העצות הטובות ביותר שתקבלו לניהול תהליך מכירה יעיל

ברור כי ניהול נכון של עסק דורש השקעת זמן ומשאבים בתכנון תהליכי המכירה. שכן, המכירות מספקות את מרבית רווחי העסק ומאפשרות את המשך תפקודו. בנוסף, ברור לכולנו שהזמן הוא המשאב הכי יקר לאדם ובפרט לעסקים, ולכן יש חשיבות גדולה לניצולו בצורה מיטבית. אספנו בשבילכם את העצות הכי טובות שייעלו את תהליכי המכירה שלכם, יקפיצו את רווחי העסק שלכם, ויחסכו לכם זמן יקר. 

הקדישו זמן והשקיעו בלקוחות הפוטנציאלים 

אחת הדרכים הטובות ביותר למשיכת לקוח חדש היא ליצור אצלו חוויה אישית טובה, להצליח לשדר מצד אחד יחס חם ומצד שני מקצועיות. בעת שלקוח השאיר פרטים ומחכה לטלפון מכם, זה הזמן הטוב ביותר להעניק לו יחס. ברור כי הלקוח הפוטנציאלי ככל הנראה מעוניין לרכוש את שירותכם, שכן הוא זה שהשקיע מזמנו וחיפש את דרכו אליכם. הקלו על עצמכם במעקב אחר לקוחות כאלו והשתמשו במערכת מידע שתעשה בשבילכם את העבודה ותמנע מכם לפספס הזדמנויות. צרו לעצמכם לוחות בקרה או תצוגות שונות שיסייעו לכם במעקב אחר הגורמים החשובים לכם עם הלקוח בתהליך המכירה. חשוב שתבינו שהמעקב אחר תהליכים, זמן התגובה שלכם, והוכחת הידע שלכם בפרטים הקטנים, חשובים כאן כדי לרכוש את אמונו של הלקוח. 

אל תוותרו לעולם על שליחת מייל עם הצעת מחיר מפורטת

קחו בחשבון כי סביר להניח שהלקוח לא זוכר את רוב הפרטים שעליהם דיברתם בשיחת הטלפון. תמיד תדאגו לשלוח ללקוח את סיכום השיחה והצעת מחיר רשמית באופן מסודר במייל. שליחת מייל סיכום זה, מסייעת בתיעוד התהליכים עם הלקוח ולכן חשובה ביותר ועשויה למנוע בעיות רבות בהמשך. בעזרת מערכות מידע כגון CRM מתקדמות, תוכלו לשלוח הצעות מחיר עם פורמט קבוע הכולל פנייה אישית ללקוח באמצעות השימוש בתגיות דינאמיות. כך תחסכו לעצמכם עבודה מיותרת וזמן רב.

כלל הזהב : נהלו מעקב צמוד אחר הלקוח

ישנה הסכמה ברורה וגורפת בין כל המנהלים ואנשי המכירות לגבי מעקב אחר מצב הלקוח בתהליך המכירה – אף פעם זה לא מספיק. רבים מאנשי המכירות מתוודים כי לא תמיד הם משתדלים לעשות את המירב עבור כל לקוח ומספקים תירוצים רבים כמו “זה לא לקוח רציני”, “אני מכיר את הטיפוס, הוא לא יקנה”. כך למעשה אלפי הזדמנויות נזרקות לפח. יצירת תהליך מעקב מסודר על פי סטטוסים מובנים כמו “מתעניין”, “לקוח פעיל”, ו”לקוח חדש” תעזור לכם להבין את אופן הטיפול המתאים בכל שלב. בנוסף, הפגנת בקיאות מול הלקוח לגבי השלב בו הוא נמצא בתהליך מכירה, תשדר מקצועיות ואמינות. זה מה שעשוי להבדיל אתכם מהמתחרים ולהקנות לכם יתרון גדול.

 

 

עם מערכת CRM השמיים הם הגבול 

מערכת לניהול קשרי לקוחות מכילה למעשה את כל האמצעים לניהול תהליכי המכירה שדנו בהם עד כה. השימוש במערכת כזו, לא רק יסייע לכם בשמירת כל המידע הקשור ללקוח ולהתנהלות מולו, אלא גם במעקב ובבקרה אחר הלקוח באופן מסודר. מערכת ה- CRM מאפשרת לכם לנהל בקלות את תהליכי מכירה במקום אחד, כך שתיחסך מכם עבודה רבה על מספר מערכות נוספות במקביל. 

 

לסיכום, ייעול תהליכים מורכבים בעסק אמנם לא קורה ביום, אך אם תעבדו בצורה מסודרת ותתמקדו בשיפור תהליך המכירה שלכם בצורה נכונה, תראו תוצאות טובות יותר במחזור המכירות שלכם. 

נסו עכשיו

אודות המחבר

ירדן שוופי

השאירו תגובה