איך לשמור על תרבות ארגונית בריאה בעסק?

קשה מאוד להגדיר תרבות ארגונית, אבל קל לחוש בה כשנכנסים למקום עבודה. היא נמצאת בכל רובד ומימד של חיי הארגון – באירועים של החברה, בסגנון הלבוש, בצורת הדיבור של העובדים ובעיצוב של המוצרים.

נציג בפניכם 5 תנאים הכרחיים לקיום תרבות ארגונית בריאה בעסק שיכולים לתרום משמעותית לרווחיות שלו.

 

חזון ברור ומובהק

כשהנהלת העסק יוצרת חזון ברור וידוע לכל- העובדים נוטים להזדהות ולהתחבר למאמץ העסקי הרבה יותר, מה שגורם להם לשתף פעולה. לדוגמא: אם ההנהלה מנחילה לעובדים לעמוד במטרות ויעדים משותפים ומגדירה יעדי על לחודש/רבעון/שנה הקרובים, לעובדים אין ספק כיצד אמורים לעבוד ולהתנהל כדי להגשים את חזון העסק.

הערכת דעות העובדים

יצירת תרבות של פתיחות בין ההנהלה לעובדים חשובה מאוד להצלחת העסק. ברגע שתשאלו עובדים לדעתם, תעניקו להם יכולת השפעה מסוימת על תהליכים שקורים בעסק, תוגבר המוטיבציה שלהם לתרום לארגון. לכן, זהו מהלך מבורך להעניק להם אפשרות להעלות רעיונות והצעות לייעול ולהנגיש להם בתצוגה אינדיבידואלית את מידת התקדמותם. הקמת תצוגות המכילות שדות רלוונטים ומשוייכות למשתמש מערכת מסוים נעשית בקלות רבה באמצעות מערכת crm.

השריית אווירה רגועה ונינוחה במשרד

עובד מרגיש טוב, פיזית ונפשית, במקום העבודה, ברגע שדואגים לרווחתו. למשל, חשוב לקבוע יעדים ריאליים הניתנים להשגה, לשמור על איזון בין שעות עבודה לבין פנאי וזמן עם המשפחה ולקיים ימי גיבוש צוותיים. כל אלו ועוד יתרמו לתרבות ארגונית בריאה בארגון.

סביבת עבודה גמישה ודינאמית

אורח החיים העכשווי בעולם הוא לחוץ ודינמי ביותר. חשוב שבעסק תהיה סביבת עבודה גמישה ומגוונת ככל הניתן עבור העובדים, בין אם באמצעות הענקת קורסי העשרה וסדנאות מקצועיות לעובדים, שעות עבודה גמישה ואפילו עבודה מהבית לעיתים. כשהולכים לקראת העובדים ומכבדים את הרצונות והאילוצים שלהם, הם יעריכו אתכם יותר, יהיו לחוצים פחות וכתוצאה מכך גם יעבדו באופן יעיל יותר.

אווירה טובה ונעימה

כאשר מועמד בראיון נשאל מה הכי חשוב לו לקבל ממקום עבודה, אין ספק שאחת התשובות הפופולאריות היא אווירה חיובית. הדברים הידועים כחשובים ביותר לעובדים הם תמיכה ושיתוף פעולה, השריית רוח עשייה, תחרותיות בריאה בין העובדים וכמובן מתן משובים וחיזוקים חיוביים.

תרבות ארגונית טובה נוצרת מתמהיל של משתנים רבים. לכן, ככל שתמהילים רבים יותר יבואו לידי ביטוי התוצאה תהיה עובדים מרוצים יותר. התרבות הארגונית משפיעה על דרך העבודה, על העובדים ועל התפוקה. תפוקה גבוהה יותר תורמת להצלחת העסק, על כן, כדאי לארגונים לתת דעתם על סוגיה זו: כיצד באה לידי ביטוי התרבות הארגונית וכיצד לשנותה, בהתאם לצרכיו ויעדיו של הארגון, על מנת לממש את חזונו?

 

אודות המחבר

דולב אלוש
דולב אלוש

מנהלת שיווק Powerlink CRM

השאירו תגובה