ממה מורכבת תוכנית עבודה עסקית אולטימטיבית

תכנית עבודה עסקית מסייעת לכל ארגון לפעול בצורה יעילה ולהשיג את מטרותיו. תוכנית עסקית נסמכת על החזון הארגוני והגדרת מטרות ודרכי פעולה שהעסק שואף לממש. כעסק, נרצה להגדיר מספר סעיפים הכרחיים:

הגדרת חזון ארגוני

חשבו לעצמכם מהי תמונת המצב האידיאלית שאתם רואים את עצמכם נמצאים בה בעתיד? מהי מטרת העל של הארגון והיעדים שאתם כעסק מצפים לעמוד בהם? ברגע שתדעו לענות על השאלות הללו, תוכלו לקבוע את עקרונות תוכנית העבודה שלכם.

ניהול תקציבים

התקציב הוא בעצם כלי עזר מותאם שאמור לסייע לנו לממש את תוכנית העבודה אותה אנו מגדירים. הגדרת תקציב מפורט בו כלולים תזרימי מזומנים משוערים לתקופה הקרובה, תחזיות של הכנסות, הוצאות והשקעות. הצגת המידע בתיק התקציב, עוזרת לפקח על התנהלות תקינה של העסק.

מטרות התכנית

מטרה יכולה להיות קשורה לנתח שוק, רמת רווחיות של הארגון, איכות השירות או מוצר. המטרה יכולה להיות שונה משנה לשנה בהתאם לצרכי החברה או לחלופין, כהמשך למטרה שהוצבה בשנה שחלפה.

יעדים

כדי להיות ממוקדים ככל האפשר ולהבטיח אפקטיביות מקסימלית, יש להגדיר יעדים, אותם יהיה ניתן למדוד ולהבין אם הושגו או לא. היעדים יכולים להיות קשורים לפעילות הארגונית השוטפת או למדיניות התקציבית של הארגון. ישנם שלושה סוגים עיקריים של יעדים, יעדים הקשורים בפעילות ארגונית שוטפת, יעדים כמותיים ויעדים הקשורים במדיניות תקציבית. יש להגדיר באופן ברור מי אחראי על כל אחד מהיעדים ומתי יש להשיג את היעד.

 

לסיכום, בעידן הנוכחי, אשר מאופיין בתחרות גוברת ובאי ודאות, ישנה חשיבות גבוהה לקיומה של תוכנית עסקית עבור עסק גדול כקטן. התוכנית מהווה גורם הכרחי להישרדותו של העסק ויתרון מבדל מעסקים אחרים. אז אם במקרה עדיין אינכם בעלים של תוכנית כזו, עשו זאת בהקדם!

 

 

 

אודות המחבר

דולב אלוש
דולב אלוש

מנהלת שיווק Powerlink CRM

השאירו תגובה