איך להיעזר ב- CRM כדי לשמור על הלקוחות מרוצים

מערכת CRM היא כלי עוצמתי בניהול קשרי לקוחות המתאים באופן מושלם לעסקים קטנים ובינוניים בשל פונקציונליות חזקה ונרחבת ותמחור זול באופן יחסי. מדובר בפתרון ארגוני כולל הנותן מענה לניהול מכירות, אנשי מכירות ולקוחות באופן מקצועי ומסודר. מחקרים מצביעים כי שימור לקוח קיים משתלם הרבה יותר מרכישת לקוח חדש. באמצעות כלי הניתוח המוטמעים במערכת ה- crm, ניתן להבין איך באמת הלקוח תופס את המוצר או את השירות שאתם מספקים ומה עליכם לעשות כדי לשמור עליו במשך שנים רבות.

כעת נסקור מספר פעולות שיסייעו רבות לשימור הלקוחות בחברה.

תהליכי עבודה אוטומטיים לשיפור התקשורת מול הלקוח

באמצעות תהליכים אוטומטיים ייעודיים, תוכלו להיות בקשר רציף עם הלקוחות שלכם ולהעניק להם יחס אישי בלי להתאמץ יותר מדי. ניתן לבנות תהליכים אוטומטיים שונים כמו SMS תזכורת ללקוח על פגישה שמתקרבת, מייל ברוכים הבאים שנשלח אוטומטית ללקוח חדש, הודעה עם קוד הנחה עבור לקוח שרכש מוצר או שירות שאתם מוכרים ועוד… תהליכים אלה, הקיימים במערכות crm כמו Powerlink, חוסכים המון פעולות ידניות שביצעתם עד כה ומאפשרים לצמצם משמעותית טעויות אנוש ופספוסים ביצירת קשר מול הלקוח.

חיבור ה- CRM למרכזיות ענן

יש לכם מוקד שירות או מכירה בעסק? התממשקות למרכזיה תשדרג לכם את העסק משמעותית! רוב מערכות ה- crm מאפשרות חיבור למרכזיה. כתוצאה מכך עבודת המוקדנים הופכת למהירה ויעילה – שיחות יוצאות ישירות מה-crm על ידי לחיצה על שם הלקוח. במידה ורוב עבודת המוקדנים שלכם היא הוצאת שיחות למאגרי לידים, תוכלו להגדיר חייגן אוטומטי לרשימות של לידים. בעת ניתוק שיחה אחת, המערכת תחייג אוטומטית ללקוח הבא. כמו כן, זמני ההמתנה למענה לשיחות מתקצר משמעותית. הנציג הפנוי עונה לשיחה, חשוף לכל התכתובות הקודמות עם הלקוח וכיוון שכל המידע נמצא מולו במערכת, מלוא ההקשבה שלו מופנית ללקוח.

ניהול קריאות שירות דרך תוכנת CRM

כיום, חברות רבות שמוכרות מוצרים או מעניקות שירות אונליין, נעזרות בפלטפורמה כזו או אחרת לטיפול בפניות לקוחות. במערכת ה- crm, ניתן לנהל קריאות שירות. קריאה מכילה את כל פרטי הבעיה או השאלה שמציג הלקוח, מידע אישי לגביו ופירוט הבקשה שלו. ברוב מערכות ה-crm ישנן מספר אפשרויות לפתוח קריאות שירות – דרך המערכת, ע”י נציג החברה או אפילו על ידי הלקוח. קריאות השירות מסייעות בטיפול ומענה מהיר ומדויק. בחלק מהתוכנות, הלקוח יקבל עדכון לגבי כל שינוי או עדכון שנעשה כחלק מהטיפול בבקשה שלו. כמובן שצורת העבודה הזו מועילה לשימור לקוחות.

מרכז מידע פנים ארגוני לשימור הידע

כמה פעמים יצא לכם לשמוע את נציג המכירות שלכם משוחח עם לקוח ואומר דברים שאינם מדויקים? חשוב מאוד להיות נאמנים למוצר שאתם מוכרים תוך כדי מתן אינפורמציה מדויקת ונכונה ללקוח. ניהול מרכז מידע ארגוני יכול לסייע בכך. תיעוד תסריטי שיחה מפורטים, נהלים וכללי עזר עבור העובדים שלכם יעזרו לנהל את שירות ללקוחות שלכם על הצד הטוב ביותר. כך, יזכו הלקוחות לקבל מהנציגים מידע מהימן ומלא, העובדים שלכם ילמדו מטעויות ועובדים חדשים יזכו לחפיפה מלאה ותמיכה לאורך כל הדרך.

זכרו – ההגה נמצא בידי הלקוח

רוצים לתפוס את תשומת לב הלקוחות שלכם? פנו אליהם ישירות ושאלו אותם איך יעדיפו שיצרו עמם קשר – במייל, טלפונית או אולי בהודעת sms? תנו ללקוח להחליט איך הוא רוצה לשמוע מכם. כך יגדל הסיכוי שהוא יקשיב וישתף פעולה עם מתן השירות ותהליך המכירה עד לסגירת העסקה המיוחלת.

 

שדרגו את העסק והרשמו לפאוורלינק!

נסו עכשיו

 

אודות המחבר

דולב אלוש
דולב אלוש

מנהלת שיווק Powerlink CRM

השאירו תגובה