איך למתג את עצמכם מחדש

ביצוע מייק אובר לעסק שלכם הוא לא בהכרח דבר רע, ואפילו עשוי לסייע בהגדלת ההכנסות. על מנת לממש את מלוא הפוטנציאל העסקי שלכם כדאי לעצור ולחשוב האם יש צורך לבצע מיתוג מחדש. אולי בעקבות ניתוח הביצועים האחרונים של העסק, אתם מבינים שיש לעבוד על שיפור התדמית, וחידוד העיצוב. אם תעשו זאת נכון תוכלו למנף את העסק למקומות שאפילו לא חלמתם עליהם.

אם אין דרישה גבוהה למוצרים/שירותים אותם אתם מוכרים, אולי הגיע הזמן לערוך מיתוג עסקי מחדש. מיתוג מחדש ידרוש הסתכלות על התמונה הרחבה של אסטרטגיית השיווק שלכם. יש לציין כי פעמים רבות צרכי השוק משתנים בהתאם להתקדמות הטכנולוגית בעולם, מה שגורם למוצר שלכם להפוך ללא מספיק רלוונטי. יש להפוך את המיתוג שלכם מעייף וחיוור לבעל מעוף, מרגש ומזמין.

אז איך עושים את זה? ישנן דרכים רבות בהן אפשר לפעול ולחולל באמצעות שינוי קטן במיתוג, שינוי ענק בעסק. הנה רעיונות למספר דרכים אפשריות:

אין לכם לוגו המזוהה עם החברה? הגיע הזמן

במידה ועדיין אין לכם לוגו, רוצו לעצב לכם אחד. אם יש לכם לוגו ואתם לא מרוצים ממנו או שהוא בעל עיצוב מאוד מיושן, תנו לו תנופה מרעננת, חדדו את הצבעים, בצעו שינויים מינורים אך משמעותיים. לוגו מחודש יעניק למיתוג מחדש שלכם פנים וצורה.

הגדירו מחדש את קהל היעד

בצעו ניתוק מעמיק והבינו את האוכלוסיות השונות אותן המוצר שלכם משרת. אם ישנה הזדמנות להרחיב את נתח השוק אליו אתם פונים, נסו להבין כיצד יש באפשרותכם לבלוט בקרב האוכלוסייה החדשה אליה אתם שואפים לפנות.  

שינוי שם המוצר

במידה והעסקים גוועים או מחזיקים בקושי, אל ייאוש. לפני ביצוע צעד קיצוני חישבו- האם שינוי שם המוצר/ החברה שלכם יכול לעזור? רצוי להיעזר באיש שיווק ומיתוג בעל ידע וניסיון מקצועי נרחב.

שדרגו את האתר ונצלו את כוח האינטרנט

הפיחו רוח חדשה – העולם כיום דיגיטלי ברובו. כולנו מבלים לפחות מספר שעות ביום במצטבר ברשתות החברתיות. שם נמצא הקהל שחסר לכם ועדיין לא נחשף אליכם. השתמשו בכלים אלו כדי להגיע אל משתמשים חדשים. שנו את העיצוב, הוסיפו תכנים ורוח חדשה. גם כאן, במידה ואין לכם  מספיק ידע בניהול אתר או רשתות חברתיות, רצוי להיעזר באיש מקצוע. נסו לא להשבית את האתר במהלך העיצוב והשידרוג. מצאו פיתרון על מנת שהגולשים לא ירגישו שהאתר שלכם תחת בנייה.

היו מקוריים וייחודיים בתחום שלכם

עשו צעד אחד נוסף על מנת להישאר מקוריים. חשבו על דרכים שונות לשווק את עצמכם. הכינו סרטון תדמית שיווקי, הפיצו במקומות שונים את החזון שלכם והעזרו במפתחי תוכן כדי לקדם את עצמכם במנועי החיפוש וברשתות החברתיות.

אז מאיפה להתחיל?

ערכו רשימה של כל השינויים, גדולים וקטנים שהייתם רוצים לעשות בעסק. גם אם הרשימה ארוכה מאוד אל חשש, כשתתחילו להתעמק וליישם את הכתוב ברשימה, תבינו שרעיון אחד משתלב בשני והמשימות יתחילו להתבצע מעצמן. ארגנו צוות ייעודי לטובת משימת המיתוג וקבעו תפקיד עבור כל אחד מחברי הצוות. אנו צופים שבמהרה תוכלו לחזות בשינוי ובתוצאות החיוביות. בהצלחה!

 

אודות המחבר

דולב אלוש
דולב אלוש

מנהלת שיווק Powerlink CRM

השאירו תגובה