ניהול מוקד מכירות: עשו זאת נכון (חלק 1#)

ניהול מוקד מכירות, כמו שכולנו יודעים, לא מסתכם בלהציב נציגים מאחורי טלפונים מצלצלים ולצעוק הרבה. האמת היא שניהול מוקד מכירות דורש מעל ומעבר מבחינה לוגיסטית וכמובן מבחינה אישית. אנחנו רואים את זה אצל רבים מהלקוחות שלנו – מנהל המוקד נדרש לבצע עשרות משימות במקביל, החל מבקרה על שיחות הטלפון ועל הנציגים ועד למעקב אחר הסטטיסטיקות והדוחות. בסדרת הכתבות הבאה נשתף מהניסיון שלנו, אותו צברנו מהסיוע השוטף למנהלי מוקדי מכירות ונראה כיצד ניתן להפוך את הכאוס והבלגן במוקד המכירות לרווחים.

אין צורך לנסות להסתיר את העובדה שמטרת העל של מוקד מכירות היא מכירה. אנחנו רוצים לנצל כל משאב במוקד – כל נציג, כל טלפון וכל שיחה על מנת להפיק כמה שיותר רווחים. לוחות בקרה מסייעים בדיוק בזה. הם מציגים בכל רגע נתון מה מצבכם ובעזרתם ניתן לראות האם אתם עומדים ביעדים שהגדרתם לעצמכם. הלוחות יציגו רק את מה שחשוב לכם ותוכלו לבנות אותם בהתאם למה שקורה במוקד. לדוגמא, תוכלו ליצור יעד מכירות אישי לכל נציג בהתאם ליכולות שלו. כך תוכלו לעקוב אחר ההתקדמות של הנציגים באותו יום עבודה, במהלך החודש כולו או בכל מסגרת זמן אחרת. הנציגים יוכלו לצפות במדדים שלהם לאורך כל יום העבודה, לדעת איפה הם עומדים לעומת מה שמצופה מהם ולעומדת האחרים ובכך להעלות את המודעות ובאופן ישיר גם את הרווחים.

לוחות הבקרה יסייעו גם בניתוח אופי הלקוח הממוצע באמצעות איסוף מידע חיוני מהמערכת. באמצעות אפשרות ההעמקה בלוחות הבקרה תכירו כל נתון ונתון במערכת בשמו. תוכלו לגלות מאיפה מגיעים מירב הלקוחות, מה הם נוהגים לבקש ומה הם רוכשים בסופו של דבר. הצגת הנתונים הללו בצורה ברורה מול העיניים תסייע לנציגי המוקד שלכם בניהול שיחת מכירה טובה וממוקדת יותר.

צרו לוח בקרה שמראה את כמות השיחות על פי ימים בשבוע ועל פי שעות כדי שתוכלו לנהל את העובדים בצורה הטובה ביותר. כך תוכלו לדעת מהם הימים והשעות החזקים ביותר במוקד ותוכלו לחזק את הצוות בתגבורת. במקביל תוכלו להפחית בכמות העובדים המגיעים בימים חלשים יותר ובכך לחסוך כסף ולייעל את העבודה במוקד.

האפשרויות לבניית לוחות בקרה הן אינסופיות וגמישות לחלוטין. בעקבות ניסיון העבר שלנו בסיוע למוקדים רבים, בנינו עבורכם 7 לוחות בקרה מובנים מראש שתוכלו להיעזר בהם עד שתבינו מהם המדדים הדרושים לכם. הזמינות, העדכון המתמיד והגמישות הם שיהפכו את לוחות הבקרה לחלק בלתי נפרד ממוקד המכירות שלכם.

אודות המחבר

צוף בן אליעזר
צוף בן אליעזר

מנהלת התוכן של Powerlink, כאן כדי לעדכן אתכם בכל החידושים ועדכוני המערכת בתוכנה. היא גם כאן בשביל מרפסת השמש. אבל בעיקר כדי לעדכן אתכם.

השאירו תגובה