איך תבנו מחלקת מכירות מקצועית שמביאה תוצאות

אין ספק שעמידה ביעדי המכירות של עסק היא קריטית ביותר להצלחתו, אך לא תמיד מתאפשר להגיע ליעדים שהוצבו. כדי להצליח ולממש יעדים אלו, נדרשים אנשי מכירות טובים ומקצועיים שיהוו את המנוע הכלכלי של העסק. עם זאת, מציאת אנשי מכירות כאלו היא אינה משימה פשוטה. הנה לכם כמה כללים שיסייעו לכם במציאת אנשי מכירות מוצלחים לעסק שלכם.

אז מה מאפיין איש מכירות טוב?

להיות איש מכירות אמיתי זהו כישרון מולד, ממש כמו זמר או שחקן. אמנם כישרון מולד אינו מספיק כדי להיות איש מכירות מצליח, אלא נדרשים גם ניסיון ומקצועיות. אנשי מכירות מקצועיים ומנוסים יודעים שצריך להשקיע מאמץ רב כדי לייצר תקשורת טובה עם הלקוח, כזו שתיצור אצלו הרגשת קרבה, אמינות וביטחון. אנשי המכירות צריכים להיות תמציתיים וממוקדים על הדברים שברצונם לומר, זאת כדי להגדיל את סיכויי המכירה ובאותה עת ליצור חווית קניה מוצלחת ונעימה. 

השקיעו בבניית ראיון עבודה ממוקד

אופן מהלך הראיון הינו משמעותי ביותר בתהליך גיוס כח אדם לחברה ובמיוחד בתהליך גיוס אנשי מכירות. הגיעו לראיון ממוקדים ותשאלו שאלות רלוונטיות על מנת להכיר את המועמדים באופן הטוב ביותר, אתגרו את המרואיין בשאלות המעידות על יכולות המכירה שלו, ובמקביל נסו להתאים בדמיונכם את יכולותיו לדרישות העסק שלכם. חשוב שתשדרו מקצועיות כדי למשוך אנשי מכירות רציניים ואיכותיים לחברה שלכם. 

חפשו את הברק בעיניים ואת ההתלהבות של המועמד לתפקיד המוצע, זכרו שכדי להצליח במכירות נדרשת מוטיבציה גבוהה והשקעה מעבר לכישרון. תוכלו להיעזר במערכת מידע כמו CRM לניהול המועמדים הפוטנציאלים שלכם, תוך ארגון כל המידע הרלוונטי עליהם, החל מסטטוס המועמד וכלה בהוספת מסמכים כמו קורות חיים. כמו כן, תוכלו ליצור תהליכים אוטומטיים במערכת לשליחת SMS למועמדים, כדי לתזכר אותם על מועד ראיון העבודה.

גייסתם אנשי מכירות? למדו אותם את כל הסודות

לאחר שגייסתם את אנשי המכירות המתאימים לעסק שלכם, תצטרכו להעניק להם את כל הידע הנדרש על העסק ולהדריך אותם על תהליכי המכירה. הדריכו אותם על תהליך המכירה במערכת המידע שלכם, מהשלב ההתחלתי ביותר של הזנת סטטוס ללקוח, שליחת הצעת מחיר, ועד שלב ביצוע המכירה והפקת המסמכים החשבונאיים הנדרשים. הנחילו אצלם הרגלים של תיעוד מידע במערכת כמו שיחות עם לקוחות או תיעוד תהליכים שונים שבוצעו. למדו אותם גם על דרכים להסקת מסקנות ותובנות עסקיות כמו בניית גרפים ותצוגות, שיעזרו להם להשתפר ולהגיע לתוצאות ולהישגים טובים יותר בעתיד.

מחלקת מכירות חזקה עם CRM מתקדמת

מערכת ה- CRM מאפשרת לבצע את כל פעולות המכירה הנדרשות לעסק במקום אחד, כמו ניהול תהליך מכירה מתחילתו ועד סופו, הפקת מסמכים חשבונאיים, תיעוד רכישות מוצרים, הצעת מחיר ללקוח ועוד. נהלו את המכירות שלכם דרך המערכת והרגילו את אנשי המכירות שלכם לתעד הכל ב- CRM כדי ליצור סדר וארגון אודות תהליכי המכירה ולמנוע טעויות אנוש. 

לסיכום, מציאת אנשי מכירות טובים אינה קלה, אך עם קצת הכוונה והתמקדות בגורמים החשובים, תוכלו לגייס את אנשי המכירות הטובים ביותר לעסק שלכם. מלאו אחר הטיפים שניתנו לכם כאן להסמכה וגיוס האנשים המתאימים ובנו לכם צוות מכירות חזק שיסייע לכם לעמוד ביעדים שהצבתם. 

 

אודות המחבר

ירדן שוופי

השאירו תגובה