5 דרכים לשמור על לקוחות לאחר תקופת החגים

חגי תשרי, מביאים איתם עלייה במכירות, מה שיכול להיות מאוד מסוכן לעסקים קטנים. זה בדיוק הזמן שבו המתחרים שלכם מנסים לגנוב את כל תשומת הלב, גם של הלקוחות הכי ותיקים שלכם, ומנסים לפתות אותם באמצעות הצעות מעניינות, מבצעים אטרקטיביים והורדות מחירים, רק כדי “לגזור קופון” מתקופה זו בה היד של כולנו קלה על כרטיס האשראי. עסקים רבים בוחרים באסטרטגיה שעיקרה היא משיכת לקוחות לתקופת החגים אך לאחר מכן סופגים מפלה גדולה כשלקוחות עוזבים ונודדים למקומות אחרים. אנו ממליצים לנצל תקופה חגיגית זו של השנה דווקא לשימור לקוחות וחיזוק הקשר ביניכם לבינם.

באמצעות הצעדים הבאים תוכלו לבנות אסטרטגיה שתעזור לתחזק את מאגר הלקוחות כך שישרוד גם אחרי סערת הקניות והמחירים הזולים של החגים.

 

תכנון מוקדם

לא משנה מה התוכנית, כדאי לתכנן את הצעדים שלך מספיק זמן מראש. לקוות לטוב זו לא אופציה ותליית שלט “חג שמח” לא נכללת באסטרטגיה. אף אחד לא מכיר את הלקוחות שלך ואת דפוסי הרכישה שלהם כמוך. יש לאמץ את דרך החשיבה של הלקוחות, לתת להם את מה שהם הכי רוצים, להגשים להם את החלומות ולגרום להם להרגיש מיוחדים לפני, בזמן ואחרי החג. ניתן לעשות זאת למשל על ידי מתנה מיוחדת ללקוחות הקבועים לכבוד החג.

 

תקשורת ברורה

תקשורת היא כלי מרכזי מול הלקוחות בכל זמן, בתקופות עמוסות בהן המתחרים יוצרים רעשי רקע הגורמים להסחות דעת התקשורת הופכת לחשובה במיוחד. חשוב להבטיח שהלקוחות מבינים את הערך של מה שמוצע להם. כדאי להזכיר להם על ההצעות המיוחדות לרגל החג באמצעי התקשורת השונים ולחזק את הקשר באמצעות בונוסים מיוחדים למי שיוצר אינטראקציה באתר האינטרנט, ברשתות החברתיות ובחנות העסק כמובן.

 

טיפוח מערכת היחסים עם הלקוח

תגמול הלקוחות הקבועים בחגים מסייע לחיזוק מערכת היחסים, אבל אסור לשכוח לצ’פר אותם באופן קבוע לאורך כל השנה. יש לרענן את היחסים עם הפתעה ייחודית מפעם לפעם וכך לשמור על יחסים חמים ואוהבים. כך, נבנה אמון בין העסק ללקוח ומתפתחת ההבנה שאיכות השירות וההטבות המוצעים ללקוח אינם עניין חולף, וששווה להם להישאר קרובים ונאמנים.

 

תגמולים רלוונטים וקלים להשגה

תגמולים ותמריצים כחלק מאסטרטגיית שימור לקוחות חייבים להיות מהירים וקלים למימוש, ללא מאמץ מצידו של הלקוח. אם הלקוח ירגיש שהתמריץ קשה להשגה ודורש ממנו מאמץ רב הוא לא יראה בו דבר חיובי. לכן, חשוב לדאוג שהם יהיו קלים וזמינים להשגה. בנוסף, חשוב לדאוג שהתגמול יהיה רלוונטי ללקוח עצמו ולזמן בו הוא מקבל את התמריצים וההטבות.

 

העריכו את זמנו של הלקוח

אל תקחו את הלקוח כמובן מאליו. מה זה אומר? אם קבעתם פגישה עם הלקוח, טלפונית או פרונטלית, דאגו להתחיל אותה בזמן ואל תזלזלו בזמנו של הלקוח. ודאו שקיבלתם מהלקוח את המסר שרצה להעביר לכם בפגישה וסיימו אותה בזמן, כמובן בהתחשב באילוצים. העובדה שהוא בחר בכם להעניק לו שירותים יכולה להשתנות ברגע.

 

כל אלה יבססו את העסק שלכם כחברה בעלת ערך ייחודי ללקוחותיכם גם בתקופות קשות יותר כמו תקופת החגים. כך תשמרו על הלקוחות נאמנים ומרוצים.

 

אודות המחבר

דולב אלוש
דולב אלוש

מנהלת שיווק Powerlink CRM

השאירו תגובה