כיצד לאתר את נציג המכירות הטוב ביותר

בחודשים האחרונים אני עוסק במלאכת גיוס נציגי מכירות ושירות לקוחות. בעקבות העיסוק בנושא זה רציתי לשתף אתכם במספר תובנות שעלו מתוך התהליך. ריכזתי עבורכם את התובנות שלי מתוך תהליך הגיוס:

הגדרת המשרה
חשוב ליצור נוסח למשרה שישקף את הכישורים והניסיון הנדרש עבור המועמד הפוטנציאלי שלכם. יש לציין את הכישורים הנדרשים עבור המועמד הפוטנציאלי. חשוב שתהיה למועמד היכרות עם המדיה החברתית, עברית שפת אם ויכולת ניסוח טובה על מנת לתת מענה ללקוחות במייל ולתת מענה רהוט בשיחות טלפון שיבצעו. על המועמד להיות בעל רקע טכנולוגי כלשהו או לפחות גישה טובה לממשקי אינטרנט ולתוכנות. חשוב למצוא התאמה של העובד עבור התעשייה הספציפית שבה אתה עוסק. יש לחפש מועמדים עם ניסיון בשירות לקוחות שיכול להיות גם מלצרות או עבודה שכרוך בה מענה טלפוני.

קורות החיים
לאחר שהגדרתם את אופי המשרה ופרסמתם אותה באתרי חיפוש עבודה וכן ברשתות החברתיות יתחיל שלב סינון קורות החיים. ישנן מספר נורות אזהרה שיעזרו לכם לסנן טפסי קורות חיים שאינם רלוונטיים כגון: שגיאות כתיב ואופן ניסוח. בנוסף, חשוב לבדוק אם המועמד בעל היכרות בתעשייה שבה אתה מעסיק האם יש לו ניסיון בה. חשוב לשים לב בקורות החיים למספר דברים נוספים כגון: ניסיון, שליטה בשפות נוספות, השכלה, תחביבים/ התנדבות אם רלוונטיים לתחום העיסוק שלך.

סינון טלפוני
לפני הזימון לראיון חשוב לבצע ראיון טלפוני מקדים של 15-20 דקות. במהלך השיחה יש לשאול את השאלות הנכונות, לשים לב עד כמה שאפשר לאישיות של המועמד, לטון השיחה ולשימוש בשפה העברית. פרמטר נוסף חשוב שיש לבדוק הוא נושא ההתאמה לתמהיל החברה; חשוב לבחון את מידת ההתלהבות של המועמד, האם הוא בעל יוזמה- האם שואל שאלות ומתעניין במהלך השיחה אך בו בזמן גם בעל תרבות שיחה ויודע מתי לדבר ומתי להקשיב.

ראיון
חשוב לבדוק מספר פרמטרים מרכזיים בעת הראיון-

בכניסה לראיון שימו לב לכישורים חברתיים בסיסים כמו נימוס, שמירה על קשר עין וכדומה.
לפני שמתחילים לדבר על כישורי המועמד יש לבדוק התאמה לארגון גם מהבחינה החברתית, לחשוב על דינמקה עם שאר עובדי החברה ועל האפשרות של עבודת צוות מול גורמים נוספים. חשוב לשים לב שהמרואיין נלהב כלפי העבודה שמוצעת לו ושהוא בעל מוטיבציה גבוהה.

יש לשים לב שהראיון מתנהל בצורה רגועה ונעימה ושהמועמד אינו מפגין לחץ וחוסר נינוחות
במהלך הראיון בדקו הקשבה של המרואיין לדבריכם ומענה עינייני וממוקד לשאלות ששאלתם אותו.
חשוב לבקש מהמועמד לציין תשובות עם דוגמאות נקודתיות ואמיתיות מתוך מקרים שקרו לו בעבר בסביבת עבודה אחרת.

בכדי לגרום למרואיין להרגיש בנוח יש לשאול שאלות ממוקדות כגון בקשה לספר על עצמו באופן נקודתי ולא באופן כללי,  עליך ליצור שיחה קולחת ולא “תחקיר” בכדי ששיתוף המידע יתבצע יותר בקלות, גם מהערות שאינן קשורות באופן ישיר לראיון ניתן ללמוד הרבה על המועמד. בנוסף, חשוב לקיים את הראיון גם עם מי שאמור לעבוד מול או עם המרואיין.

חשוב לזכור שגם אם בשלב זה המועמד אינו מתאים למשרה המוצעת יכול להיות שבעתיד יתאים מאד למשרה אחרת. אל תפסול את האפשרות של משרה זמנית או חלקית עבור המרואיין.

עכשיו אחרי שסיננת ובחרת את העובד הטוב ביותר זה הזמן להתחיל להכשיר אותו לעבודה נכונה באמצעות שימוש במערכת ניהול לקוחות שתעשה עבורו סדר בניהול הלידים, הזדמנויות המכירה והמשימות שלו.

אודות המחבר

אמיר שגב
אמיר שגב

בעלים ומייסד Powerlink. בזמני החופשי נהנה לרקוד בלהקה מקצועית ולטייל בישראל.

השאירו תגובה