עסק חדש לשנה החדשה

ראש השנה הגיע, וזה בדיוק הזמן להתחלה חדשה. זה הרגע להקים עסק חדש, שהוא רק שלכם. להיות עצמאי נשמע זוהר, אבל הקמה וניהול עסק לא מתאימה לכל אחד. לכן, רגע לפני היציאה להרפתקה הזו, הנה כמה שאלות שכדאי שתשאלו את עצמכם.

 

מה מניע אתכם?

אנשים רוצים לפתוח עסק ממגוון סיבות. חלקם מעולם לא הסתדרו עם הבוס, חלקם רוצים לנהל לעצמם את הלו”ז וחלקם פשוט יודעים שיצליחו טוב יותר לבדם. אחרים מקווים להתעשר בקלות ובמהירות. הבעיה היא שלרצות להיות הבוס או לחלום על עושר הן לא סיבות מספקות להקמת עסק. יזם אמיתי, כזה שיחזיק מעמד בעולם העסקי, מקים עסק כדי לשפר חיים של אחרים ולתרום ערך מוסף לעולם. מה הרעיון של העסק שלכם? האם הוא פותר בעיות שכיחות או הופך את היום-יום של מישהו לטוב יותר? הערך המוסף שמאחורי העסק שלך יחזיק אתכם עומדים על הרגליים בתקופות הקשות שיבואו.

 

כמה מפותחת ההבנה העסקית שלכם?

רעיון טוב למוצר הוא חשוב, אך הוא לא הדבר החשוב היחיד. אפשר להיות מפתח גאון או אמן מוכשר, להתמקד ביצירת מוצר טוב ומתקדם טכנולוגית, אך אם שוכחים את כל שאר הצדדים של פיתוח עסק, הוא לא יהפוך מרעיון לדבר אמיתי. אם ההבנה העסקית שלכם לא מפותחת, ואתם יותר ממציאים מאשר יזמים, זה לא אומר שאתם לא צריכים להקים עסק משלכם, מה שכן זה אומר שכדאי שתמצאו שותף עם כישורים עסקיים והבנה בתחום שיעזור להפוך את הרעיון שלכם לעסק משגשג.

 

האם אתם פרפקציוניסטים?

אם דברים חייבים להיות מושלמים אצלכם, האתגר הגדול ביותר יהיה ללמוד לשחרר ולוותר על הביקורת העצמית המוגזמת. לא משנה אם העסק הוא מוצר חדש, אפליקציה או חנות, אם אתם מחפשים שלמות, לעולם לא תעזבו את נקודת הפתיחה של המירוץ. במשרדי פייסבוק תולים פוסטרים שאומרים “דבר קיים עדיף משום דבר מושלם”. הם לא מעודדים לבינוניות אך מעדיפים שהרעיונות החצי-מושלמים יהיו שם בחוץ, והאנשים יחליטו אם הם טובים. זה לא שלא צריך לשאוף לתוצאה הטובה ביותר, אך בסביבה העסקית כמו בחיים, לא הכל יהיה מושלם.

 

האם אתם מוכנים ללכלך את הידיים?

כשאדם עובד כשכיר, הוא יכול להתקשר למישהו אחר כשמשהו לא בסדר במחשב, כשנגמר הדיו במדפסת או כשיש לטפל באי הבנה עם לקוח. בשלבים הראשונים של עסק חדש, תצטרכו להתעסק עם כל המשימות ה”נוצצות” האלה בעצמכם – תמיכה טכנית, מכירות, לוגיסטיקה ועוד. חשוב שתהיו מודעים לכך. בהמשך, כשתתפתחו, תוכלו למצוא את העובדים הנכונים שיעזרו לכם במשימות כאלה ואחרות או לשכור אנשי מקצוע.

 

מה המצב הכלכלי שלכם?

זה אמנם תלוי בסוג העסק שתרצו להקים, אבל בדרך כלל לוקח בין חצי שנה לשש שנים להגיע מהקמת עסק מאפס, למנגנון רווחי. אתם צריכים לשאול את עצמכם אם יש לכם את הסבלנות לכך ואם אתם במצב הכלכלי המתאים. עליכם להיות מסוגלים להרשות לעצמכם להיכנס לתקופה ארוכה, שבה ההוצאות יעלו בהרבה על ההכנסות. במידת האפשר, הזמן הטוב להניח את היסודות של העסק החדש הוא בזמן שאתם עובדים במקום אחר כשכירים כדי שתהיה איזושהי הכנסה. עם קבלת שכר קבוע ממקור אחר, יש לכם את החופש לחקור ולבנות את המוצר שלכם לפני שאתם פורשים כנפיים ועוזבים.

 

האם אתם מוכנים לקבל עזרה?

חשוב שתמצאו מוצרים או שירותים בהם תוכלו לנהל את העסק שלכם בצורה חכמה, מסודרת וטובה יותר. לדוגמא, חברות רבות עושות שימוש במערכות CRM אשר נוחות לשימוש, לא יקרות ועושות סדר בעסק – הן מבחינת המוצר, המשימות, הספקים והלקוחות. יש לשקול להשתמש בעזרים כמו תוכנת CRM ולדאוג שהעסק מתנהל מיומו הראשון בצורה היעילה ביותר.

 

אין באמת דרך להכין את עצמכם לכל התהפוכות שיביא איתו עסק חדש, אבל השאלות הללו בהחלט יכולות לעזור לכם להחליט האם אתם מוכנים להתמודד עם העליות והמורדות הכרוכות בהיותכם עצמאיים. אל תיתנו לשאלה או שתיים להפחיד אתכם, אך עם זאת היו כנים עם עצמכם וקחו צעדי בטיחות נוספים רגע לפני שאתם מתחילים. בהצלחה!

 

אודות המחבר

דולב אלוש
דולב אלוש

מנהלת שיווק Powerlink CRM

השאירו תגובה