ניהול מוקד מכירות: עשו זאת נכון (חלק 2#)

בכתבה הקודמת בסדרת “ניהול מוקד מכירות” הראנו כיצד לוחות הבקרה מסייעים בבניית עמוד שדרה חזק ויציב למוקד. בכתבה הזו נראה כיצד ניתן לקחת את הנתונים שנחשפו עבורנו בלוחות הבקרה ולנצל אותם כראוי בזמן ניהול הלידים שלכם.

כולנו נכווינו בעבר ממוקדי מכירות גדולים ומסורבלים שלא מצליחים לתת לנו כלקוחות את המענה האולטימטיבי. הם מציעים לנו שוב ושוב מוצרים שסירבנו להם בעבר, הם מתקשים למצוא את פרטי הלקוח שלנו ולפעמים הם אפילו לא יודעים את שמינו. המוקד שלכם לא צריך להתנהל ככה.

ניהול לידים במערכת CRM הוא פשוט. הטפסים בה בנויים בצורה נוחה לקריאה ולהבנה כך שתוך רגע הנציג שלכם ידע עם מי הוא מדבר, מאיפה הוא הגיע ומה הוא מחפש. הרי אל מוקד המכירות מגיעים עשרות לידים ממקורות שונים; חלק מגיעים דרך האינטרנט, חלק מאמצעי פרסום שונים וחלק מפה לאוזן. הנתונים האלה יכולים להיות מוזנים בתוך כרטיס הלקוח או המתעניין כך שתדעו בדיוק מה ההצעה שהוא קיבל לפני שהתקשר אליכם ומה הביא אותו לבצע את השיחה איתכם.

סינון רשימות הלידים שלכם יכולות לעשות הרבה סדר במוקד. במקום לרכז את כולם במקום אחד תוכלו לברור לידים ספציפיים שיוצגו בזכות נתונים רלוונטים. כך לדוגמא ניתן לקבל רשימת לידים חמים, לידים על פי תאריך, לידים על פי נציגים וכדומה.

בעת כניסת הליד למערכת, תוכלו להקצות אותו לנציג מכירות ספציפי באמצעות תהליך עבודה. אם תרצו לעבוד בצורה יותר מדוקדקת, ניתן להכניס את הלידים על השם שלכם בשלב ראשון ולאחר מכן לבצע פעולת הקצאה. לחיצה על כפתור “הקצאה” מחלקת באופן אוטומטי לחלוטין את הלידים בין נציגי המכירות. בצורה הזו כל נציג יודע בדיוק מה נמצא באחריותו ונחסך כל הבלבול והבלגן. ניתן לעשות זאת גם באמצעות כפתור “שנה שדה” שעורך באופן גורף מספר טפסים במערכת לבחירתכם.

ברגע שכל נציג מקבל את הלידים שלו העבודה כבר תזרום מעצמה. כל אחד יכיר את הלקוח שלו, ינתח את הצרכים שלו ויתקרב בצורה זו עד כמה שניתן לסגירת המכירה. כמובן שתמיד תוכלו לראות האם אתם מבצעים ניהול לידים נכון באמצעות לוחות הבקרה שתבנו לכם. לוחות אלו יציגו בכל זמן נתון את מצב המוקד. ניתן להקרין אותם על מסך כך שכל הנציגים ידעו מה מצבם ביחס ליעד וביחס לנציגים האחרים.

לידים הם המשאב היקר שלכם ושל נציגי השירות שלכם. הם אוספים אותם בקפידה ומטפלים בהם ברצינות ובמסירות. מגיע להם את כל הכלים הטובים ביותר לניהול לידים במוקד המכירות.

אודות המחבר

צוף בן אליעזר
צוף בן אליעזר

מנהלת התוכן של Powerlink, כאן כדי לעדכן אתכם בכל החידושים ועדכוני המערכת בתוכנה. היא גם כאן בשביל מרפסת השמש. אבל בעיקר כדי לעדכן אתכם.

השאירו תגובה