איך לבנות מערכת יחסים טובה עם הלקוחות שלכם?

הקשרים הבין אישיים בין העובדים שלנו ללקוחות שלנו הם הבסיס ליצירת האמון של הלקוחות בעסק שלנו. אך האם אנחנו מבינים את חשיבות יחסים אלו? כל איש מכירות יודע שהלקוח הוא הנכס הכי חשוב של הארגון. מערכת היחסים עם הלקוחות שלכם משפיעה באופן ישיר על שביעות רצונם והדעה שלהם על העסק. כדי שהלקוחות יבטחו בכם, עליכם לתת להם תחושה שאתם מקצועיים ובטוחים במאה אחוז במוצר שאתם מוכרים. אז איך עושים את זה? בואו נגלה. 

חזקו את הקשר עם הלקוחות באמצעות תהליכי עבודה אוטומטיים 

בימינו, כל עסק בעל מספר לקוחות גדול, צריך מערכת המאפשרת אוטומציה ליצירת קשר עם הלקוחות על מנת לטפח את הקשר עימם, לייעל את תהליכי המכירה ועוד. עסקים רבים משתמשים באוטומציות כמו שליחת SMS והודעות למייל, כאשר ההודעות כוללות ברכות אישיות ליום ההולדת של הלקוח, הצעות לחידוש מוצר לפני שיפוג תוקפו וכו’. כדי לפתח אינטראקציה בין אישית בין העסק ללקוח, תוכלו להשתמש בתגיות דינמיות. קיימת אפשרות גם לבנות שדות נוסחה המאפשרים לבצע חישובים והתניות לפי ערכים בשדות אחרים. דוגמה לשדה נוסחה שיכול לעזור לכם היא שדה המחשב את התאריך בו כדאי ליזום יצירת קשר עם הלקוח אחרי זמן מה של שימוש במוצר, ולשאול אותו האם הוא מרוצה.

זכרו להשקיע זמן בשימור הלקוחות הוותיקים שלכם 

שימור הקשר עם הלקוחות הקיימים של החברה לא פחות חשוב מגיוס לקוחות חדשים. מדובר בערך מהותי בעסק, שכן הלקוח כבר מכיר את העסק ומוצריו ואתם מעוניינים להבטיח שהלקוח יהיה מרוצה וימשיך להיעזר בשירותכם. בנוסף, לקוח מרוצה יוכל להמליץ עליכם ובכך לייצר לקוחות פוטנציאליים נוספים. דרכים נפוצות לשמר את הלקוחות הקיימים הן שליחת הודעות בערוצים שונים אודות הנחות, מבצעים או הפצת הודעות מייל וSMS לגבי המוצרים החדשים. היו יצירתיים ומצאו את הדרכים להביע הכרת תודה על הישארותם איתכם.  

התאימו את המוצר ואת שירותי העסק לצורכי הלקוח

לאחר שבניתם מערכת יחסים טובה עם הלקוח, ואתם מתעדים באופן מסודר את המידע עליו והצרכים שלו, יש לכם את היכולת להתאים את מוצרים נוספים שיכולים להתאים ללקוח. התאמה זו תחזק את הקשר שלכם איתו ותשמש בידיכם יתרון תחרותי שאין למתחרים שלכם עם אותו לקוח. תנו ללקוח הרגשה שאתם מתעניינים בו לאורך השנה, משקיעים בו ובאים לטובתו, ובעקבות כך מערכת היחיסם תישמר.

לסיכום, חשוב לחזק את הקשר עם הלקוחות באופן רציף כדי שתרכשו את אמונם בכם. במקביל, השקיעו מאמצים במציאת לקוחות חדשים והראו להם כמה אתם מאמינים ובטוחים במוצר שלכם. כך העסק שלכם יתפתח ויגדל להיות עסק עם קהל לקוחות מבוסס ומוניטין מעולה. 

 

 

 

 

אודות המחבר

ירדן שוופי

השאירו תגובה