הקצאת מספרי חשבוניות

לאחר שביצעתם את החיבור לרשות המיסים כפי שמפורט במאמר הבא, נסביר כיצד מתקבל מספר ההקצאה והיכן ניתן לראות אותו.

להפקת חשבוניות וקבלת מספרי הקצאה יכולים להיות מספר תרחישים. התרחיש האפשרי הראשון הוא שלא ביצעתם את החיבור הראשוני של רשות המיסים עם המערכת, במקרה זה גשו לחבר את חשבון רשות המיסים שלכם כפי שמפורט כאן.

המקרה השני מדבר על כך שביצעתם חיבור לרשות המיסים וביצעתם הפקה של החשבונית לטובת קבלת מספר הקצאה. כעת יכולים להתרחש שני דברים, או שהבקשתה תישלח בהצלחה ויתקבל עבור החשבונית מספר הקצאה או שהתהליך יכשל. במקרה שתהליך הבקשה נכשל, עליכם לבקש את מספר ההקצאה בשנית. להסבר המלא המשיכו בקריאת המדריך.

 

הפקת חשבוניות והקצאת מספר:

בוצע חיבור לרשות המיסים:

במקרה בו הינכם מחוברים לרשות המיסים, בעת הפקה של חשבונית מס או חשבונית מס/קבלה תתבצע שליחה של החשבונית לרשות המיסים ויתקבל מספר הקצאה.

הפקה של חשבונית יכול להתרחש באחת משתי הדרכים הבאות:

  • שליחת החשבונית במייל- לחיצה על אייקון השליחה בפינה השמאלית העליונה של החשבונית.
  • הדפסת החשבונית- לחיצה על אייקון המדפסת בפינה השמאלית העליונה של החשבונית.

הקצאת המספר תתרחש מאחורי הקלעים כך שלא תבחינו בתהליך. ברגע שהחשבונית תופק ויתקבל עבור החשבונית מספר הקצאה, משמע שתהליך הקצאת המספר בוצע בהצלחה.

לאחר הקצאת המספר, תתווסף לחשבונית אותה הפקתם מספר ייחודי אותו תוכלו לראות בשדה בשם מספר חשבונית (רשות).

מספר חשבונית רשות

 

שימו לב: המספר תחת שדה מספר חשבונית (רשות) יופיע רק לאחר שלב הפקת החשבונית וביצוע ההקצאה.

 

בעת ביצוע ההפקה של החשבונית, יתווסף לתבנית ההדפסה מספר ההקצאה שניתן לחשבונית.

המספר יתווסף בחלק העליון של החשבונית כאשר 9 הספרות האחרונות יהיו מודגשות.

מספר הקצאה בחשבונית שהופקה

 

הערה חשובה: בשביל לבצע הפקת חשבוניות בצורה תקינה, מספר הח.פ. שלכם במערכת מחוייב להיות עדכני ותקין. להסבר מפורט בנושא המשיכו לקרוא את המאמר. 

 

לא התקבל מספר הקצאה:

לאחר הפקת החשבונית באחת משתי הדרכים שבחרתם, יתבצע ניסיון לקבלת מספר הקצאה מרשות המיסים.

לעיתים ייתכן ובקשת ההקצאה תחווה כישלון כך שהחשבונית תופק אך לא תקבלו מספר הקצאה.

במידה ולא התקבל מספר הקצאה, תוכלו להבחין ששדה ״מספר חשבונית (רשות)״ לא התמלא עם מספר הקצאה.

בנוסף, תבחינו בכפתור חדש שיופיע בפינה השמאלית של החשבונית בשם בקשת מספר הקצאה.

בשביל לבקש מספר הקצאה פעם נוספת, לחצו על כפתור בקשת מספר הקצאה ותישלח בקשה נוספת לרשות המיסים. כפתור זה ייעלם מהמערכת רק לאחר שהבקשה תושלם ויתקבל מספר הקצאה לחשבונית.

כפתור בקשת מספר הקצאה

 

שימו לב: כפתור ״בקשת מספר הקצאה״ יופיע רק במידה והבקשה חוותה כישלון ולא התקבל מספר הקצאה לחשבונית מרשות המיסים.

 

במידה ושדה ״מספר חשבונית (רשות)״ התמלא וכפתור בקשת מספר הקצאה נעלם מהמסך, המשמעות היא שהבקשה הצליחה והתקבל מספר הקצאה תקין מרשות המיסים.

במידה והחשבונית לא תישלח לרשות המיסים ולא התקבל מספר הקצאה, לא יהיה ניתן לדרוש החזר מע״מ.

ניתן לבקש מספר הקצאה לחשבוניות מס וחשבוניות מס/קבלה עד שנה מתאריך היצירה שלהן. כלומר, עד שנה קלנדרית שלמה מרגע יצירת החשבונית, ניתן לשלוח אותה לרשות המיסים על מנת לקבל מספר הקצאה.

 

הערה חשובה: יש להקפיד לשים לב כי אכן התקבל מספר הקצאה לחשבונית על מנת שתוכלו לדרוש בגינה החזר מע״מ. ללא מספר הקצאה לא יהיה ניתן לקזז מע״מ תשומות.

 

דיווח חשבוניות בדיעבד:

במקרה שביצעתם חיבור לרשות המיסים במערכת לאחר תאריך ה-5.5.2024 או במקרה שיצרתם חשבוניות החל מתאריך זה אך לא ביצעתן להן הפקה, תוכלו לבצע דיווח בדיעבד לרשות המיסים.

כלומר, כל חשבונית מס או חשבונית מס/קבלה שנוצרה במערכת החל מה-5.5.2024 יהיה ניתן לבצע לה דיווח לרשות בדיעבד.

דיווח חשבוניות בדיעבד תקף לשני מקרים:

  1. בוצע חיבור לרשות המיסים עד ה-5.5.2024- במידה והפקתם חשבוניות במערכת כאשר היכנם מחוברים לרשות המיסים אך טרם ביצעתם להן הפקה, תוכלו לדווח בדיעבד. לכל חשבונית מס וחשבונית מס/קבלה שהופקה החל מתאריך זה, יהיה ניתן לבצע דיווח לרשות המיסים גם בדיעבד בעת ביצוע ההפקה.
  2. טרם בוצע חיבור לרשות המיסים עד ה-5.5.2024- מתייחס למקרה בו טרם חיברתם את המערכת שלכם עם רשות המיסים עד לתאריך ה-5.5.2024 אך בכל זאת הפקתם חשבוניות במערכת. ברגע שתבצעו חיבור לרשות המיסים, גם אם החיבור בוצע מאוחר מתאריך יעד זה, תוכלו לבצע לכל אותן חשבוניות שנוצרו בפרק זמן זה (החל מה-5.5 ועד תאריך החיבור לרשות) דיווח בדיעבד. 
 
דיווח בדיעבד מתבצע בדיוק באותו האופן כמו במקרה שבו לא התקבל מספר הקצאה שפורט בשלב הקודם.
גם בשני המקרים הללו יופיע בכל אותן חשבוניות כפתור בקשת מספר הקצאה אשר לחיצה עליו תשלח את החשבונית לרשות ויתבצע דיווח בדיעבד.
דיווח חשבוניות בדיעבד
 
רשות המיסים מותירה לדווח חשבוניות רטרו עד כשנה מרגע יצירתן לטובת קיזוז מע״מ תשומות. בשל כך, קיימת במערכת האפשרות לבקש את מספר ההקצאה גם בדיעבד.
 
הערה חשובה: אם אינכם מחוברים לרשות המיסים כפתור בקשת מספר הקצאה לא יופיע בחשבוניות שלכם במערכת. רק במידה ותהיו מחוברים, הכפתור יופיע ויאפשר לכם לבצע דיווח בדיעבד.

 

אימות מספר ח.פ.:

כחלק מהמידע שנשלח לטובת קבלת מספר הקצאה מרשות המיסים, ישלח גם מספר הח.פ. של העסק שלכם על מנת לאמת את זהותכם.

שליחת מספר הח.פ. זו דרישה מרשות המיסים ולכן יש לוודא שמספר זה הינו תקין ומעודכן במערכת שלכם.

ללא מספר ח.פ. תקין הפקת החשבונית לא תתבצע ותקבלו הודעת שגיאה במערכת בעת ניסיון ההפקה. להסבר על אופן עדכון מספר הח.פ. שלכם עברו למאמר הבא שעוסק בניהול פרטי החברה שלכם.

בנוסף, מספר הח.פ. שמוזן במערכת פיירברי חייב להיות תואם למספר הח.פ. שהוזן ברשות המיסים.

מספרי ח.פ. לא תואמים יכולים לגרום גם כן לכישלון בתהליך ולכך שלא יתקבלו עבור החשבוניות מספרי הקצאה.

מספר עוסק בפרטי חברה

 

טרם בוצע חיבור לרשות המיסים:

במידה וטרם בוצע חיבור לרשות המיסים ובעת ניסיון לבצע הפקה באחת משתי הדרכים: הדפסת חשבונית או שליחת החשבונית במייל, תופיע בפניכם הודעת מערכת.

ההודעה תופיע בניסיון הפקה של אחד משני סוגי החשבוניות הבאות: חשבונית מס או חשבונית מס/קבלה.

ההודעה תיידע אתכם שהחשבונית תופק אך בגלל שלא ביצעת את החיבור לרשות, החשבונית לא תדווח לרשות המיסים.

כלומר, המערכת תאפשר להפיק את החשבונית אך היא לא תקבל מספר הקצאה ולכן לא תוכלו לקזז בגינה מע״מ תשומות.

פופ אפ לפני שבוצע חיבור לרשות המיסים

 

השלימו את החיבור כפי שמפורט כאן ולאחריו תוכלו לחזור לחשבונית ולהפיק אותה בצורה תקינה ולקבל מספר הקצאה.