הדרכים לשמור על סביבה מאובטחת בעסק שלכם

מאז ומעולם הייתה חשיבות רבה לזמינות של אפשרויות אבטחה טובות לעסקים, אך בסביבה האינטרנטית של ימינו, עולה גם הצורך להגן מפני פריצות ברשת ולאבטח את המידע והנתונים של העסק שלכם. חשוב שתבינו את חשיבות אבטחת המידע, אחרת אתם עלולים לאבד נתונים חשובים ולהפסיד הרבה זמן וכסף.

למדו את הצוות להתייחס ברגישות לתוכן חשוב

רוב השגיאות של אבטחת מידע בעסקים, קורות כתוצאה מטעויות אנוש. לרוב לא מדובר בכך שהעובדים מוסרים נתונים רגישים לאחרים בכוונה, אלא שהם מתנהגים בחוסר זהירות וגורמים לחשיפה של אחרים לחומרים הרגישים. לכן, חשוב מאוד שתדברו עם העובדים שלכם באופן קבוע ותוודאו שהם מבינים את אמצעי האבטחה המתאימים בהם יש לנקוט בעת השימוש במחשב במשרד. הפכו את אבטחת המידע שלכם לחלק אינטגרלי משגרת ניהול המידע וקיימו פגישות שוטפות עם כלל עובדי החברה על חידוד נהלי האבטחה בהדגשת אירועים של דליפת מידע שהתרחשו בעבר.

ניהול נכון של אבטחת מידע באמצעות כתובות IP

כיום בסביבה הדינאמית של רשתות המחשבים, נדרשים אמצעי בטיחות ממוחשבים על מנת להגן על המידע. אבטחת המידע ע”י הגבלת כתובות IP מעניקה למשתמש אבטחה מירבית, סיוע במניעת טעויות אנוש והגבלת החשיפה לתוכן רגיש. חשוב שתיצרו לעצמכם סדר בכתובות ה-IP הספציפיות דרכן אתם מעוניינים לתת למשתמשים גישה לתוכן הרגיש ביותר שלכם בחברה. במערכת של Powerlink תוכלו לתת למספר כתובות IP הרשאות התחברות למערכת לפי תפקיד העובד, וכך תגבילו את הגישה לנתונים רגישים מכל מקום. 

השתמשו בחוקים להגדרת סיסמה שיסייעו להגן על המידע

חזקו את מערכת האבטחה שלכם על ידי הגדרות חוקים לסיסמה. צרו חוקי סיסמה להתנתקות אוטומטית של משתמש לאחר פרק זמן מסוים, הגדירו חובת שינוי סיסמה בכל תקופה מסוימת ואורך ותווים מיוחדים הנדרשים בסיסמה. ככל שתקשיחו את חוקי הסיסמא, כך מערכת האבטחה שלכם תהיה חזקה יותר.

אם אתם בעלי עסק חדש ומתפתח, השקיעו בתכנון נכון של אבטחת מידע בשלב מוקדם ככל שניתן על מנת למנוע דליפות של מידע ובעיות בהמשך הדרך. אם אתם בעלי עסק ותיק ומנוסה, חשוב שתעברו על הגדרות אבטחת המידע מפעם לפעם, רעננו את הנהלים ודאגו שיהיו רלוונטיים. הסבירו לצוות שלכם את חשיבות אבטחת המידע ואופן הזהירות עם המידע הרגיש. שלטו היטב בהרשאות המערכת ובכתובות ה – IP שיש להן גישה למידע החשוב של העסק. כאשר המידע שלכם שמור ובטוח, תוכלו להיות רגועים ולהתמקד בפיתוח וקידום העסק.

אודות המחבר

ירדן שוופי

השאירו תגובה