איך לצמצם תחלופת עובדים בארגון

עולם העבודה המודרני הוא מאוד דינמי. אם בעבר, היו עובדים ותיקים ומקצועיים ששרדו שנים רבות באותו מקום עבודה, הדור הצעיר מגיע למקום עבודה חדש ומרגיש מיצוי יחסית מהר, מה שמעצים את משמעותית את תחלופת העובדים. מציאות זו עלולה לסכן בעלי עסק ולהביא לחוסר מקצועיות של העובד. עד שעובד מתחיל להבין מה הוא עושה וליישם את תפקידו בצורה מיטבית, הוא כבר ממשיך הלאה למקום חדש. עלינו לשאול את עצמנו מה אנחנו יכולים לעשות כדי לא להשאיר את גורלנו בידי סיבות “אובייקטיביות” שאינן תלויות בנו ולנסות לגשת לבעיה מנקודת מבט חדשה ורעננה. הנה כמה דרכים שיעזרו לנו לשמור על תחלופת עובדים נמוכה.

 

נתחו ומדדו הכל

מומלץ לעקוב אחר נתונים שונים כמו אחוז תחלופת העובדים השנתי, ותק עובדים ממוצע בחברה, באיזו מחלקה יש עזיבה גדולה יותר של עוזבים מדי שנה וכו’. שימו לב שהכל ניתן למדידה אם מתנהלים בשוטף בצורה מסודרת, בין אם בעזרת תיעוד ידני או בעזרת מערכות עזר כמו מערכת ניהול לקוחות. כלי BI המצויים בחלק ממערכות ה- CRM מקלות מאוד על ניתוח הנתונים. בלחיצת כפתור ניתן לקבל תוצאות מיידיות המנתחות את הסיבות האפשריות לעזיבה מוקדמת או חוסר שביעות רצון של העובדים.

חישבו על המלצות ודרכים לשיפור

בנוסף לניתוח מדדים מספריים, שוחחו עם העובדים שיוזמים עזיבה מצידם והבינו מהי הסיבה לעזיבתם. רצוי להקים צוות שיפור שישולב מעובדים ותיקים, חדשים, מנהלים וזוטרים כאחד. לאחר שיתגבשו המלצות ומסקנות, חשוב להתמיד ולעקוב אחר המדדים ולהעלות רעיונות מהו כיוון הפעולה בו יש לנקוט.

הגדילו את מחויבות העובד למקום העבודה

ישנן סיבות שונות בגללן יכולה להיות תחלופה גבוהה בעסק:

1. העובדים מתקשים בתקופה הראשונה של העבודה ולכן עוזבים מבלי להתמודד עם האתגר- יש לבדוק האם נעשית לעובדים חדשים חפיפה ברמה גבוהה, הן מבחינה מקצועית והם מבחינת הסתגלות לסביבת העבודה.

2. מידת הקרבה של העובד למנהל- ככל שהעובד מתקשר בצורה טובה יותר עם מנהליו ומקבל תשומת לב, יחס והערכה, יציבותו במקום העבודה תתגבר. אם עובד ירגיש שהוא “ראש קטן”, מחויבותו תקטן והשפעתם של הגורמים הסביבתיים “להמשיך בנדידה” ממקום למקום, תתגבר. לעומת זאת, במידה וירגיש העובד נחוץ לתפקוד תקין של העסק, הנטייה להישאר תתגבר.

3. עובד שמרגיש שמיצה את התפקיד- אם תחומי האחריות של העובד דלים והעובד הינו עובד מוערך שניתן לסמוך עליו, חישבו על משימות שניתן לרתום אותו אליהן שיעניקו לו תחושת אחריות וחשיבות לעסק. השתמשו במערכת ה-CRM שלכם ופתחו לעובד משימות עם דד ליין וראו האם הוא משתף פעולה וצולח אותן בזמן ובהצלחה.

 

לסיכום, אנו ממליצים לחשוב ולראות מה ניתן לעשות על מנת לשפר את ההתמודדות שלנו עם התוצאות של גורמים סביבתיים שיכולים להשפיע על עזיבה של עובדים צעירים ומבטיחים.

אודות המחבר

דולב אלוש
דולב אלוש

מנהלת שיווק Powerlink CRM

השאירו תגובה