5 דברים שהיו ממש בלתי נסבלים לפני שהיה לכם CRM

אחד המשפטים האהובים עלינו הוא “הדור של היום זה לא מה שהיה פעם”. נוסטלגיה היא תחושה אהובה על כולם ועם זאת, כולנו נהנים מהקדמה בשלל דרכים שונות. חלקנו נהנים מהמעבר מקווי לאלחוטי, חלקנו עוד מתפלאים מהשינוי שהכניסו לחיינו האופניים החשמליים אבל כמעט כולנו שכחנו איך נראו חיינו לפני שהיה לנו CRM.

מערכת CRM מאפשרת ניהול עסק בצורה נוחה ופשוטה. אנחנו כבר רגילים לרשימות המסודרות המתעדכנות בצורה אוטומטית, ללוחות הבקרה הברורים ולתהליכי העבודה המייעלים תהליכים בעסק. אבל איך נראו החיים שלנו לפני? את זה כבר שכחנו. בואו נזכר יחד.

  1. אלפון

מישהו זוכר את משמעות המילה אלפון? אלפון הוא אותו ספר שמן אשר חולק לפי הא’-ב’ והכיל את הנכס היקר ביותר שהיה לנו – אנשי הקשר. עשרות שמות וטלפונים היו פזורים על גבי דפי האלפון, ללא שום שיוך לעסקאות או פגישות. לפעמים גם נכנסו לשם המספרים של הגננת, הספר והחברים שהצטרפו לבלגן.

היום, כשהמילה אלפון כבר מזמן לא אומרת כלום לאף אחד כל מספרי הטלפון החשובים לנו מסודרים בכרטיסי הלקוח ואנשי הקשר. אנחנו כבר לא אנוסים לנהל רשימה אחת לפי סדר הא’-ב’ אלא חופשיים לנהל איזו רשימה שנרצה באמצעות פילטרים. הפילטרים מאפשרים לנו לסנן ולראות ברשימה רק את אנשי הקשר הרלוונטים לנו, כמו לדוגמא רק אנשי קשר שיש מולם משימות פתוחות.

 

  1. פתקים

פתקים, פתקים, פתקים. הם בכל מקום. הם קטנים, הם גדולים. הם חשובים, הם מיותרים. הפתקים היו הצרה הגדולה של כולנו לפני שעברנו ל-CRM. המידע החשוב ביותר והנחוץ ביותר תמיד נמצא בהם, אבל הם תמיד נעלמים בדיוק ברגע האמת.

גם היום רובנו חוטאים עם פתקים סוררים פה ושם, אבל המידע החשוב נמצא במקומו. במהלך שיחת טלפון הפרטים החשובים מתועדים ב”סטרים” ונשארים שם. לא הולכים לאיבוד. ואפשר באמת להשתמש בהם בפעם הבאה שצריך אותם.

 

  1. יומן ועוד יומן ועוד יומן

לכם היה יומן. למזכירה שלכם היה יומן משלה. לחלק מהעובדים היו יומנים, לחלקם לא. והפגישות שלכם? רק כדי לקבוע זמן מתאים לכולם לפגישה, היה צריך לקבוע פגישה. באמצעות היומנים במערכת ה-CRM הלו”ז פרוש בפניכם בכל זמן וכך ניתן לראות מי פנוי, מתי מתקיימות פגישות והיכן. כל משתמש מקבל יומן משלו ועם זאת ניתן תמיד לראות את היומנים של כולם. תוסיפו לזה את הסנכרון של היומן עם היומן בגוגל ובאופיס 365 ואי אפשר בכלל לדמיין איך ניהלתם את העסק ביומן שולחני בעבר.

 

  1. אולי נפתח חלון?

איך משרד ממוצע היה נראה בעבר? שולחן קטן וכסא מוקפים בארונות מתכת ענקיים ובתוכם ערימות על ערימות של קלסרים, ארגזים והמון המון דפים. עם מעט מאוד אור ואוויר לנשימה, כך עבדנו. ואיך נראים חיינו היום? החלונות פתוחים, האוויר נכנס ויש לנו קלסר אחד במשרד ששמו “מסמכים 2006”. כל הנתונים שלנו מאוחסנים בצורה מאובטחת, מסודרת וחכמה במערכת ניהול הלקוחות. החיים הטובים!

 

  1. פעולות חוזרות
    זוכרים איך פעם, כשלא היה לכם CRM, כל יום חדש הביא איתו את אותה השגרה המרגיזה – לעבור על הפגישות שיש היום, לשלוח מיילים ללקוחות נוטשים, הודעות SMS ללקוחות חדשים, לעבור שוב על הפגישות כי שכחתם כבר…וכך יום שלם עובר בביצוע משימות קטנות שאתם פשוט חייבים לעשות, אבל הן גוזלות לכם את כל היום ולא משאירות זמן לעבודה האמיתית.היום אתם כבר מצוידים במיטב התהליכים האוטומטיים שיוצרים עבורכם משימות, שולחים מיילים והודעות SMS ללקוחות ואנשי קשר, קובעים פגישות והכל…בלי שתצטרכו לחזור על אותה הפעולה שוב ושוב.

 

אנחנו בטוחים שאחרי הכתבה הזאת אתם כבר קצת פחות נוסטלגיים…כן, הדור של היום הוא אחר והתקופה היא שונה. לפעמים נעים להיזכר בדרך בה עבדנו פעם, אבל עכשיו כשאנחנו עובדים עם מערכת ניהול לקוחות אנחנו לא מביטים לאחור.

אודות המחבר

צוף בן אליעזר
צוף בן אליעזר

מנהלת התוכן של Powerlink, כאן כדי לעדכן אתכם בכל החידושים ועדכוני המערכת בתוכנה. היא גם כאן בשביל מרפסת השמש. אבל בעיקר כדי לעדכן אתכם.

השאירו תגובה