על מנת להוסיף ערך קבוע לתיאור במסמך חשובנאי אשר יתווסף בעת יצירתו, יש ליצור אוטומציה במערכת.
על מנת להוסיף את אוטומציה חדשה במערכת נבחר ב"אוטומציות" בתפריט הראשי או על "עוד"> "אוטומציות"
נוסיף אוטומציה חדשה על ידי לחיצה על "חדש"
הגדרת האוטומציה:
1. נבחר את סוג רשומה בה יופעל התהליך: הזמנה ואז נלחץ על בחר (הדוגמה הינה להזמנה אך הפעולה זהה גם בסוגי מסמכים נוספים).
2. ניתן שם לאוטומציה אשר מייצג את הפעולה האוטומטית כמו לדוגמה: "קביעת מלל קבוע בתיאור הזמנה בעת יצירת הזמנה חדשה"
3. נבחר מתי יופעל התהליך (חל בזמן) ונבחר ביצירת רשומה.
4. במקטע "אז" נבחר בסוג פעולה: "עדכון רשומה".
5. בשם השדה נבחר בשדה תיאור מבין השדות הקיימים בכרטיס.
6. בשדה "ערך" נבחר בבחר ערך ונזין את הערך הקבוע שנרצה שיתווסף לתיאור בהזמנה. נוכל גם להוסיף תגיות דינאמיות על ידי לחיצה על הסוגריים המסולסלים ובחירת הערכים.
לבסוף יש ללחוץ על "שמור" ← על מנת להפעיל את האוטומציה יש לשנות את כפתור ההפעלה מ"טיוטה" ל"פעיל" או לחלופין לאשר את ההודעה המתקבלת לאחר שמירת האוטומציה: