יתרון הבידול- כך תציל את העסק שלך

אחת הסיבות שעסקים רבים נסגרים מדי שנה, היא כי לא בדיוק ברור מהו הערך המוסף שהם מעניקים ללקוחות ומדוע הם עדיפים על פני המתחרים שלהם. אז מהו הפתרון? הגדרת ייחודיות לעסק.

פעמים רבות, נפתחים עסקים חדשים כאשר השוק כבר רווי, מה שמקשה אף יותר לגייס לקוחות. הסכומים שיש להוציא על שיווק עסקי גבוהים במיוחד ומי שיזכה בלקוחות יהיה זה שישקיע את מירב זמנו וכספו. מה שיכול להועיל מאוד לעסק הוא יצירת ערך ייחודי המזוהה איתו ושייך רק לו. אז איך נתקשר זאת החוצה ללקוחות פוטנציאלים שלנו?

למה שיבחרו דווקא בנו?

כדי לבדל את העסק שלנו מאחרים, עלינו לענות על השאלה “מה אנחנו מחדשים לעולם?”. בשביל ליצור את הבידול העסקי אנו צריכים לענות על מספר שאלות בנוגע לעסק, המוצר, המתחרים והלקוחות שלנו. שאלו את עצמכם מהו השימוש הפונקציונלי הבסיסי של העסק שלכם?, מהם היתרונות שלכם והאם יש יתרון שהוא ייחודי לכם? מי יכול להיות שותף עסקי ולתרום להצלחת העסק? מהם אתגרי השוק ומגמותיו?

חישבו על שאלות נוספות שיכולות לסייע לכם לקבל תמונה ברורה על מנת שתצליחו להעביר את המסר ברור ככל האפשר לקהל היעד- למה שיבחרו דווקא בכם?  

התחילו לשווק את המסר

אחרי שהבנו מה היא הצעת הערך שלנו, כשכל התשובות בידינו, אנו יכולים להגיד מה הבידול של העסק שלנו. כעת יש לייצר מסר בעל השפעה רבה ולשווק אותו בכל הכלים הפרסומיים העומדים לרשותינו כדי לתפוס את תשומת ליבם של כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים. התמקדו בתוכן קצר וענייני עם מסר שיווקי שיגרום ללקוחות להתמקד דווקא בפרסום שלכם. נסחו תוכן ממנו הלקוח יבין שההצעה שלכם יכולה לשפר את חייו או לתרום לו.

 

המותג שלכם הוא אחד הנכסים החשובים ביותר של העסק שלכם. לכן, חשוב מאוד ללמוד כיצד לבדל ולבסס אותו. בידול נכון יכול לקדם את העסק שלך, לפתח נאמנות מצד לקוחות ולשפר את הרווחיות. עכשיו שקיבלתם קצת חומר למחשבה, חישבו עם עצמכם האם אתם יודעים לענות על השאלות עליהן דיברנו לגבי העסק שלכם. הבינו מה מבדל את העסק שלכם, ואם אין כזה, עבדו כדי ליצור מאפיין ייחודי שבעזרת שיווק ממוקד ויעיל, ימשוך אליכם לקוחות רבים.

 

אודות המחבר

דולב אלוש
דולב אלוש

מנהלת שיווק Powerlink CRM

השאירו תגובה