בחר את הסיסמא שתציל את העסק שלך

כיום, בעידן בו מרבית ההתנהלות שלנו בעולם נעשית און ליין, אין כמעט אדם שלא משתמש בסיסמא לאתר כלשהו – אתר הבנק שלנו, אימייל, פייסבוק, פייפאל ועוד.

הסיסמאות הקיימות בכל אתר בעלות חשיבות גדולה והן נועדו כדי למנוע מהאקרים (או “פצחנים”, לפי האקדמיה ללשון העברית) לגנוב מידע אודותינו ולעשות בו שימוש לרעה. פעולת הפריצה של האקרים מתבצעת על ידי השתלטות על מחשבים דרך רשת האינטרנט, והם יכולים לגרום לשלל נזקים, מנזק לתוכנות המחשב (מה שכולנו מכירים כווירוסים) ועד למקרי קיצון של סחיטה, גניבת פרטי אשראי או אף גניבת מידע מודיעיני מסווג. במובן מסוים, האקינג הפך לכלי נשק מודרני שיכול לגרום לנזקי ענק לאנשים פרטיים ולארגונים כאחד.

אחד ממקרי הפריצה הקיצוניים והמוכרים ביותר בעולם התרחש כבר לפני כעשרים שנה, אז פרצו האקרים למחשבי הפנטגון – משרד ההגנה האמריקאי. בעקבות סיפור זה נולדה לפני כשלוש שנים התכנית Hack the Pentagon, במסגרתה הפנטגון הזמין האקרים לנסות לפרוץ למערכות המחשוב שלו ותגמל את מי שהצליח בפרסים כספיים גדולים מאוד.

החשיבות של הגנת מידע גוברת כאשר מדובר בעסק או בארגון. פריצות באבטחת מערכת המחשוב של עסק עלולות לגרום להשתלטות של וירוסים, סוסים טרויאנים או תוכנות ריגול, שעלולת לחשוף מידע רגיש על העסק או על הלקוחות שלו, ובמקרים קיצוניים אף יגמרו לקריסתו של העסק כולו. על כן, כל עסק חייב לנסות למזער נזקים עד כמה שניתן ולדאוג לאבטח את המידע שלו בשלל אופנים, ביניהם, בעקרון הבסיסי ביותר: שימוש בסיסמאות חזקות מספיק, שלא יהיה ניתן לפרוץ בקלות.

אנשים רבים, פרטיים ובעלי עסק כאחד, מסתכנים ונוהגים להשתמש בסיסמאות קלות לפיצוח כמו תאריך הלידה שלהם, מספר הטלפון שלהם או אפילו סיסמא פשוטה ביותר כמו 1234. ככלל, חשוב לדעת שכדי לעמוד בפני האיומים הקיימים כיום, יש ליצור סיסמא שתהיה מורכבת מ 10-12 תווים אקראיים, בשילוב אותיות, מספרים וסימנים. בנוסף, ככל שהסיסמא תהיה ארוכה ומורכבת יותר, כך יהיה קשה יותר באופן משמעותי לנחש אותה. כמו כן, חשוב לשמור על הסיסמא במקום לא נגיש (רצוי לזכור את הסיסמא ולא לכתוב אותה על נייר או בקובץ על המחשב).

בימים אלו ממש, הכנסנו למערכת Powerlink מאפיין חדש, שיאפשר לכם לקבוע איזה סוג של סיסמא תרצו שתהיה למערכת שלכם: כמה תווים היא תכיל, האם היא תהיה חייבת להכיל אותיות או מספרים, וכמה זמן היא תהיה תקפה. כך תוכלו למעשה לדאוג לאבטחת מידע אדוקה יותר לעסק שלכם ותוכלו לשמור על פרטיות לקוחותיכם בצורה טובה יותר.

לסיכום,
אבטחת מידע הוא נושא קריטי שחשוב להבין וללמוד לעומק על מנת לשמור על העסק ככל הניתן מפני פריצות, גניבת נתונים ונזקים שעלולים לסכן את העסק.

 

אודות המחבר

אורלי נמט
אורלי נמט

מנהלת מדיה ותוכן Powerlink ראשל"צית ואמא של עופי החתולה. בזמני החופשי אוהבת לשמוע מוזיקה, להתאמן ולכתוב.

השאירו תגובה