפניך. לדוגמא: פתרון להתנגדות בנושא בעיית תקציב היא הצגת החיסכון הכספי בשימוש במוצר שלך.

אתה מקשיב אבל האם אתה שומע את הקונה שלך?
למרות שאתה מכיר את המוצר שלך טוב מאד זה לא אומר שאתה יודע הכל. לפעמים לתת לקונה הפוטנציאלי שלך לעשות את רוב הדיבורים הוא רב עבודה המכירה. למד להקשיב לצרכים של הלקוח העתידי, שאל שאלות מכוונות בעקבות דרישות הלקוח והדגש את מאפייני המוצר שמתאימים לדרישות האדם איתו אתה משוחח. אם הצגת המוצר שלך תהיה יותר כמו שיחה ופחות כמו מצגת יבשה של נתוני המוצר קיים סיכוי גדול יותר שהאדם איתו אתה משוחח ירצה לרכוש ממך את המוצר.

שיחה שמכוונת לרכישה
למרות שהקשבה לקונה שלך היא חיונית אין צורך לסיים את השיחה אחרי הצגת המוצר, חכה שהלקוח הפוטנציאלי יגדיר עבורך מה הצעד הבא שלו. גם אם הלקוח שלך עדין לא מוכן לרכוש את המוצר תוכל לכוון אותו לבצע מספר פעולות מקדימות בדרך לרכישה כגון הרשמה בחינם להתנסות/ הרשמה לניוזלטר ועוד.

אז עכשיו אחרי שהקדשת מחשבה אמיתית ומאמצים בהכרת הקונה שלך לעומק, בהיכרות עם המוצר שלך לאורך ולרוחב ואתה מוכן להקשיב לצרכי הלקוח הפוטנציאלי אתה מוכן לצאת לדרך ולבצע מכירה מוצלחת.

 

אודות המחבר

נגה שרייר
נגה שרייר

מנכ"לית Powerlink. אני פה בשביל ליצור עבורכם חווית שימוש קלה ונעימה. כלי הרכב המועדף עלי הוא אופניים, אוהבת לבשל ומשתדלת לעשות יוגה בזמני הפנוי.

השאירו תגובה