איך להעלות את רמת הרווחיות של העסק

ניהול נכון של כסף לא מספיק כדי להפוך עסק לרווחי. כשהשוק תחרותי והעלאת מחירים לא באה בחשבון, קיימות הוצאות שוטפות שאפשר לקצץ מבלי לפגוע בתפקוד הרציף של העסק. חלק מהן אולי יגרמו לכם להרים גבה, חלק יראו לכם הכרחיות מדי בשביל לוותר עליהן.

קראו את הכתבה הזו בראש פתוח ואולי תמצאו דרכים חדשות להעלות את רמת הרווחיות של העסק שלכם.

צמצום הוצאות משרד

פתרון זה אינו מתאים לכולם, אבל אולי דווקא עבורכם מדובר בפתרון מצוין. האם כל העובדים שלכם צריכים משרד? האם חלקם יכולים לעבוד מהבית? אם תבחרו לשכור משרד קטן יותר, או לוותר על משרד לחלוטין תוכלו לחסוך עד 50,000 ש”ח בשנה. כשלוקחים החלטה כזו צריך לקחת בחשבון את מידת העצמאות של העובדים והאמון ביניכם. כמו כן, אם תחליטו שהצוות יתחיל לעבוד מהבית, יתווספו לכך הוצאות ראשוניות כמו רכישת מחשבים ניידים וציוד נוסף לעובדים, אך בסופו של דבר, ההוצאות הללו מתגמדות לצד הוצאות שוטפות של משרד ביניהן שכר דירה, מים, חשמל ועוד.

 

שדרוג לפתרונות משרד זולים

אם בכל זאת החלטתם שהמשרד הוא מצרך הכרחי בשיטת העבודה שלכם, כדאי לבחון את הטכנולוגיות עליהן אתם מתבססים במשרד ולראות האם קיימות חלופות יקרות פחות. למשל הטלפון, האם העסק באמת זקוק לו? אולי תוכלו להשתמש בפתרונות טלפון מבוססי אינטרנט (VOIP) כמו סקייפ או שירותים אחרים וזולים יותר מאשר טלפון קווי. לדוגמא, בפאוורלינק קיימת התממשקות עם חברת Voicenter, טלפונייה בענן. החיבור מקל על עבודת מערך שירות הלקוחות עם תיעוד שיחות מלא, יצירת שלוחה לכל עובד וכדומה.

 

מיקור חוץ

עובדים במשרה מלאה הם הוצאה בפני עצמם. מעבר למשכורות, כל עובד נוסף מעלה את כמות ההוצאות השוטפות בעסק. לפני שמוציאים סכומים כאלה של כסף, כדאי שתחשבו מהם הצרכים של העסק ולמה בחרתם להעסיק עובדים בתפקיד כזה או אחר. קיימות מספר חלופות שעשויות להוזיל את העלויות. ראשית, הגדירו את נפח העבודה המצופה בתפקיד, יכול להיות שעובדים במשרה חלקית יוכלו לספק לכם את התוצרים הנחוצים. שנית, בדקו את האפשרות של מיקור חוץ ועבודה מול עובדי קבלן שעשויים להוזיל את העלויות בטווח הארוך. בנוסף, קיימים פרילנסרים במגוון תחומים שיוכלו לסייע במשימות ספציפיות בהן נדרש חיזוק נקודתי.

 

הזמנות לטווח ארוך

בין אם אתם עוסקים במכירת סחורה או שאתם מבצעים רכישות לצרכים פנימיים במשרד, אתם יכולים לחסוך לא מעט בכך שתזמינו ציוד וסחורה אחת לרבעון במקום אחת לחודש. אם תבצעו הזמנות ברווחי זמן כאלו, הקנייה תהיה גדולה יותר, מה שיפתח לכם את דלת מחירי הסיטונאות אשר מספקים מחירים אטרקטיבים יותר.

 

שימוש בכלי עזר לייעול העבודה שלכם

לעיתים, למרות שנדמה לנו שהניהול שלנו הוא נכון ומסודר, קיימות עדיין בעיות שעולות ומצריכות מאיתנו טיפול. כיום, קיימות בשוק מערכות CRM שיכולות לעשות לכם קצת סדר בבלאגן. המטרה שלהן, בין היתר, היא לנהל את תהליכי העבודה שלכם גם בצד הפיננסי על ידי לוחות בקרה של הוצאות שוטפות והוצאות עתידיות. כך, תוכלו לעקוב בשיטה יעילה יותר אחר ההוצאות וההכנסות ולשפר את המערך הפיננסי שלכם.

שימוש בתוכנות חינמיות

מעבר לתוכנות הבסיסיות, כולנו משתמשים בתוכנות שונות בתחומים מגוונים. בעבר, אם רצינו להשתמש בתוכנה מסויימת היינו צריכים לרכוש רישיון ודיסק עם התקנה ארוכה ומתישה. היום, עבודה עם תוכנות ואפליקציות הפכה נגישה ונוחה הרבה יותר. המגוון והתחרות גרמו להורדת מחירים משמעותית והוצאת גרסאות תוכנה חינמיות. במידה והחלטתם להשקיע כסף בתוכנה כלשהי, בחרו תוכנות בענן להוזלת עלויות. אם אתם עסק מתחיל שמעוניין להיעזר במערכת CRM לניהול העסק שלכם, אתם מוזמנים להירשם לגרסה החינמית של פאוורלינק. לאחר ההרשמה, תוכלו לבנות לעצמכם מערכת הכוללת את מאגר הלקוחות שלכם עד 20 לקוחות, הוספת עד 100 אנשי קשר, ניהול משימות ויומן פגישות ועוד.  

 

גם אם אתם בתקופה קצת פחות טובה מבחינה כלכלית, המכירות חלשות ואין הרבה לקוחות חדשים, קיימות דרכים יצירתיות ופשוטות להישאר עם הראש מעל המים ולא לסיים את החודש במיתון.

אודות המחבר

דולב אלוש
דולב אלוש

מנהלת שיווק Powerlink CRM

השאירו תגובה