דאשבורדים: הכוח בהצגת נתונים באמצעות לוחות בקרה

לוחות בקרה (דאשבורדים) הם כלי רב עוצמה במערכת CRM. הם חיוניים לעסקים המעוניינים לשפר את ניהול קשרי הלקוחות שלהם, את המכירות שלהם ואת ניהול העסק באופן כללי. דאשבורדים מציגים את כל הנתונים שחשוב לכם לראות, בזמן אמת או בהתייחס לפרק זמן מסויים. תוכלו לראות באופן ויזואלי מדדי ביצועים מרכזיים (KPIs), כך שצוותים ובעלי עסקים יוכלו להפיק לקחים, להסיק מסקנות ולקבל החלטות עסקיות במבט חטוף. 

הדאשבורדים מספקים תובנות חשובות בזמן אמת לגבי התנהגות לקוחות וביצועי מכירות. עסקים יכולים להשתמש בהם כדי לקבל החלטות מושכלות, לזהות אזורים טעוני שיפור ומעקב אחר ההתקדמות שלהם. למשל סוכנים יכולים לראות פניות, הזמנות, לקוחות ומשימות שהם אחראיים לביצוען ומה הסטטוס שלהן, מנהלים יכולים לעקוב אחר עבודת הנציגים עליהם הם אחראים ועוד ועוד. 

אחד היתרונות הגדולים בשימוש בדאשבורדים הוא בתחום שיפור שביעות רצון הלקוחות. בתחום זה הדאשבורדים מספקים נתונים בזמן אמת על אינטראקציות עם לקוחות, הם מאפשרים זיהוי בעיות וטיפול בהן באופן מיידי. ברגע שמודעים לבעיות, ניתן להגיב אליהן במהירות וכך ישתפר שירות הלקוחות, יגדל שימור הלקוחות ותגדל נאמנות הלקוחות לעסק. 

תרומה נוספת גדולה של דאשבורדים ב-CRM היא בתחום המכירות. דאשבורדים מספקים לעסקים מידע בזמן אמת על ביצועי מכירות לעומת היעדים שהוגדרו מלכתחילה, בחלוקה לתקופות זמן שונות, או בחלוקה לנציגים שונים וכיו”ב. דבר שיכול להוביל לגידול במכירות ובהכנסות.

 

מהו דאשבורד של מערכת CRM?

 

דאשבורד או לוח בקרה הוא תצוגה ויזואלית של נתונים שונים במקום אחד. 

לעתים קרובות, דאשבורד יכלול נתונים חשובים כגון מדדי ביצועים מרכזיים (KPI) או מדדים עסקיים חשובים אחרים שבעלי עניין צריכים לראות ולהבין במבט חטוף.

דאשבורד ניזון מנתונים או ממידע ממסד נתונים או ממערכת מקושרת. במקרים רבים הוא ניתן להגדרה, ואפשר לבחור אילו נתונים ברצונך לראות והאם לכלול תרשימים או גרפים כדי להמחיש את המספרים.

דאשבורדים שימושיים בתעשיות ובענפים שונים מכיוון שהם ניתנים להתאמה אישית רבה. הם יכולים לכלול נתונים מכל הסוגים עם טווחי תאריכים משתנים כדי לעזור ולהבין: מה קרה, למה זה קרה, מה עלול לקרות ואיזו פעולה עליך לנקוט. ומכיוון שהנתונים מוצגים באופן ויזואלי אפשר להבין במהירות ובקלות את הסיפור שהם מספרים או את התובנות שהם חושפים.

מדדי ביצוע מרכזיים (KPIs) הם מרכיב מרכזי בדאשבורדים. אלו הם מדדים המשמשים למדידת הביצועים של העסק ומאמצי ניהול קשרי הלקוחות. בין המדדים המרכזיים ניתן למצוא עלות רכישת לקוחות, שיעור שימור לקוחות וערך לכל החיים של הלקוח ועוד.

הדמיית נתונים היא מרכיב חשוב נוסף בדאשבורד ב -CRM. התפקיד המרכזי של דאשבורדים הוא המחשה של הנתונים באופן ויזואלי בפורמט ברור וקל להבנה, כגון תרשימים וגרפים. כך מנהלים ובעלי עסקים יכולים לקבל החלטות מושכלות.

דאשבורד צריך לכלול גם עדכונים בזמן אמת. כך אפשר להגיב במהירות לשינויים בהתנהגות הלקוחות או בביצועי המכירות. 

 

 

מדדים נפוצים בדאשבורדים 

בעת יצירת דאשבורד ב-CRM, חשוב לבחור את הלוח המתאים לצרכים העסקיים הספציפיים שלכם וגם לבחור את המדדים הנכונים למעקב. הנה כמה מדדים נפוצים שכדאי לשקול לכלול בדאשבורד:

הכנסות ממכירות: סך ההכנסות שנוצרות ממכירות. הדאשבורד יעזור לעסקים להבין את הביצועים הפיננסיים הכוללים שלהם ולזהות תחומים לצמיחה.

עלות רכישת לקוח (CAC): מדד זה עוקב אחר העלות של רכישת לקוח חדש. זה עוזר לעסקים להבין את העלות של רכישת לקוחות חדשים, מה שיכול לעזור להם לזהות דרכים להוזלת עלויות.

שיעור שימור לקוחות: שיעור שימור לקוחות של חברה מודד את אחוז הלקוחות שממשיכים לעשות איתה עסקים. על ידי ניתוח האפקטיביות של מאמצי שימור לקוחות, עסקים יכולים לזהות תחומים לשיפור.

ערך חיי לקוח (CLV):  כדאי שנדע מהו הרווח שצפוי לנו מכל לקוח על-מנת שנחלק את משאבי השיווק בצורה מושכלת.

שיעור המרות לידים: מדד זה עוקב אחר אחוז הלידים שהפכו ללקוחות. על ידי ניתוח האפקטיביות של מאמצי יצירת לידים, עסקים יכולים לזהות תחומים שבהם הם יכולים להשתפר.

ROI: מודד את ההחזר עבור ההשקעה. על ידי ניתוח קמפיינים שיווקיים, עסקים יכולים לשפר את ההחזר על ההשקעה ולהבין כיצד לשפר אותם.

 

 

היתרונות של דאשבורדים:

דאשבורד יכול להציע מגוון רחב של יתרונות לעסקים המעוניינים לשפר את ניהול קשרי הלקוחות שלהם:

 

שיפור שביעות רצון הלקוחות

עסקים יכולים לזהות ולטפל במהירות בכל בעיה שעלולה להתעורר באמצעות צפייה בנתונים בזמן אמת על אינטראקציות עם לקוחות וביצועי מכירות. כתוצאה מכך, ניתן לשפר את שימור הלקוחות והנאמנות.

 

יעילות מוגברת

ברגע שמבינים את הנתונים העסקיים טוב יותר, עסקים יכולים לחסוך זמן ומשאבים, ולאפשר להם להתמקד בתחומים חשובים אחרים.

קבלת החלטות באופן מושכל

זיהוי מגמות ודפוסים בנתונים העסקיים בזמן אמת מסייע לעסקים לקבל החלטות מושכלות. ניתן לשפר את ביצועי המכירות והצמיחה בהכנסות כתוצאה מכך.

 

שיפור מאמצי השיווק

ניתן להפיק תובנות היכן להשקיע עוד מאמצי שיווק ואיפה אפשר להפחית. למשל ברגע שננתח את מקורות ההגעה של לידים, נוכל לראות איפה כדאי להשקיע יותר משאבים.

 

עדכונים בזמן אמת

בעוד שדו”חות CRM הם מסמכים סטטיים המציגים נתונים לתקופה מסוימת בצורה לא גמישה, דאשבורדים של CRM מגיבים באופן מיידי לשינויים בנתונים שלך. כתוצאה מכך, הצוות שלך יכול לבנות את האסטרטגיה שלו בהתבסס על נתוני ה-KPI העדכניים ביותר, ולא על נתונים מיושנים.

 

שיפור תהליך המכירה

דאשבורדים משפרים את תהליך המכירה הכולל על ידי מתן נתונים ותובנות בזמן אמת. כתוצאה מכך, צוותי מכירות יכולים להבין טוב יותר את צינור המכירות ואת ההתקדמות של לקוחות פוטנציאליים.

 

מה כדאי לכלול בדאשבורד במערכת CRM?

ניתן להשתמש בדאשבורדים בכמה דרכים לשיפור כל הפעילות העסקית. להלן כמה דרכים נפוצות:

לידים ועסקאות: סקירה כללית של הלידים האחרונים שנוספו ל-CRM, כמו גם עסקאות שנסגרו. תוכלו לזהות לידים מסוימים שזקוקים לטיפול מיידי כדי שיהפכו ללקוחות משלמים. בנוסף, תוכלו לראות את כמות הלידים שהפכו ללקוחות.

מדדי ביצוע מרכזיים (KPIs): המדדים החשובים ביותר המשמשים להערכת הביצועים של צוות המכירות, ושל העסק בכללותו. אלה עשויים לכלול מדדים כגון הכנסה, שיעור המרות, ערך חיי לקוח ועלות ממוצעת לעסקה.

פעילויות אחרונות של צוותי המכירות והשיווק: תיעוד של הפעילויות האחרונות של צוות המכירות, כגון שיחות, מיילים ופגישות. ניתן לראות במבט חטוף מי עשה מה ומתי.

המשימות הדחופות ביותר: והדדליינים לביצוע כל אחת מהן.

ביצועי מוצר: סקירה כללית של הביצועים של המוצרים או השירותים השונים שהעסק מציע.

תחזיות מכירות עתידיות: אומדן מכירות עתידיות על סמך נתונים היסטוריים וגורמים נוספים.

צינור מכירות: יציג את השלבים השונים של צינור המכירות, ומספר העסקאות שנמצאות כרגע בכל שלב.

טיפים ושיטות עבודה מומלצות עם דאשבורדים

עבור עסקים המעוניינים לשפר את כל הניהול העסקי שלהם, דאשבורד מדויק, מעודכן וידידותי למשתמש הוא חיוני. הנה כמה שיטות עבודה מומלצות עם דאשבורדים:

דיוק ושלמות הנתונים

השלב הראשון ביצירת דאשבורד הוא להבטיח שהנתונים שבהם נעשה שימוש הם מדויקים ומלאים ושכל הנתונים הרלוונטיים כלולים בדאשבורד. נתונים לא מדויקים או לא מלאים עלולים להוביל למסקנות שגויות וקבלת החלטות לקויה.

בחירת מדדי KPI הנכונים

מדדי ה-KPI שנבחרו צריכים להיות רלוונטיים לעסק ולמטרות הרלוונטיות. לדוגמה, עסק שמתמקד בשימור לקוחות עשוי לבחור לעקוב אחר שיעור שימור לקוחות כ-KPI, בעוד שעסק המתמקד ביצירת לידים עשוי לבחור לעקוב אחר שיעור המרות לידים.

הגדרת דאשבורד יעיל וידידותי למשתמש

הדאשבורד צריך להיות קל לפענוח, עם נתונים המוצגים בפורמט ברור וקל להבנה. 

הכי פשוט הכי טוב

לא מומלץ להעמיס על הדאשבורד יותר מדי מידע, זה יכול להקשות על ההבנה ועל השימוש בו. דאשבורד פשוט המציג את המידע החשוב ביותר יהיה יעיל יותר מדאשבורד מורכב המכיל מידע רב.

 

 

שורה תחתונה

דאשבורדים ב-CRM הם כלים שימושיים עבור אנשי מכירות, אנשי שיווק, מנהלי שירות לקוחות, בעלי עסקים ואחרים המסתמכים על החלטות מבוססות נתונים. הדאשבורדים מספקים ייצוג חזותי ברור ופשוט של נתונים חשובים והם קלים להגדרה ברגע שיודעים אחרי אילו מדדים ברצונכם לעקוב. התאמה אישית של דאשבורדים יכולה לתרום רבות לקבלת החלטות טובות יותר עבור העסק שלך.

הסוגים השונים של דאשבורדים, כגון דאשבורד למכירות, דאשבורד שיווקי ודאשבורד לשירות לקוחות, מספקים לעסקים את המידע שהם צריכים כדי לעקוב ולנהל היבטים שונים של ניהול העסק.

יצירת דאשבורד אפקטיבי ב-CRM מחייבת עסקים להבטיח שהנתונים הנמצאים במערכת ה-CRM שבהם נעשה שימוש מדויקים ומלאים, הם גם צריכים לבחור את ה-KPIs הנכונים.

עבודה עפ”י שיטות העבודה המומלצות לעיל יכולה לעזור לעסקים לקבל תובנות חשובות לגבי מצב העסק שלהם ולבצע התאמות לפי הצורך כדי לשפר את הביצועים.

לסיכום, השימוש בדאשבורד ב-CRM יכול לעזור לעסקים לשפר את שביעות רצון הלקוחות, להגביר את היעילות, בקבלת החלטות טובות ושיפור מאמצי השיווק. יתרונות אלו יכולים להוביל לשיפור בשיעורי שימור הלקוחות, הגדלת המכירות והגדלת ההכנסות. 

אודות המחבר

אלינור גליקמן

מנהלת תוכן שיווקי, Fireberry CRM

השאירו תגובה