8 טיפים למכירה טלפונית מוצלחת

ניהול שיחת מכירה אפקטיבית הינה גורם מפתח להצלחה בעסקים בכלל ובמכירות בפרט.
החלטנו להעניק לכם מספר טיפים חשובים, לטובת שיפור המכירות אצלכם בעסק לקראת השנה החדשה הבאה עלינו לטובה.

  1. היו קשובים ללקוחות

    זוהי אינה שיחה חד צדדית. הבינו את צרכי הלקוחות ובמה הוא נזקק לעזרה או שירות. לאחר שתבינו את צרכיו בנחמדות, שקפו לו את מה שהבנתם ממנו שהוא צריך ונסו להתאים את אחד ממוצריכם כפיתרון לבעייתו.

  2. זמני שיחות נוחים

    באם מדובר בשיחות יוצאות, נסו להתאים את זמני השיחות כך שיהיו נוחים ככל האפשר. לצורך העניין, השעה 8 בבוקר לא מתאימה לכלל האנשים, כך גם השעה 20 בערב. כמו כן, במידה ואם אתה שמים לב תוך כדי שיחה שהלקוח אינו מרוכז או מוסח, נסו לבדוק איתו האם מעדיף לקבוע מחדש.

  3. סמול טוק

    אם מדובר בלידים קרים, משמע שיחות יוצאות למתעניינים במוצר שלכם, נסו לקרב אליכם את הלקוח בכל דרך אפשרית. ניתן לחרוג טיפה מעבר למידע טכני לגבי המוצר על מנת ליצור אמפתיה אצל הלקוח.

  4. בנו תסריט מכירה

    חשוב שהמידע שעובר ללקוחות מנציגים שונים יהיה אחיד ומקצועי. כמובן, בזמן השיחה, רצוי להתאים את התסריט לצרכי הלקוח ולא לירות משפטים על אוטומט, כך שירגיש שאתם 100 אחוז אתו בשיחה ולא עסוקים בדברים אחרים.

  5. מתן מענה מלא לשאלות

    חשוב מאוד שנציג מכירות יהיה בקיא ככל האפשר בכל דבר שהלקוח עלול לשאול לגבי המוצר ונגזרות שלו. כך בעצם על הנציגים להיות מוכנים עם תשובה מנצחת בכל עת.

  6. הימנעות מקולות רקע מסיחים

    במהלך השיחה, בהנחה שאינך לבד ויש סביבך עובדים אחרים או רעשי רקע שונים, השתדל שיהיה כמה שפחות רעשים העלולים להסיח את דעת הלקוח או אפילו להרגיז אותו. שיחה רגועה ושקטה תוביל בקלות יותר לסגירת מכירה.

  7. הענקת חופש בחירה ללקוח

    במידה ויש לך עסק בו משווקים מספר מוצרים, לאחר שתבין מה הלקוח מחפש, הצע לו מספר אלטרנטיבות מתוכן יוכל הוא לבחור במה הוא מעוניין.

  8. שקיפות

    חשוב להפגין שקיפות מול הלקוח. במידה וירגיש כי מוסתר ממנו מידע או שאינו מקבל את כל האינפורמציה שהוא רואה לנכון לקבל, זה עלול לעורר בו ספק ויערער על הפוטנציאל למכירה.

לסיכום, היו נחמדים, שפת הגוף שלנו עוברת גם דרך הטלפון. מכירה טלפונית יכולה להיות מנצחת, צריך רק ללמוד כיצד לעשות זאת נכון.

 

אודות המחבר

דולב אלוש
דולב אלוש

מנהלת שיווק Powerlink CRM

השאירו תגובה