איך לשמור על העובדים שלכם מרוצים?

אין ויכוח על כך שעובדים הם ההון האנושי של הארגון. למרות הצורך להשקיע אנרגיה ומשאבים בהכשרה וחפיפת עובדים חדשים, יש לזכור כי כבר קיימים עובדים מקצועיים שמכירים את הארגון ואת העבודה השוטפת. לעיתים, שימור עובדים ותיקים ומנוסים עשוי להיות הרבה יותר משתלם לארגון מאשר גיוס עובדים חדשים, לטווח הקצר והארוך כאחד.

הנה מספר טיפים שביכולתכם לאמץ וליישם על העובדים שלכם:

קיום ישיבות חתך

מתן יחס אישי מהמנהל הישיר לעובד הוא חשוב ביותר. על מנת לשדר אווירה של שקיפות בחברה, ניתן לקיים ישיבות אחת לתקופה, בה יעלו נושאים מקצועיים, מנהלתיים או טענות מצד העובדים, שלא היו מוצגים אלמלא הפורום הזה.

הצבת יעדים ועידוד התחרותיות

ישנה אפשרות לבנות תוכניות תגמולים בהתאם לעמידה ביעדים אותם מגדירים לעובדים מראש. לדוגמא, נציג מכירות שעובר את הרף המכירות החודשי של מוצר מספר חודשים ברציפות, יקבל בונוס. דוגמא נוספת, עובד שקיבל מילות שבח מלקוח של החברה, מידע זה יתועד בתיקו האישי.

יש לציין כי חיזוקים חיוביים לא חייבים להיות בהכרח כספיים. חשוב ליידע את העובד על קצב התקדמותו ולשקף לו תמונת מצב היכן הוא עומד מבחינת התמקצעות. במקרים מסוימים, ניתן להרחיב את מידת אחריותו במידה וקיימת נכונות.

התמודדות עם עובדים המשדרים שליליות

לעיתים, ישנם עובדים בחברה, שאינם בהכרח בטלים או פחות מקצועיים, ובכל זאת לא מראים שאפתנות או שהמצב הפוך והם גורמים לאווירה שלילית עבור שאר העובדים. יש לאתר עובדים אלו על מנת למגר את ההשפעה שלהם על שאר העובדים וכמובן לנסות לגרום להם להרגיש טוב יותר במקום עבודתם ולהבין מאין נובעת התנהגות זו.

תנאים הוגנים ומזמינים

כיום, שוק התעסוקה הוא מאוד דינמי וברוב החברות, מתחלפים עובדים בתדירות גבוהה. יש לדאוג לחיבור יזום בין העובדים החדשים ומערך העובדים הותיק באמצעות פעילויות משותפות, ימי גיבוש ואוירה משרדית טובה. ניתן ליצור רשת חברתית משותפת לעובדים, כמו קבוצת WhatsApp לעובדי החברה או משחקי חברה מקוריים אחת לתקופה.

כל זאת ועוד, יעזרו לכם לשמור על עובדיכם מרוצים. אחרי הכל, יש הרבה אמת במשפט- עובד טוב הוא עובד שטוב לו.

 

אודות המחבר

דולב אלוש
דולב אלוש

מנהלת שיווק Powerlink CRM

השאירו תגובה