איך להצטיין בשימור עובדים

כל בעל עסק צריך להבין שהעובדים הם הנכס החשוב ביותר שלו. אם יצליח לתת לעובדים הרגשה כי הם מוערכים וחיוניים ולא מתפקדים רק כמשאב זמין, הם יהיו לויאלים יותר, יבצעו את עבודתם בצורה טובה יותר וירצו בטובת הארגון. אספנו עבורכם מספר טיפים לשימור עובדים במקום עבודה.

 

קחו ברצינות את תהליך גיוס העובדים

הכל מתחיל בגיוס עובדים למחלקות השונות בחברה. חשוב לדעת לגייס את העובדים באופן יעיל ולספר בפירוט את כל המידע הרלוונטי על התפקיד המוצע, השכר, התנאים, שעות העבודה וכדומה. במידה ולא תהיה שקיפות מלאה במהלך הראיון והעובד יקבל תנאים שונים מאלו שהובטחו לו, הוא יהיה מתוסכל ומאוכזב ולבסוף כנראה גם יעזוב. כך אתם עלולים לאבד הרבה עובדים טובים בדרך. בנוסף, שם החברה עשוי להיפגע, מה שיכול למנוע מעובדים אחרים לרצות להגיע לעבוד אצלכם.

 

להכיר קצת מעבר לפרטים היבשים

חשוב שתכירו את העובדים שלכם, שתדעו פרטים אישיים חשובים עליהם כמו למשל, תאריך יום הולדתו, איפה הוא גר ועוד. על מנת להקל עליכם, במיוחד אם אתם מנהלים בארגון גדול ותחתיכם לקוחות ועובדים רבים, תוכלו לעשות זאת על ידי שימוש בתוכנות לניהול לקוחות כדוגמת CRM בהן תוכלו לתעד מידע חשוב גם על עובדיכם. למשל, הגדרת התראות על ימי ההולדת שלהם במערכת. היכרות מעמיקה וטובה עם העובדים, יוצרת תקשורת בינאישית בין המנהל לעובד ובכך משתפרת מערכת היחסים ביניהם.

 

התעניינו בשלום העובד

חשוב לנהל כל תקופה מסוימת שיחת משוב עם העובד. חשוב שבשיחה ישאלו שאלות אישיות, תינתן חוות דעתו על התפקיד עד כה, ויבוצע בירור איך העובד מרגיש חברתית ובסביבת העבודה. בנוסף, חשוב שבשיחה תתנו לעובד שלכם פידבק עם נקודות לשימור ולשיפור. היו קשובים ותנו לעובד להרגיש שבאמת חשוב לכם לשמוע את דעתו ותחושותיו.

 

רכשו את אמונם של עובדיכם

אמון הוא חלק מהותי בתקשורת ביניכם. הוא מאפשר לעבוד להרגיש בנוח במקום עבודתו. כאשר העובדים מאמינים במנהל שלהם הם שבעי רצון והם מפנים את כל תשומת ליבם למטרות העסקיות של החברה. אחת הדרכים היעילות ביותר ליצירת מערכת אמון בחברה היא באמצעות גיבוש חזון החברה שיכלול בתוכו את הקוד האתי של החברה.

 

קדמו את העובדים הראויים לכך

כדי לתת לעובדים ביטחון במקום עבודתם, חשוב להעניק להם הרגשה שיש להם אופק קידומי ואפשרות לפיתוח בתוך הארגון. ישנם יתרונות רבים לקידום עובדים מתוך הארגון. אחת מהן היא העובדה שהעובדים כבר מכירים את התרבות הארגונית ולכן קל יותר לרתום אותם למשימה. הסתגלותם לתפקיד החדש תהיה מהירה וחלקה יותר. כאשר קיימות אופציות קידום על השולחן, אנשים יעבדו קשה יותר וירצו להוכיח את עצמם על מנת להתקדם.

 

הענקת ערך מוסף

על מנת שעובדיכם ירגישו שהם נמצאים במקום הטוב ביותר עבורם, חשוב שתדאגו לספק להם ערך מוסף במקום עבודתם. ניתן לארגן מידי פעם סדנאות, הרצאות, Happy hour וימי כיף. פעילויות שוברות שגרה כאלו מסייעות להפוך את החברה למגובשת ואת העובדים שלכם למרוצים יותר במקום עבודתם. הדבר תורם באופן ישיר לתפוקה טובה יותר.

 

לסיכום, שימור עובדים בצורה איכותית וטובה ישקף את את ערכי החברה ואת תחושת המחויבות שלה כלפי עובדיה. כך המוטיבציה של העובדים הנאמנים תגדל ויווצר אמון הדדי. לכן המרוויחים האמיתיים כאן זה אתם, בעלי העסק ומכאן הדרך להשגת היעדים שמציב לעצמו הארגון תהיה קלה יותר.

 

 

אודות המחבר

ירדן פרידמן
ירדן פרידמן

כותבת תוכן Powerlink CRM

השאירו תגובה