איך לבנות אסטרטגיה שיווקית מוצלחת

כיום, אנשים נחשפים למאות אלפי מסרים ביום. אם לא נדע למקד את הקשב של הלקוחות והלידים למסר שלנו, נזרוק סכומי כסף אדירים לפח. לכן, חשוב לבנות ולתכנן מראש אסטרטגיה שיווקית שתוביל להצלחה. אספנו עבורכם מספר טיפים בהם תוכלו להשתמש לטובת בניית אסטרטגיה שיווקיות אפקטיבית.

 

מהי מהות הפעילות שלכם?

תחילה, עליכם להגדיר את מהות הפעילות השיווקיות אותה תרצו להשיג כדי לדעת מהי המטרה העיקרית של המסר השיווקי שלכם. האם תרצו להחדיר לשוק את המוצר שלכם? האם אתם כבר ותיקים בשוק ומעונינים לשווק מוצר חדש? האם שואפים להגדיל את נתח המכירות או הלקוחות?

 

למי אתם פונים?

כחלק מתכנון אסטרטגיה שיווקית חשוב לדעת מי קהל היעד שלכם. קביעה זו תשפיע באופן מהותי על האסטרטגיה, תכתיב את אופי המסר ותקבע את המיקום שלו. עליכם לבצע פילוח של הלקוחות שלכם ולדעת הכל אודות קהל היעד שלכם. היכן הם נמצאים, מהם הצרכים והרצונות שלהם, מהם המאפיינים הדמוגרפיים, הסוציו-אקונומיים וסגנון החיים המאפיינים אותם. הניתוח המושקע הזה ינחה אתכם בצורה הטובה ביותר איך והיכן נכון לפנות לקהל היעד שלכם. תוכלו לעשות זאת באמצעות מערכת CRM המאגדת בתוכה פרטים רבים על הלקוחות או באמצעות עריכת סקרים, קבוצות מיקוד וכדומה.

 

מול מי אתם מתחרים?

עכשיו כשאתם יודעים מיהם הלקוחות שלכם, חשוב שגם תבינו מיהם המתחרים שלכם. הבדילו בין המתחרים הישירים והעקיפים שלכם. לאחר שזיהיתם אותם, עליכם להבין מה יש למתחרים שלכם להציע, מה נתח השוק שלהם, באיזה פלטפורמות הם פונים ללקוחותיהם, מה החוזקות והחולשות שלהם וכדומה. נסו להבין מה הפערים המבדילים ביניכם לבין המתחרים שלכם ונסו להבין איך ניתן להתגבר על זה.

 

מה היתרון היחסי שלכם?

דבר הכרחי בשוק רווי בעסקים דומים הוא יצירת יתרון המבדל אתכם מאחרים ונותן ללקוחות ערך מוסף. יתרון זה יגרום ללקוחות לבחור בכם על פני המתחרים. על מנת להשיג יתרון זה, יש להבין מהו הצורך הבסיסי ביותר של הלקוחות, הבור הרגשי שלהם. משם הגיעו לתובנה הצרכנית וזו תוביל ליתרון שיספק לכם יתרון תחרותי בטווח הארוך.

 

למה שיאמינו לכם?  

לאחר שהחלטתם מה היתרון שיבדל אתכם מהמתחרים, חשוב לספק ללקוחות מידע שיגרום להם להאמין לכם. תוכלו לעשות זאת על ידי פרסום עובדות על המוצר שלכם, סיפורים, תמונות ושיתוף מידע אודות החברה והעובדים בה. כל אלו יגרמו ללקוחות שלכם להעדיף את היתרון המבדל שלכם, יבחרו בכם ויתנו בכם אמון.

 

מהם הערוצים בהם בחרתם לשווק את עצמכם?

כעת הגיע הזמן להחליט היכן יופיע המסר אותו אתם רוצים להעביר. כיום, קיימות פלטפורמות רבות ושונות החל מהמדיה הקלאסית כמו הטלוויזיה, שלטי החוצות והרדיו ועד ערוצי המדיה החדשים הכוללים בין היתר את הרשתות החברתיות. חשוב שתדעו מה הזירה הרלוונטית בה נמצאים הלקוחות שלכם, מהן השעות העדיפות לפרסום, באיזה מצב הם נמצאים שם: האם במהלך יום עבודה או עייפים אחרי יום עבודה מפרך. ברגע שתכירו נתונים האלה, תבינו בדיוק כיצד להעביר את המסר לקהל המטרה שלכם באופן שבו ירצה לקבל מכם פרטים נוספים אודות השירות המוענק.

 

טיפים אלה הם אבני היסוד לבניית אסטרטגיה שיווקית נכונה ואפקטיבית. כמובן, שככל שתנתחו יותר לעומק, כך האסטרטגיה תהיה מדויקת ואפקטיבית יותר. חשוב לחקור כמה שיותר, להתעמק ולהבין כל פרט שיכול להפוך את המסר שלכם לכזה שמושך את תשומת לב הקהל וגורם להם לפעול על פיו.

 

אודות המחבר

ירדן פרידמן
ירדן פרידמן

כותבת תוכן Powerlink CRM

השאירו תגובה