שנה של התחלות חדשות: טיפים להקמת עסק חדש

ראש השנה הוא הזמן המושלם להתחלות חדשות. מה מסמל התחלה חדשה יותר מיציאה לדרך עצמאית והקמת עסק חדש משלכם? אז קודם כל, מזל טוב! הדרך שאתם הולכים בה אינה פשוטה והיא מלאה באתגרים. אני מאחל לכם הרבה בהצלחה.

גם אני הייתי במקום בו אתם נמצאים היום. רציתי ליצור משהו חדש במו ידי וצללתי פנימה להרפתקה הזו. אני לא יכול להגיד שלא חששתי, אבל מה שאני כן יכול להגיד זה שהכל היה שווה את זה. היום, העסק שהיה פעם חדש וצעיר הוא מערכת CRM שעוזרת למאות עסקים קטנים בישראל לנהל לקוחות ותהליכי מכירה בצורה נכונה יותר. כמעט 20 שנה עברו מאז שהייתי באותה נקודת מפנה בה הקמתי את העסק שלי. היום אני יודע להסתכל ולהבין אילו צעדים היו נכונים עבור ההתפתחות העסקית ואילו עיכבו אותי בדרך.

רציתי לשתף אתכם בארבעה טיפים לבעל עסק מתחיל, שהייתי שמח אם היו לי אז.

 

  1. הציעו למכירה את מה שהלקוחות היו רוצים לקנות, ולא רק את מה שאתם רוצים למכור

הקמת עסק מגיעה לרוב מתוך משיכה חזקה לתחום מסוים ורצון להתמקצע בו. לעיתים התחום הזה קרוב מאוד ללבכם אך רחוק מזה של הלקוח. של כל לקוח. למעשה, יכול להיות שהביקוש בתחום הזה כל כך מועט שהלקוחות הפוטנציאלים היחידים שלכם עוסקים בתחום בעצמם. אז לפני שאתם יוצאים לדרך והופכים לבעלי עסק חדש, בחנו היטב האם נתח השוק גדול מספיק על מנת שתוכלו להצליח.

במידה והבנתם שנתח השוק לא מספיק גדול, אל תוותרו עדיין על החלום. הבינו את הדרישה בשוק ובנו את התוכנית העסקית בהתאם לדרישה. זכרו שהקמת עסק צריכה להיות רווחית בנוסף למהנה ובנו את העסק החדש שלכם בהתאם לכך.

  1. ניסוי וטעייה

בעסק חדש אתם עדיין לא יודעים מה עובד ומה לא עובד, מה יעלה את הרווחים ומה יהווה הפסד גדול. לכן, כל האמצעים כשרים. הרגישו חופשיים לקחת החלטות נועזות אם אתם מרגישים שהן יכולות לעזור לכם. כל זאת, כמובן, עם היד על הדופק. ברגע שדרך פעולה מסויימת מתחילה לפגוע בהצלחת העסק, חשבו מסלול מחדש וקחו החלטות אחרות.

שיטת ניסוי וטעייה עובדת עבורי גם היום, אחרי 20 שנות ניסיון. בזכותה אני יכול ללמוד דברים חדשים שעוזרים לעסק שלי לפרוח ולהצליח.

  1. הכירו את השוק והמתחרים

אתם השחקנים החדשים במגרש. כדי שתוכלו לחטוף את הכדור, אתם צריכים להכיר היטב את כל המתחרים שלכם. מהי ההתמחות שלהם? מדוע הלקוחות מעדיפים לבחור בהם, ולא בכם? מהן הנקודות החזקות שלכם מולם? עליכם לענות על כל השאלות הללו ולהמשיך להתעדכן במצבם לאורך זמן.

היכרות עם המתחרים תשאיר אתכם עם היד על הדופק בנוגע לרלוונטיות בשוק ולסיכויי ההצלחה שלכם. אם בשיחה עם לקוח הוא מעלה את ההתלבטות שלו ביניכם לבין המתחרים, אל תתמקדו בחסרונותיהם אלא הציגו את היתרונות שהלקוח יזכה ליהנות מהם אם יבחר בכם על פניהם.

  1. לא להתפשר

הקמת עסק כרוכה בהוצאות רבות שכתמורה להן אתם מצפים להכניס כמה שיותר כסף, כמה שיותר מהר. בפועל זה לא כל כך פשוט. המצב הזה יכול להוביל אתכם להתפשר על איכות המוצר שלכם או על שוויו, רק כדי לסגור עוד עסקה שתכניס מזומנים לחשבון העסקי. התפשרות שכזו יכולה לפגוע בכם לטווח הארוך, שכן לקוחות נוספים יצפו לשלם מחיר מופחת ולא יאמינו בערך המוצר.

במידה ואתם מתקשים לסגור עסקאות, בשלב ראשון אל תורידו את המחיר. נסו להציע ללקוחות הפוטנציאלים איזשהו ערך מוסף או מתנה מיוחדת שתעודד אותם להאמין שאצלכם שווה להשקיע את הכסף שלהם.

 

לקראת השנה החדשה אני רוצה לאחל לכם שנה טובה, מוצלחת ופורייה, מלאה ברגעי אושר, צחוק וסיפוק. לכל בעלי העסקים החדשים אני מאחל הרבה בהצלחה ושתמיד תהיו לראש ולא לזנב. אתם מוזמנים לנסות את מערכת ה-CRM של פאוורלינק בחינם ולגלות איך היא יכולה לעזור לכם לצמוח.

אודות המחבר

אמיר שגב
אמיר שגב

בעלים ומייסד Powerlink. בזמני החופשי נהנה לרקוד בלהקה מקצועית ולטייל בישראל.

השאירו תגובה