כיצד תנהלו את זמנכם נכון

זמן הוא משאב חשוב בחיינו ובצדק אנו מעניקים לו חשיבות גבוהה. לצערנו, רבים מאיתנו לעיתים פשוט לא יודעים לנהל אותו בצורה נכונה. היום נשתף אתכם במספר טיפים שיעזרו לכם, בתור בעלי עסק, לנהל את זמנכם בצורה המיטבית.

תכנון ארוך טווח

סמנו לכם יעדים ומשימות לתקופה ארוכה. כך תהיה לכם אפשרות לנתח את מידת התקדמותכם ולוודא שאתם אכן עומדים ביעדים שהצבתם לעצמכם. כמובן שאם נכנסת משימה דחופה שלא היינו מודעים אליה מראש, ניתן לבצע שינויים, אך חשוב להיצמד באופן כללי לתוכנית שרקמתם לעצמכם. ניתן לשלב שימוש בכלי עזר כמו Outlook, Excel ומערכות CRM לפי מידת הצורך. כלים אלו יאפשרו לך לקבוע תאריכי יעד, לתעד את התקדמות המשימה ולקבל עדכונים על התפתחויות של עובדים אחרים בפרויקט.

חלקו את המשימות לחלקים

לעיתים, כאשר המשימה מורכבת מידי וארוכה לביצוע, אנו דוחים את הטיפול בה. במקרים כאלו, עוזר מאוד לחלק את המשימה למספר שלבים כך שיהיה לנו יותר קל להתקדם ולהשלים את המשימה. חשוב לקבוע יעדים לביצוע כל מטלה ולדעת מראש מהם המשאבים להם זקוקים בכל שלב על מנת לא לעכב את השלמתה.

אפשרו לעצמכם זמן לכל תחומי החיים

ניהול זמן יעיל פירושו לא רק שתספיקו הרבה, אלא גם שתרגישו בנוח לאפשר לעצמכם זמן פנוי נטול עבודה. תכננו את הזמן כך שזמן משפחה ותחביבים יופרד לחלוטין מזמן עבודה, כמובן במידת האפשר. חלוקת הזמן בין תחומי החיים, כאשר נעשית בצורה הנכונה, מוכחת כיעילה.

תכנון לוח זמנים לפי האופי שלכם

תתכננו את יום העבודה שלכם בהתאמה לאופי העבודה שלכם, כך תספיקו לעשות יותר ותבצעו את משימותכם בצורה אפקטיבית יותר. לדוגמה, במידה ואינכם טיפוסים של בוקר, השתדלו לא לקבוע פגישות בשעות מוקדמות. לחלופין, אם קשה לכם להתרכז בסביבה רועשת, נסו להשאיר משימות מורכבות הדורשות חשיבה רבה לשעות בהן המשרד מתרוקן מאנשים.

 

לסיכום, כולנו נתקלים לעיתים בקושי לתכנן את הזמן שלנו, מסיבות שונות. אם תיישמו את הטיפים האלו ותבינו את החשיבות של ניהול זמן נכון, תרגישו בשיפור במהרה. בהצלחה!

אודות המחבר

דולב אלוש
דולב אלוש

מנהלת שיווק Powerlink CRM

השאירו תגובה