10 מכות בניהול עסק – ואיך להתמודד איתן (חלק ב’)

זהו החלק השני של הרשימה המלאה של 10 מכות בניהול עסק. במידה ועדיין לא קראתם את החלק הראשון – אנחנו מזמינים אתכם לחזור ולקרוא אותו כעת.

 

המכה: אותן פעולות, כל הזמן

לפעמים מהלך העבודה השוטף מצריך ביצוע של אותן הפעולות מידי שבוע (אם לא מידי בוקר), מה שהופך את שגרת העבודה לקצת מבאסת. לעבור על יומן הפגישות ולשלוח SMS תזכורת ללקוחות או לשלוח מייל היכרות ללקוחות חדשים הם רק חלק מהמשימות האלו.

הפתרון: הפיכת המשימות הידניות לתהליכי עבודה אוטומטיים, שיחסכו לכם זמן וכסף בכל יום. במסגרת תהליכי העבודה, תוכלו לשלוח הודעות SMS או מייל, לבצע שינויים בשדות או ליצור רשומות חדשות בצורה אוטומטית.

 

המכה: משימות שנופלות בין הכיסאות

בדומה לעבודה עם פתקים, גם עבודה עם רשימת משימות, ה- To Do List הידוע לשמצה, יכול להיות יעיל ביותר, אבל רק עד רמה מסוימת. אמנם נוכל לרכז למקום אחד את כל המשימות שלנו, אך אם לכל אחת מהמשימות יש דד-ליין אחר, ייתכן שחלקן יפלו בין הכיסאות ולא נצליח לסיים את כולן בזמן המתאים.

הפתרון: תזמון משימות בתוך מערכת ה-CRM, כל שתוכלו לקבל תזכורת חכמה כשהדד-ליין מתקרב וגם לתעד את העבודה במידה והמשימה דורשת את עבודתם של מספר אנשי צוות.

 

המכה: לידים וקריאות שירות לא מטופלים

כל בעל עסק מייחל לעצמו להגדיל את המכירות בחברה, וכשזה קורה – יש צורך לגייס אנשי מכירות ותמיכה נוספים. בעוד שעלייה בכמות הלקוחות היא כמובן מבורכת, לעיתים יכול להיות קשה לעמוד בקצב הפניות של לקוחות חדשים או בכמות קריאות השירות החדשות. כך יכול להיווצר מצב שבו לקוחות מסוימים זוכים לקבל מענה ממספר אנשי צוות במקביל, בעוד שאחרים לא מקבלים התייחסות כלל.

הפתרון: הקצאה מסודרת, ואפילו אוטומטית, של לידים וקריאות שירות, בכמות שווה בין כל אנשי המכירות והתמיכה, כך שהעבודה תחולק בצורה נכונה ויעילה.

 

המכה: אין שימור ידע

לאורך שנות עבודת העסק, אתה צובר ידע חשוב ורלוונטי שתורם להתנהלות יעילה ותקינה של העסק – מה שהופך אותך למומחה בתחומך. אבל מה קורה למשל כשנפח העבודה גדל, ואיתו עולה הצורך לגייס עובדים חדשים? בעוד שאתה בוודאי רוצה שתהליך החפיפה של כל עובד חדש יהיה מיטבי, ברור שלא תוכל להקדיש לו זמן חפיפה

על חשבון הזמן שיש להקדיש ללקוחות. בנוסף, קשה להשריש תהליכי עבודה נכונים ומסודרים, מבלי לתעד ולשמר אותם בהתאם להתנהלות השוטפת של העסק.

הפתרון: שימור ידע בעסק באמצעות מאמרים במרכז התמיכה, יאפשר לך לשמור את כל המידע החשוב שנוגע לפעילות העסקית השוטפת – ממסמכי הצעות מחיר קבועות ועד תסריטי שיחה של נציגי המכירות, שיאפשרו לך לוודא שהמידע לא הולך לאיבוד וכי ניתן יהיה להעבירו הלאה בקלות גם לעובדים חדשים.

 

המכה: אין מעקב על משימות וביצועי העובדים

ככל שצוות העובדים גדול יותר, כך קשה לבצע מעקב היקפי על עבודתם. הדבר בעייתי במיוחד, לא רק כאשר עולה הצורך לייעל את עבודתם, אלא גם כאשר נתוני העבודה שלהם צריכים להשתקף גם בתמריצי המכירות שלהם בשכר בסוף החודש. בנוסף, ככל שנפח העבודה גדל, כך קשה יותר לוודא שכל לקוח מטופל בצורה המיטבית עבור סגירת עסקה.

הפתרון: מערכת Powerlink מאפשרת הפקת דו”חות תקופתיים דרך אובייקט לוחות בקרה המשקפים את הנתונים מזמן אמת, על עבודת כל עובד בצוות, החל מכמות השיחות היומית שלו ועד כמות העסקאות שהוא סוגר מידי חודש. דו”חות אלו ישקפו עבורך תמונת מצב על כל העובדים, וכך גם תוכל גם להגדיר יעדים ברורים עבור צוות המכירות שלך.

זהו! אלו היו בסך-הכל 10 מכות שכל בעל עסק בוודאי נתקל בהם – ואנחנו בטוחים שגם אתם. מקווים שהצלחנו לעזור לכם לפתור את הבעיות האלה.

אודות המחבר

שיר וורובל

השאירו תגובה