איך הקורונה שינתה את הרגלי העבודה שלנו

משבר הקורונה גרם לזעזוע בשוק העבודה העולמי. כתוצאה מכך היו פיטורים המוניים, עלה שיעור האבטלה ובחברות רבות חל שינוי באופן העבודה – מעבר לעבודה מהבית.

ללא קשר לקורונה, בשנים האחרונות היה ניסיון לשינויים ניהוליים בחברות רבות על מנת לאפשר לעובדים לעבוד באופן חלקי מהבית וכך ליצור איזון נכון יותר בין העבודה לבית. למרות זאת, ברוב החברות ניסיונות אלו לא צלחו בשל החשש מפגיעה ביעילות העובדים.

במהלך החודשים האחרונים, משבר הקורונה “הכריח” עסקים לנסות את שיטת העבודה מהבית, מה שגרם להם להבין שהשד לא כל כך נורא. למעשה דווקא בשיטה זו, השתפרו הרגלי העבודה שלנו ופרודוקטיביות העובדים עלתה.             

פחות אירועים מבזבזי זמן לעובדים – מעסיקים מרוצים יותר

היתרונות עבור העובדים בעבודה מהבית די ברורים כשמדובר על העובדים עצמם, אך מתברר שגם המעסיקים מרוויחים מכך. עבודה מהמשרד דורשת מהמנהלים להיות בבקרה על עובדיהם שלא יתפזרו בישיבות ממושכות ונטולות פואנטה שבאות על חשבון זמן העבודה. למרבה הפלא מחקרים שנערכו בנושא מצאו כי העובדים שעובדים דווקא מהבית, עובדים בממוצע 1.4 ימים יותר מאלו שנמצאים במשרד. 

 

על פי סקר של indeed העובדים חושבים שעבודה מהבית תורמת להם:

 

 

על פי הסקר שערכה נציבות שירות המדינה – המנהלים מרוצים מתפוקת העובדים מהבית 84.3% מהמנהלים יהיו שמחים להגדיל את תדירות העבודה מהבית של העובדים שלהם, בהשוואה ל- 92% בקרב העובדים עצמם המעוניינים בתדירות גבוהה יותר של עבודה מהבית עם החזרה לשגרה. 

 

גרף שביעות רצון המנהלים על עבודה מהבית

 

שמירה על משמעת ואמון גם מרחוק

עבודה מהבית לא שינתה את הציפייה של המנהלים מעובדיהם לעמוד ביעדים ובמשימות בדיוק כפי שנדרשו מהמשרד. הקורונה הציבה אותנו במצב חדש בו נדרש מאיתנו להיות עם משמעת עצמית גבוהה מצד העובדים והמנהלים כאחד. על המנהלים כמובן לתת אמון בעובדים ולוודא מרחוק ובאופן יומיומי שאכן הם מבצעים את המשימות ביעילות ובנחישות. 

מעסיקים המאפשרים לעובדים גמישות כזו למעשה מגלים כי העובדים אכן מביאים תפוקה ותוצרים גם ללא עיניים בוחנות כפי שהיה נהוג בעבודה מהמשרד. מעסיקים אלו גם ממתגים את עצמם ככאלו שסומכים ומאמינים בעובדים שלהם, מה שמעודד עוד יותר את העשייה. 

עסקים המשתמשים במערכות CRM נמצאים במעקב תמידי על משימות העובדים, מכירות העסק, קריאות השירות של העסק ועוד. מערכת ה- CRM מסייעת למנהלים לנהל את עובדיהם על ידי הקצאת משימות לפרקי זמן קצובים, לעקוב אחר שעות העבודה של העובדים ולהתעדכן בכמות המכירות היומיות שביצעו. 

חשיפה לפחות הפרעות והסחות דעת

עבודה במשרדים עם עמיתים נוספים לעבודה, לעיתים עלולה לגרום לחוסר ריכוז של העובדים ומאטה את קצב ביצוע המשימות הנדרשות. הפרעות והסחות דעת שונות כאלו מופחתות כמובן במצב של עבודה מהבית – עובדים מעידים כי בעבודה מהבית הם מרוכזים יותר בעבודה ומתקתקים ביעילות יותר את המשימות.

 

 

 

אודות המחבר

ירדן שוופי

השאירו תגובה