4 טיפים להכפלת מאגר הלקוחות שלכם במהרה

בין אם אתם סטארטאפ חדש או חברה ותיקה, רכישת לקוחות חדשים תמיד תהיה אחת ממטרות היעד שלכם, בכל שלב ובכל מצב. איזה בעל עסק לא חולם לשבת במשרד מוצף בטלפונים ומיילים מאנשים המתעניינים במוצר או בשירות שהוא מספק? ברור כי משיכת לקוחות חדשים להתעניין במוצר ולרכוש אותו היא משימה קשה, בייחוד אם מדובר בעסק צעיר שאינו מוכר בשוק. לכן, אספנו בשבילכם מספר טיפים שיעזרו לכם להצליח במשימה.

אל תחששו להראות נוכחות

רבים מהעסקים מפחדים להפוך למטרד עבור הלקוחות שלהם. הם חוששים ששליחה מוגזמת של מיילים והודעות רק תבריח את הלקוחות הפוטנציאלים שלהם. החששות והפחדים הללו מובנים אך אינם בהכרח מוצדקים. שליחת ההודעות בערוצי תקשורת שונים צריכה להיות בעלת ערך מוסף ועניינית כדי ליצור תשומת לב וסקרנות מהצד השני. נסו ליצור מאגר גדול של תכנים רלוונטים כך ששליחת ההודעות תיעשה בתדירות תכופה יחסית. כך תגדילו את הסיכויים שלידים יתעניינו במוצר או בשירות אותו אתם מספקים.

טיימינג זה הכל!

חושבים שאין הבדל בין אדם שחזרתם אליו בשיחת טלפון לאחר 5 דקות לבין אדם שקיבל שיחה לאחר חצי שעה? אז אתם טועים. דמיינו שאתם יושבים במסעדה ומחכים לשירות, איזה טיפ יקבל המלצר אם הוא יעניק לכם שירות טוב ובתזמון מדויק, לעומת מלצר שפספס את הרגע וכל תהליך ההזמנה התעכב? התשובה ברורה. חשוב מאוד לשים דגש על עניין הטיימינג של אנשי המכירות שלכם, חשבו תמיד שככל הנראה הלקוח הפוטנציאלי משוטט באתרים נוספים המוכרים מוצר דומה לשלכם, כך שחלק גדול מהתחרות על תשומת לב הלידים היא באמצעות מתן מענה מהיר יותר.

מכרו את המוצר בצורה משכנעת

הצגת המוצר באופן שיגרום לאנשים להשתכנע שהם קונים מהבן אדם הנכון, היא אינה פשוטה. השקיעו בהסברים ובפירוט נרחב על המוצר והקשיבו לצרכים של הלקוח הפוטנציאלי. בנוסף, שמירת המידע על הלקוח ושליפתו בקלות ממערכת מידע כמו CRM, יסייעו לכם לדעת באיזה אופן כדאי לפנות ללקוח הספציפי ובמה כדאי להתמקד בתהליך המכירה. אם תדעו להשתמש נכון במידע זה, תראו תוצאות משמעותיות בכמות המכירות שלכם. 

ידע זה כוח

הסקת מסקנות ממקרים של פספוס לקוחות פוטנציאלים היא מהותית להצלחה בהמשך. חשוב מאוד שאנשי המכירות ילמדו מהטעויות שלהם ושל האחרים כדי לשפר את יכולת המכירה בפעמים הבאות. השתמשו במערכות לשימור ידע, כמו CRM, כדי להקים מידע פנים ארגוני שיכיל מקרים שקרו בעבר. הציגו מאגר זה בפני אנשי המכירות שלכם כדי לחדד נושאים מהותיים ולמנוע טעויות חוזרות. בנוסף, השתמשו בידע כדי להסיק תובנות עסקיות, למשל, תוכלו להשתמש בתצוגה ויזואלית שתאיר את הנתונים באור אחר, כך שניתן יהיה להסיק מסקנות שלא נראו לעין בתצוגה של רשימה. צרו לעצמכם תצוגות שונות כמו גרף עוגה או גרף עמודות המציג למשל לידים לפי מקור הגעה, ונתחו את המידע בצורה אנליטית כדי להבין איך ניתן להשתפר ולהשיג תוצאות טובות יותר בעתיד.

 

 

זכרו שגם אם לא השקעתם בפעולות אלו עד כה, תמיד יש מקום לתיקון ושינוי הגישה. לעיתים, התחדשות ותשומת לב לדברים הקטנים שנראו חסרי חשיבות עד כה, עשויים להביא לתוצאות טובות ומפתיעות.    

אודות המחבר

ירדן שוופי

השאירו תגובה