חשבון נפש עסקי

תקופת החגים ויום כיפור בפרט היא תקופה בה אנו נוהגים לעשות חשבון נפש.
חשבון נפש משמעותו לעשות פסק זמן מהכל ולחשוב מה עבר עלינו בשנה האחרונה. מה עשינו טוב יותר ומה פחות. זה הזמן גם שלנו, כעסק, לעצור הכל ולהגדיר לנו נקודות לשימור ושיפור לקראת השנה החדשה.


שימור ושיפור יעדים

תחילה הכינו סיכום באמצעות טבלה שבה ציינו את היעדים שהצבתם לעצמכם אל מול הצלחה או כישלון בהשגתם: היקף ההכנסות, היקף הלקוחות ועוד. לאחר סיום הכנת הטבלה, החמיאו לעצמכם על העבודה הקשה ועל השגת היעדים שהצלחתם להשיג. הפנו את תשומת לבכם ליעדים שלא השגתם ובחנו את הסיבה לכך. שימו את האצבע על הסיבות שמנעו מכם להשיג את אותם יעדים, על מנת להתייעל ולהשתפר בשנה החדשה.

 

ניתוח סטטוס לקוחות

ערכו רשימה של כל הלקוחות הקיימים והלקוחות הנוטשים ונסו לסווג אותם בצורה שתוכל לעזור לכם להסיק מסקנות מתאימות לעסק שלכם כמו למשל גודל הלקוח, תדירות הקנייה, סיבת הנטישה ועוד. לאחר עריכת הרשימות, תוכלו להגיע לתובנות רבות לגבי שימור הלקוחות הקיימים ותגיעו ללקוחות פוטנציאליים נוספים.

 

עוררו מוטיבציה בעובדים

זה זמן מצוין להסתכל על גרף ההצלחה של העובדים שלכם, מי התקדם ומי עדיין צריך הכשרה ורענון מיומנויות. בנוסף, קיימו שיחות חתך עם עובדים לגבי התפקוד שלהם ובקשו לקבל מהם פידבק על תחושתם בעבודה. תקופת החגים הינה תקופה מצוינת להוקיר את העובדים בכלל ואת המצטיינים בפרט. זה יכול להיות תגמול כספי אך לא בהכרח, מצאו דרכים לאפשר להם לצמוח עם החברה.

 

ייעול ושדרוג המוצר

בחנו את המוצרים שלכם. ערכו רשימה בה מצויינת הכמות שנמכרה מכל מוצר לאורך השנה שעברה, כך תוכלו לקבל תמונה ברורה של המוצר הנמכר ביותר שלכם. שימו לב האם יש מקום לשדרוג המוצר או הוספת מוצר נלווה שיכול לשמש את לקוחותיכם ואף לסייע להצטרפות לקוחות חדשים. חשוב לוודא כי תמחור המוצר אכן רלוונטי או שמא יש לעדכן מחירים.

 

לסיכום, ביצוע כל הפעולות האלו יעזרו לכם לעשות קצת סדר בבלגן. תוכלו להבין במה אתם טובים יותר ובמה פחות, לאחר מכן לבנות תוכנית פעולה לשנה הקרובה בה תחזקו את נקודות החולשה שלכם ותשמרו את נקודות החוזקה.

 

אודות המחבר

דולב אלוש
דולב אלוש

מנהלת שיווק Powerlink CRM

השאירו תגובה