5 כלים לייעול עבודת צוות המכירות באמצעות מערכת CRM

נסה לענות מהר ככל האפשר על השאלה הבאה: על מה צוות המכירות צריך להשקיע את רוב יום העבודה שלו? אם התשובה שענית הייתה כל דבר אחר מאשר “מכירות” – ייתכן שיש לך בעיה רצינית.

כדי לוודא שצוות המכירות שלך באמת עושה את מה ששכרת אותו לעשות, יש לשים לב לשתי נקודות מרכזיות. הראשונה, חשוב להקפיד שכל אחד מהצוותים בעסק שלך באמת מבצע את המשימות הנוגעות לפעילות השוטפת שלו, כך למשל, חשוב להקפיד שצוות המכירות לא מבצע משימות של צוות התמיכה, או להפך. השנייה, מומלץ לצמצם עד כמה שאפשר את הזמן המושקע על-ידי צוות המכירות במשימות שאינן בעלות אופי מכירתי במהותו, על ידי הפיכתן לאוטומטיות עד כמה שניתן.

במדריך הבא צירפנו מספר טיפים שיעזרו לך למקד את צוות המכירות שלכם בעיקר:

1) תגובות אוטומטיות לפניות ולידים

הגדר שליחה של מייל בצורה אוטומטית בכל פעם שנכנס ליד חדש למערכת. בהודעה שתישלח ללקוח תוכל להציג את שעות העבודה של נציגי המכירה ולהוסיף הסבר קצר אודות העסק ופעילותו. לחלופין, תוכל להגדיר שליחה אוטומטית של מחירון או מסמך הצעת מחיר ללקוח אשר מילא את פרטיו באתר והתעניין בשירותייך.
איך תעשה זאת: יצירת תהליך עבודה לשליחת דואר אלקטרוני

2) דו”חות מותאמים אישית

כדי שנציגי המכירות יתחילו את יום העבודה שלהם עם המידע העדכני ביותר, הגדר מראש לוחות בקרה שיציגו בפניהם מידע רלוונטי שחשוב להתנהלותם, כמו כמות לידים חדשים שנכנסו למערכת, לידים לפי סטטוס העסקה וכמות המשימות הפתוחות עבור כל נציג מכירות. השתמש בלוחות הבקרה כדי להגדיר יעדים עבור נציגי המכירות וליצור תחרות ידידותית ביניהם.
איך תעשה זאת: צעדים ראשונים בלוחות בקרה.

3) הקצאה אוטומטית של לידים לנציגים

הקצאת לידים בצורה אוטומטית מאפשרת לוודא כי כל ליד שנכנס למערכת מטופל בצורה המיטבית על ידי נציג המכירות הרלוונטי. באפשרותך להקצות בצורה שווה לידים חדשים לנציגי המכירות, או לבחור את מכסת הלידים שיקבל כל נציג מכירות בהתאם לוותק והביצועים שלו.
איך תעשה זאת: הקצאת רשומות לנציגי מכירות.

4) הגדרת משימות אוטומטיות להמשך פעילות

הגדר בצורה אוטומטית משימות להמשך פעילות של נציג המכירות. תוכל להגדיר למשל, משימה של יצירת קשר עבור פולו-אפ לנציג המכירות, לאחר שנוצר עם הלקוח קשר ראשוני. משימה אחרת שתוכלו להגדיר היא פנייה חוזרת ללקוח כאשר מועד תקופת הניסיון לשימוש בשירותי העסק מתקרב לסיומו.
איך לעשות זאת: תהליך עבודה ליצירת רשומה חדשה.

5) שימור וניהול ידע

חלק מהעבודה של נציגי המכירות היא הפניית הלקוחות הפוטנציאליים למסמכים המתארים את שירותי העסק או למסמכי הצעות מחיר. וודא שנציגי המכירות שלך לא מבזבזים זמן יקר על יצירה או חיפוש של מסמכים מסוג זה, באמצעות שמירתם במקום נגיש אחד.
איך לעשות זאת: יצירת מרכז מידע והוספת מאמרים.

 

לסיכום, שימוש בכלים המתאימים לייעול זמן העבודה, יעזרו לצוות המכירות שלך לנצל יותר מהזמן שלהם למכירות וסגירת עסקאות, במקום להתעסק בכל הפרטים הקטנים שמסביב. הכלים שהצענו הם רק חלק קטן מהכלים שמערכת הCRM של Powerlink מספקת כדי לייעל את זמן העבודה.

אם אתם מעוניינים להכיר כלים נוספים, שלחו לנו מייל או עקבו אחרינו בפייסבוק (אנו מפרסמים שם טיפים חשובים כל הזמן!)

אודות המחבר

שיר וורובל

השאירו תגובה