קראו ויישמו- 5 טיפים לעבודה נכונה עם CRM

לא פעם נתקלנו בטעויות שבעלי עסקים או מנהלים בארגונים עושים כאשר הם משתמשים במערכת ה-CRM לניהול הלקוחות שלהם. חלק מהטעויות גורמות לנזק ברצף התקין של העבודה ויתרה מכך, גם בהכנסות.

כדי שתוכלו להימנע מטעויות אלה, ריכזנו עבורכם את 5 הטיפים שלנו לעבודה נכונה עם CRM.

הכרה מעמיקה של תהליכי הארגון

בכל ארגון צריך להיות מישהו שמבין את תהליכי המכירה והשירות לעומקם, כדי שיוכל לתרגם את התהליכים האלה לפרקטיקה. למשל, אם בעל עסק מעוניין לתגמל את נציגי המכירה שלו על עמידה בזמנים, חשוב שיבין כיצד למדוד את ביצועי העובדים. לדוגמא, מדידת זמן הטיפול בליד מרגע קליטתו ועד ליצירת הקשר הראשוני עם המתעניין.

כל עדכון לגבי הלקוחות צריך להתבצע דרך המערכת

הרבה פעמים מידע לגבי הלקוחות מועבר על ידי המנהלים לנציגי שירות שלא דרך ה- CRM. כשזה קורה, המסר המועבר לנציגים הוא שזוהי צורת עבודה נכונה. כתוצאה מכך, הנציגים מפסיקים לעדכן מידע במערכת ובמקום זה מעבירים אותו מפה לאוזן, או דרך ממשקים נוספים כמו שליחת מייל, והטיפול בלקוח עלול להישכח או להידחות. יש להדגיש בפני הנציגים את יתרונות השימוש ב- CRM ולבצע לעיתים קרובות רענונים והדרכות לגבי האפשרויות המגוונות שהמערכת מספקת.

התאמת המערכת לעסק שלי

לכל עסק יש לקוחות ותהליכים ייחודיים משלו, ולכן מה שעובד בעסק אחד, לא בהכרח יעבוד בעסק אחר, גם אם הם על פניו מספקים את אותם השירותים או מוצרים. לפני שמתחילים את השימוש במערכת ה- CRM, חשוב לערוך מחקר מקיף על המערכת והאפשרויות המוצעות, כדי להתאים בצורה הטובה ביותר את התהליכים ושיטות העבודה לכלל העובדים בעסק.

מערכת פשוטה לתפעול

מערכות רבות הן בעלות עיצוב נפלא ומאפשרות שימושים רבים, אך אם המערכת אינה פשוטה לשימוש, הנציגים לא ינצלו את כל האפשרויות שהיא מציעה ובמהרה יחזרו לעבוד בדרכים הישנות והמוכרות להם.
למשל, אם מערכת ה-CRM שלכם לא מאפשרת לקבוע משימות בתוך המערכת עצמה, עבור נציג מסוים או לקוח מסוים, במהרה יחזרו הנציגים לכתוב תזכורות על פתקים ומשימות ישכחו. כלומר, אם המערכת לא תהפוך את העבודה לנוחה יותר, הם לא ישתמשו בה.

הכשרה מספקת

חשוב לבנות תהליכים והרגלי עבודה נכונים, מרגע תחילת השימוש של הנציגים במערכת ה-CRM. יתכן שהחל מהעסקת עובד חדש ועד לרגע שבו ישלוט בצורה טובה במערכת יעבור זמן לא מבוטל, אך לימוד מעמיק של המערכת חיוני לטווח הארוך. נציג בקיא במערכת, הוא גם נציג שלרוב ימכור יותר וינהל שיחות קצרות יותר.

לסיכום, עבודה על מערכת ה- CRM אמנם דורשת תרגול, הבנה מעמיקה של תהליכים ולימוד מתמשך, אך אם תלמדו לעבוד נכון, החיים שלכם ללא ספק יהפכו לקלים יותר והעבודה תהפוך בסופו של דבר ליעילה יותר בהשוואה לעבודה מסורבלת על מספר מערכות במקביל.

אודות המחבר

אורלי נמט
אורלי נמט

מנהלת מדיה ותוכן Powerlink ראשל"צית ואמא של עופי החתולה. בזמני החופשי אוהבת לשמוע מוזיקה, להתאמן ולכתוב.

השאירו תגובה