4 הדברים שאתם עושים לא נכון בניהול לידים

ניהול לידים הוא העתיד של כל עסק, בתחילת הדרך וגם בשיאה. אתם מבינים את החשיבות שלהם, משקיעים בהם זמן, משאבים ותשומת לב. אז למה אתם לא מצליחים להמיר אותם ללקוחות? משהו בדרך משתבש, אבל כשיש את הכוונה והרצון כל מה שצריך זה להשתמש בטכנולוגיה לטובתכם, לנצל את מערכת ניהול לידים ולקוחות שלכם ולחייך דרך הטלפון. משם העסק יגדל מעצמו. אתם יודעים מה אתם עושים כמו שצריך. אבל מה לגבי מה שאתם לא עושים בכלל?

1. לא שומרים את כל המידע שיש לכם אודות הליד
התקשורת שלכם עם הליד יכולה להיעשות במגוון דרכים- החל מטלפונים ועד צ’אטים בפייסבוק. בכל שיחה כזו אתם צוברים המון מידע חשוב על הליד שיוכל לעזור לכם בסגירת המכירה. מה הוא מחפש? מה מרתיע אותו? מה הצורך שלו? אלו רק חלק מהדברים שניתן להבין במהלך השיחה. המידע הזה חייב להישמר בצורה מסודרת בכרטיס המתעניין, אחרת תאלצו לקיים את אותה שיחה שוב בעתיד הקרוב. מעבר לכך, רבים האנשים שיוצרים שדות מותאמים אישית בטופס המתעניין על מנת למלא אותם במידע הכרחי לסגירת העסקה אך בפועל במהלך שיחת המכירה מזניחים את מילוי הטופס והמידע הולך לאיבוד. ניתן לקבוע גם שדות שיוגדרו כשדות חובה, כך שלא יהיה ניתן לשמור את הטופס ולהשאיר אותם ריקים.

2. לא מסננים את הלידים לפני סוגים
אחד השדות החשובים ביותר בטופס מתעניין הוא הסטאטוס. למכירה יש תאריך תפוגה והוא קרוב מאוד, לכן סטאטוס הליד בכל זמן הוא קריטי לסגירת העסקה. במידה ומילאתם סטאטוס כלשהו למתעניין כמו קר, חם, פתוח, מעוניין, לא מעוניין, או כל דבר אחר לבחירתכם אתם בחצי הדרך. השתמשו בסטאטוס הזה ליצירת תצוגות מותאמות אישית בהן יוצגו עבורכם רק הלידים שאתם צריכים להתעסק איתם באותו הרגע. תוכלו ליצור תצוגה בה תראו רק לידים בסטאטוס “חמים” שנוצרו השבוע ויצרו יותר מאינטרקציה אחת (התקשרו, שלחו מייל או פנו בדרך אחרת). הסינון הזה ימקד אתכם ובכך תעניקו קדימות ללידים איכותיים בעלי סיכויי סגירה גבוהים יותר, ורק אז תעברו לתצוגה אחרת וללידים אחרים.

 

3. לא מוותרים על לידים חסרי סיכוי
כולנו מכירים את שיחות המכירה מחברות סלולריות או ספקיות אינטרנט שפעם נטשנו בלי להביט לאחור. לא משנה כמה ברורים נהיה או כמה יפה נבקש ברגע שהמספר שלנו נמצא במאגר שלהם יגיעו שיחות נוספות ממוקד המכירות שיוציאו אותנו מהכלים. אנחנו לידים חסרי סיכוי, אבל סוכני המכירות ממשיכים להתקשר ולהתקשר ובכך מפסידים זמן וכסף. אל תהיו האנשים האלה. אל תפנו ללידים שהבהירו לכם שהם לא מעוניינים. תתפלאו לגלות שדווקא אם תניחו להם לנפשם הם יפנו בעצמם. פנו רק ללידים הנכונים ועשו זאת בצורה חכמה ומחושבת, אל תבזבזו את זמנכם על כאלו שיטרקו לכם את הטלפון בפנים.

4. לא עושים פולו-אפ
דיברתם עם לקוח פוטנציאלי, השיחה זרמה והמכירה הולכת לכיוון סגירה. בסוף השיחה המתעניין ביקש מעט זמן לחשוב על זה והמשיך ביום שלו ואתם המשכתם לדבר עם עוד כמה וכמה לקוחות. עוברים יומיים, שלושה, ארבעה והלקוח לא קנה את המוצר. אתם שכחתם ממנו, התקדמתם עם לידים אחרים והוא גם כבר שכח והסתדר עם פתרון אחר שהציעו לו המתחרים. אם רק הייתם מתקשרים אליו ביום שאחרי ומזכירים לו על השיחה הנפלאה שקיימתם אתמול אולי הייתם סוגרים מכירה כבר באותו יום. בעזרת ניהול משימות עם תזכורות אוטומטיות הייתם זוכרים לבצע שיחה נוספת שהייתה סוגרת לכם את המכירה כבר ביום שאחרי השיחה הראשונית.

מערכת ניהול לידים ולקוחות נועדה בראש ובראשונה לעשות סדר בעסק שלכם ולייעל את העבודה. בסופו של דבר הייעול הזה עוזר בסגירת עסקאות ובהעלאת הרווחים של העסק. נצלו את הטכנולוגיה לטובתכם, לימדו מה לתוכנה יש להציע לכם.

אודות המחבר

צוף בן אליעזר
צוף בן אליעזר

מנהלת התוכן של Powerlink, כאן כדי לעדכן אתכם בכל החידושים ועדכוני המערכת בתוכנה. היא גם כאן בשביל מרפסת השמש. אבל בעיקר כדי לעדכן אתכם.

השאירו תגובה