5 טיפים לניהול חכם של לידים חדשים

תאר לעצמך שבוקר אחד היית מתעורר ומגלה במערכת ה-CRM שלך רשימה ארוכה של לידים חדשים המתעניינים בשירות או המוצר שאתה מספק דרך העסק שלך. נשמע נפלא, לא? אחרי שעשית ריקוד קטן בכיסא המשרדי שלך והודית למי שצריך על הקמפיין הפרסומי המוצלח יתחיל המבחן האמיתי. האם אתה בכלל יודע איך להתמודד עם רשימה שכזו?

בעוד שהאינסטינקט הראשוני הוא להסתער על רשימת הלידים ולהתחיל לפנות אל הלקוחות הפוטנציאליים בזה אחר זה, אנחנו ממליצים על דרך פעולה אחרת. ניהול נכון של רשימת הלידים באמצעות המאפיינים הייחודיים של מערכת ניהול הלקוחות שלך יכול לעזור לך לנצל בצורה מיטבית לא רק את הפוטנציאל העסקי הטמון ברשימת לידים זו אלא גם את הזמן של צוות המכירות שלך.

רשימת הצעדים הבאה, המבוססים על שימוש נכון ויעיל במערכת ה-CRM, תעזור לך לנהל בצורה חכמה יותר את הלקוחות הפוטנציאליים שלך:

1) אסוף מידע ראשוני

השתמש במידע שהשאירו הלידים החדשים שלך כדי לקבל תמונת מצב אודות העסק שלהם והרלוונטיות שלהם לשירותים שהעסק שלך מציע. למד מעט יותר אודות כל ליד חדש באתר החברה שהוא מפעיל. במידה והליד לא השאיר לך כתובת של אתר, תוכל לנסות למצוא אותה על ידי חיפוש מהיר בGoogle של שם העסק, מספר טלפון או כתובת מייל. גלה מידע רלוונטי אשר חשוב לזיהוי הפוטנציאל העסקי של הליד, כמו למשל: מיקום החברה (במקרה והשירותים שאתם מציעים הם תלויי מיקום) או גודל החברה (שהרי סביר להניח שגודל החברה מצביע גם על גודל התקציב שלה).

2) השתמש במידע עסקי

מהיכרותך את העסק שלך, תוכל לזהות אילו לידים יכולים להיסגר ביתר קלות, לעומת לידים אחרים שההתקשרות מולם תהיה ארוכה ומסובכת יותר. כך למשל, אם יש לך לקוחות רבים מתחום הנדל”ן, כנראה שיהיה קל יותר לסגור עסקה מול לידים שמגיעים מאותו התחום, לפני סוגי עסקים שמעולם לא עבדתם מולם וייתכן שתידרש פעולת התאמה מסוימת של השירות או המוצר שאתה מציע להם.

3) הגדר תעדוף ראשוני

בהתאם למידע שאספת משני הסעיפים הראשונים, תוכל להגדיר תעדוף ראשוני של הלידים הקיימים באמצעות שדה “עדיפות”. כך למשל, ייתכן שתרצה לתת עדיפות גבוהה יותר לעסקים גדולים שהפוטנציאל העסקי שלהם גדול, על פני לקוחות קטנים יותר. בנוסף, מומלץ לתת תעדוף גבוה יותר ללקוחות פוטנציאליים שהגיעו אליכם בצורה אקטיבית (למשל על-ידי שליחת מייל או השארת פרטים באתר) על פני לידים פסיביים יותר (למשל, כאלו שנכנסו לאתר שלכם מבלי להירשם).

4) צור הקצאות מותאמות לנציגים

אין נציגי מכירות דומים זה לזה, ולכן ייתכן שתרצה לבצע הקצאה מותאמת אישית עבור כל נציג מכירות שעובד עבורך. כך, ייתכן שישנו נציג שמצליח לסגור עסקאות מול עסקים גדולים או עסקים מסוג תעשיה מסוים, לעומת נציג אחר שמצטיין בשכנוע לקוחות מהוססים בעלי תקציב קטן. התאם את הלידים לנציגים השונים באמצעות פעולת הקצאה ידנית או אוטומטית דרך מערכת הCRM, בצורה שתאפשר את אחוזי סגירת העסקאות הטובים ביותר.

5) ערוך שיחות פולו-אפ עד לסגירת העסקה

גם אם ביצעת את כל הצעדים הנ”ל וגם אם מדובר בליד חם במיוחד, ברור כי לעיתים נדרשת יותר מפנייה אחת של נציג מכירות כדי לסגור עסקה. וודא כי נציגי המכירות שלך עורכים שיחות פולו-אפ ללידים שנוצר עימם קשר ראשוני באמצעות שליחת מייל וממשיכים את הקשר עם הלקוח הפוטנציאלי אחת למספר ימים. לאחר סגירת העסקה, חשוב לוודא את העברת פרטי הליד לנציגי התמיכה, זאת כדי שיוכלו לשמר את הקשר עם הלקוח לאורך זמן.

 

לסיכום, הפעלת תוכנית תעדוף לידים המותאמת לפעילות העסקית וצוות המכירות בצורה אישית, תעזור לוודא כי צוות המכירות שלכם משקיע את עיקר האנרגיה שלהם על לידים בעלי פוטנציאל סגירה גבוה במקום לבזבז זמן על לידים לא רלוונטיים. השתמשו ביכולות מערכת Powerlink CRM כדי לוודא שכל הלידים החדשים מקבלים את הטיפול הראוי להם.

 

אודות המחבר

עידו נברו
עידו נברו

מנהל שיווק והדרכות Powerlink. אני פה בשביל ליצור עבורכם תכנים אמינים וטובים לקידום וניהול העסק שלכם.

תגובה

  1. איתי ברנר לְהַשִׁיב

    תודה רבה. החכמתי.

השאירו תגובה