6 דרכים לגרום לטלפון של מחלקת המכירות לא להפסיק לצלצל

כבר פרסמתם את עצמכם בכל הרשתות החברתיות, קניתם שטח פרסום על איילון ובניתם את מחלקת המכירות שמוכנה לקבל כל שיחת טלפון…אז למה הוא לא מצלצל? כנראה אתם עושים משהו לא נכון. השתמשו בשיטות הבאות להגדלת רווחים וייעול העבודה בחברה.

אל תהיו קשים להשגה
נכון שיותר נוח במייל, ולפעמים יש עומס במוקד, אבל אל תיקחו מהלקוחות הפוטנציאליים את האפשרות ליצור קשר בכל דרך אפשרית, גם דרך הטלפון. הציגו את מספר הטלפון בעמוד הבית של האתר שלכם, בעמודי נחיתה או במקום בולט אחר. הצגת המספר מעודדת אצל הלקוחות מעורבות ומשרה תחושת אמון.

רבים יעדיפו ליצור איתכם קשר על ידי התקשרות טלפונית מאשר מילוי טופס יצירת קשר או הכנסת פרטים לעמוד נחיתה. הצגת המספר תקל גם על אנשי המכירות שלכם, במקום לנסות ולתפוס את המתעניינים שהשאירו את פרטיהם, הלקוחות הפוטנציאלים ייצרו איתם קשר באופן ישיר. ודאו כי הקריאה לפעולה ולהתקשרות ברורה ככל הניתן ומדגישה את היתרון שקיים בהתקשרות אליכם. לדוגמא כתבו: לקבלת הנחה התקשרו עכשיו.

חשיפה חכמה
מחקרים מראים כי מומלץ להוסיף את מספר הטלפון במודעות הפרסום הממומנות שלכם אשר מופיעות במנועי החיפוש השונים. Google מדווחת כי הוספת מספר טלפון למודעות חיפוש בתשלום מגדילה את שיעורי ההקלקה ב-8% בממוצע. בנוסף, לפעמים כל מטרת החיפוש בגוגל היא לאתר את הטלפון של החברה, באמצעות הוספת הטלפון למודעות תוכלו לכוון את הלקוח האובד היישר למוקד השירות שלכם.

נסו גם לשלב את מספר הטלפון בתוכן שלכם, למשל בסקירות טכניות וניתוחי מקרה וכך תציעו ללקוחות הפוטנציאלים דרך ליצירת קשר עמכם ברגע בו הם מביעים את העניין הרב ביותר במוצר שלכם. אל תפספסו את הרגע הזה ואל תתנו לקונים “להתקרר”. דווקא ברגע הזה עזרו להם לקחת החלטה וליצור עמכם קשר.

השתמשו בכפתור “Click To Call” בקמפיין המובייל שלכם
בקמפיינים המשלבים מובייל ישנה עדיפות גדולה לאפשר למתעניינים להתקשר ישירות אל איש המכירות מאשר למלא פרטים בטפסי התקשרות.

רוב האנשים יעדיפו ללחוץ על כפתור אחד ולקבל מענה מהיר על השאלות שלהם מאשר למלא פרטים על המסך הקטן של הסמארטפון ולחכות לנציג המכירות שיחזור אליהם. לכן אפשרו להם להגיע אליכם במהירות על ידי הוספת כפתור התקשרות מהיר בקמפיין המובייל שלכם.

שלבו מעקב אחר שיחות במערכת ה-CRM שלכם
מערכות CRM מכילות מידע רב על הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. כאשר תשלבו שיחות טלפון עם המערכת תוכלו להוסיף שכבה נוספת של מידע על הלקוחות שלכם.

כך לדוגמא במערכת CRM של Powerlink כאשר תנהלו שיחת טלפון יוצג לפניכם באופן מיידי מידע על המתקשר, האם זהו לקוח קיים או מתעניין חדש.

כמו כן תוכלו לעיין בהיסטוריית השיחות עימו ולדעת מי מהעובדים בחברה דיבר עימו, כמה פעמים ובאיזה יום. זה הסוף לשיחות מביכות וחוזרות על עצמן של וידוא פרטים – כעת תוכלו להיות ממוקדים במכירה עצמה ללא הסחות דעת.

סכמו את השיחות
רוב השיחות של לקוחות פוטנציאליים אינן מסתיימות במכירה בשיחה הראשונה. לכן חשוב וכדאי לסכם את השיחות על מנת לדעת האם נדרשת התייחסות נוספת למתעניינים בכדי לקדם את המכירה.

כך תוכלו לציין האם השיחה נסתיימה בבקשה להדגמה על המוצר, או בצורך לשיחה נוספת, מספר ימים לאחר מכן. באמצעות הוספת משימות מעקב תשמרו על קשר יעיל עם הלקוח הפוטנציאלי.

שיווק מותאם אישית
השתמשו בשיחת הטלפון הראשונית להבנת צרכיו האישיים של אותו לקוח, כך תוכלו להפוך את התקשורת שלכם עם לקוחות פוטנציאליים לבעלת עוצמה גדולה יותר.

לאחר שיחה עם מתעניין יהיו לנציגי המכירות תובנות שיוכלו להוביל למתן מסרים ממוקדים יותר לצרכיו של הלקוח הפוטנציאלי, ותוכלו לשלוח תוכן שנוגע בנקודות הספציפיות אשר רלוונטיות לאותו לקוח. אם במהלך שיחה הלקוח הזכיר כי הוא מתלבט בין החברה שלכם לבין המתחרה, אתם יכולים לשלוח לו מדריך לקונה המדגיש את יתרונותיך על פני המתחרים.

אודות המחבר

מעיין בקל

השאירו תגובה