החגים נגמרו, הגיע הזמן לחזור לשגרה

זהו. כבר לא נשארו תירוצים. כל מה שדחינו, עיכבנו לזמן שלאחר החג והחופשה, הגיע הזמן לשנס מותניים ולבצע, בלי דחיות נוספות.

תקופת החגים היא תקופה נהדרת בשנה לקבל תמונת מצב של פעילות העסק מתחילת השנה. לאחר כברת דרך בפעילות העסקית, אפשר לנתח את פעילות החברה מתחילת השנה ולהיערך לסיכום השנה הקלנדרית. חלק מהשאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם הן: האם העסק עמד ביעדים והמטרות שהגדרנו? מה ניתן להסיק מהפעילות העסקיות שלקחנו בהן חלק בשנה שחלפה? ומה לגבי הרווחים?

האם הייתה ירידה במכירות וברווחים?

במידה וזה המקרה, יש לברר מהיכן הדבר נובע, כיצד משנים את המצב ומתי נצפה לתוצאות חיוביות. דבר נוסף שרצוי לבדוק הוא האם נתוני הרווחים בתקופה זו משקפים את מה שעלול לקרות גם בתקופה מקבילה שנה הבאה. במידה וכן, יש לנסות להיערך לשנה הבאה על פי התחזית ולבנות תוכנת היערכות עסקית בהתאם.

או לחלופין, האם העסק חווה עלייה?

אם אכן העסק נמצא במגמת עלייה, יש לבחון מהי הדרך הכי טובה לשמר את המצב ולהמשיך בקו זה. בעלי עסקים מתחילים רבים לא מקדישים מספיק תשומת לב לעניין שאם העסק מתרחב, יש לוודא שהוא ערוך לכך.שינויים שיש לשים לב אליהם הם כמות עובדים בחברה, כמות סחורה/מוצרים, מתן שירות מספק וכדומה.

ומה אם גילינו שאנו דורכים במקום?

אם לאחר השוואה בין נתוני השנה הקודמת, מצאנו כי אין שינוי ניכר בכמות הרווחים, יש להבין אם מדובר במשהו שעובד לטובתנו או לרעתנו. לעיתים, יציבות זו מעידה על עקביות ומגמה חיובית. כמו כן, עם מימוש דרך פעולה מסויימת, לדוגמא, קיצוץ עובדים בשעות עבודה “מתות”, יכולה להיות עליה חדה ברווחיות.

עסק בעל ותק לרוב ערוך לענות על שאלות מסוג זה כתוצאה מניסיון בשנים קודמות. לעומת זאת, עסק יחסית חדש צריך להבין ששנה או שנתיים בודדות לא בהכרח מייצגות את השוק או את קהל הלקוחות שמאפיין אותו.

לכן, הדבר החשוב ביותר הוא להיות תמיד עם האצבע על הדופק, לעקוב אחר המתרחש בעסק ולבצע פעולות ייעודיות כדי לעמוד ביעדים העסקיים שהצבתם לעצמכם. אז צאו לדרך!

 

 

אודות המחבר

דולב אלוש
דולב אלוש

מנהלת שיווק Powerlink CRM

השאירו תגובה