ניהול עסק- איך עושים את זה?

תחומי האחריות של בעל עסק הם רבים מאוד וכוללים משימות ממגוון תחומים כגון, שיווק, מכירה, ניהול עובדים ומימון. ריכזנו עבורכם מספר נושאים בסיסיים שעל כל בעל עסק לדעת על מנת לנהל את העסק שלו בצורה הטובה ביותר.

הגדרת השירות/ המוצר שניתן בצורה ברורה

נתחו את כל המוצרים שאתם מייצרים מבחינת זמן השקעה בייצור מוצר, עלות הכנת מוצר, קהל היעד ותמחור. חשוב לתמחר את המוצרים במחיר תחרותי והוגן גם כלפיכם, שכן לעיתים לעסק ישנן הוצאות גבוהות בנוסף להוצאות השוטפות.

ניתוח הסביבה העסקית בה אתם פועלים

בדקו מהו מצב המשק. האם הוא בצמיחה או במיתון? במידה והתחום בו אתם עוסקים הוא תחום נפוץ שאינו חדש לשוק, מהם המהלכים שביצעו בעלי עסקים לפניכם שלא צלחו ולהיפך? כל התשובות לשאלות אלו יעזרו לכם לקבל החלטות מושכלות ואסטרטגיות שימנפו את העסק שלכם.

הכרת המתחרים שלכם

ידיעה מהם העסקים המקבילים אליכם היא בגדר חובה. בדקו עם מי אתם חולקים את אותו נתח שוק, מהם המוצרים שהם משווקים ובאיזו צורה, ומהם היתרונות והחסרונות שלהם מול המוצרים שלכם. בעזרת מערכות לניהול עסק המאפשרות אנליזה, נתחו את ההישגים שלכם בהשוואה למתחרים, השירות שלכם צריך להיות יותר אטרקטיבי, מבחינת חווית השירות, אספקת השירות, תמחור ואיכות המוצר.

מיהו קהל היעד שלכם

וודאו היטב שאתם מבינים מיהו קהל היעד שלכם. כמובן שנתח השוק לא חייב להיות בנוי מאוכלוסיה אחת בלבד אבל חשוב להבין מהו קהל היעד העיקרי אליו אנו פונים. בנוסף, הכרחי לדעת מי מעוניין לרכוש את המוצר ומי משלם עליו בפועל. לדוגמא, עבור מוצרי ילדים או בני נוער שהתשלום עליהם נעשה על ידי ההורים נשתמש בכלי שיווק שונים מאשר מוצרים המיועדים למבוגרים.

הגדרת יעדים ונהלים ברורים

הקפידו על רענון נהלי עבודה ונהלים מקצועיים עבור העובדים באופן שוטף. השקיעו זמן בתכנון אסטרטגי של העבודה ודאגו שכל עובד ידע מה הוא נדרש לבצע. כמובן שהצבת היעדים לעובדים כוללת גם הצבת יעדים עבורכם. הצבת יעדים קטנים ומדידתם תעזור לכם להבין האם העסק מתנהל נכון ותשקף לכם הישגים שימריצו אתכם להמשיך לעבוד באופן מיטבי.

 

כנראה שאין מפת דרכים אחת ויחידה לניהול יעיל, אך ישנן דרכים רבות שיאפשרו לכם להצליח במשימת הניהול. אם תעבדו לפי כללים אלו, תתקלו בהרבה פחות הפתעות, וגם אם מגיעה תקופה קשה, תדעו להיערך מבעוד מועד.

אודות המחבר

דולב אלוש
דולב אלוש

מנהלת שיווק Powerlink CRM

השאירו תגובה