איך לנהל נכון את העסק

ניהול עסקי טוב, מתחיל בבניה של תוכנית עסקית מפורטת שתגדיר בצורה פשוטה את הצעדים והמטרות של העסק ומנהליו. מנהל העסק צריך להבין את התמונה הכללית של התוכנית העסקית ואת הדרך להגיע אל המטרה הסופית. בשלב הבא, המנהל צריך לקבוע תוכנית עבודה מסודרת עם לוח זמנים הגיוני על מנת ליישם את התוכנית העסקית. ברוב המקרים, מנהלי העסק אינם בקיאים בתהליכים הנדרשים להקמת העסק, ולרוב הם פונים לייעוץ עסקי שילמד אותם איך לבחור את הדרכים הנכונות כדי להשיג את המטרה שלהם.

ניהול העסק בעזרת מערכות מידע

אם נחשוב לרגע על כל עסק, לא משנה מה גודלו ומה עיסוקו, ראוי שהוא ינהל את כל המידע שלו בצורה מסודרת שתעזור לו לייעל את הפעולות הנעשות, להקטין הוצאות ולמקסם את רווחיו. 

בין אם מדובר ביישום תוכנת מדף בחברה או פיתוח מערכת מידע משלכם, מדובר בהליך בסיסי המאפיין את רוב העסקים ותפס תאוצה בשנים האחרונות. מערכות המידע מאפשרות אחסון, ניהול, עיבוד ושליפה של המידע באופן מלא. אם עסקים לא היו משתמשים במערכות מידע, רבים מהם היו עלולים לאבד מידע חשוב הנוגע לעסק ולא היו מצליחים להתנהל בצורה נכונה לאורך זמן. אחסון ושליפת המידע של העסק בקלות, מסייע לעסק בתהליכי פיתוח הידע והחדשנות בתחומו, וכן חשוב להצלחת הארגון בשוק התחרותי. בנוסף, הידע הכרחי לתהליך הלמידה של העובדים בארגון.  לכן, לרוב החברות יש צורך במערכת מידע טובה שתארגן את כל הידע של העסק בצורה מסודרת המתאימה לאופי העסק.

איך תדעו אם אתם באמת צריכים מערכת מידע?

ישנם מספר פרמטרים שיעידו האם כדאי לכם להתחיל להשתמש במערכת מידע :

– אם אתם נעזרים במספר דרכים ליצירת קשר עם לקוחות כמו למשל טלפון, דואר אלקטרוני ודואר רשום, במערכת ה- CRM של פאורלינק תוכלו לחבר בין מגוון פלטפורמות שונות ולנהל הכל במקום אחד.

– אם אתם רוצים מערכת שתעזור לכם להיות בבקרה על משימות העובדים שלכם וביצועיהן, ולהקצות לעובדים משימות חדשות – במערכת ה- CRM של פאורלינק תוכלו ליצור תצוגות של משימות העובדים שלכם, ולהקצות להם משימות נוספות, כך שתוכלו לעקוב אחר ביצועיהן בקלות. 

– אם אתם רוצים לספק לעובדים שלכם מערכת נוחה ומסודרת לעבודה באופן שוטף – במערכת ה- CRM תוכלו לסנכרן את ה- Gmail שלכם ליומן הפגישות של המערכת ולנהל דרך המערכת את הפגישות שלכם, המשימות וכל מטלות היומיום שלכם.

– אם כל המידע של העסק שלכם, נמצא בפלטפורמות שונות ויוצר אצלכם חוסר סדר ולחץ – במערכת ה- CRM ניתן לייבא ולייצא קבצים וכך להעביר נתונים בקלות ולאחד את המידע שנמצא בפלטפורמות השונות לכדי מערכת מידע אחת. כך תוכלו לרכז את כל הנתונים למקום אחד ולעבוד מסודר. 

– אם אתם רוצים לייעל את פעולות העסק ולנתח את פעולותיו באופן שוטף – במערכת ה- CRM של פאורלינק תוכלו ליצור גרפים מותאמים אישית למשל גרף עמודות, עוגה ועוד, אשר יסייעו לכם במעקב על הכנסות העסק, על ביצועי העובדים ועל שאר פעולות העסק. 

– אם אתם מזדהים עם לפחות אחד מפרמטרים אלו, ייתכן שכדאי לכם להתחיל להשתמש במערכת המידע המתאימה לכם. 

עכשיו שהחלטתם שאתם זקוקים לאחת, במה תבחרו?

ישנן מערכות מידע רבות כמו ERP, מערכות לניהול מלאי, מערכות לניהול חשבונות, ועוד. כל חברה יכולה להסתייע במערכת מידע אחת או יותר, תלוי בצרכים שלה. לצורך ניהול קשרי לקוחות, רוב העסקים בוחרים להשתמש במערכת CRM שמספקת להם הרבה מהאפשרויות השונות הקיימות במערכות המידע השונות במקום אחד. מערכת ה- CRM מתמחה בניהול תהליכי מכירה ושירות ומאפשרת לנהל לקוחות דרך המערכת, לסייע בניהול עובדים ולנהל את המשימות והפגישות האישיות של כל עובד בחברה. בנוסף, המערכת שומרת על כל המידע הקריטי של העסק, הנוגע למכירות, לשיווק, לשירות לקוחות, לניהול קמפיינים שיווקיים, לעריכת דוחות ועוד. 

 

לסיכום, חשבו כיצד תוכלו לקדם ולייעל תהליכים בעסק שלכם על מנת לנהל אותו בצורה הטובה ביותר העמיקו בתוכנית העסקית של הארגון שלכם ונסו להבין מהן הדרכים היעילות ביותר להגיע למטרה. לאחר מכן, בדקו איזו מערכת מידע תוכל לסייע לכם בדרכים אלו. כך תוכלו להציב לעסק שלכם יעדים גבוהים ממה שהתרגלתם אליו עד כה ולצפות בתוצאות מוכחות בטווח הקצר.

 

 

אודות המחבר

ירדן שוופי

השאירו תגובה